• Anonym (Kvinna86)

    Nygift och otrogen

    Vet att det varit en liknande tråd innan som försvann men det var inte jag!!

    Jag lever med en man och en fyraårig dotter. I mars gifte vi oss, ett väldigt enkelt bröllop men väldigt fint för mig och det betydde mycket. I juni fick jag reda på (kollade hans mobil) att han fyra-fem gånger i april hade haft sex med en kvinna på hans gym. När jag fick reda på det hade dom avslutat sin relation och när jag konfronterade honom kom det fram att han hade sån ångest och inte vågar berätta av rädsla för att förlora mig.

    Jag har valt att stanna. Kanske stoppar jag huvudet lite i sanden. Istället har vi börjat prata om ett till barn och att flytta. Jag behöver pepp.. hur många av er har förlåtit er partner och faktiskt klarat av att gå vidare efter otrohet?

  • Svar på tråden Nygift och otrogen
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-29 11:43:47 följande:
    Men för finns en skillnad i mitt fall. Jag funderar på att fortsätta/förlåta min man för att jag älskar honom. Nu behöll hon inte barnet och vi kommer aldrig behöva ha något med varandra att göra, bara hon förstår det. Jag vill inte stanna pga hat till henne utan kärlek till honom typ. Samtidigt börjar jag förstå att kärlek inte riktigt är allt..
    Framförallt när kärleken är ensidig, för även om du älskar honom så är det ju ganska tveksamt om han älskar dig
  • molly50
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-29 11:46:12 följande:
    Ja kanske, jag tror inte alla hans känslor försvann samma dag som han bestämde sig för att sluta ligga med henne. Och dom hade ju setts, dock inte själva. Vad hon ville med honom vet jag inte...

    Men hans irritation mot henne har ju kommit successivt eftersom hon ständigt vill nå honom men han vill gå vidare med sitt liv här...
    Nej,känslor har ju ingen av/på-knapp.
    Men de hade ju ändå planerat att ses när du kom på dem,
    Så frågan är ju om de hade fortsatt träffas bakom din rygg om du inte gjort det?

    Om hon inte ger sig så får ni väl polisanmäla henne.
  • molly50
    molly50 skrev 2020-01-29 13:58:08 följande:
    Nej,känslor har ju ingen av/på-knapp.
    Men de hade ju ändå planerat att ses när du kom på dem,
    Så frågan är ju om de hade fortsatt träffas bakom din rygg om du inte gjort det?

    Om hon inte ger sig så får ni väl polisanmäla henne.
    Jag ska tillägga om han vill polisanmäla. Han kanske gillar uppmärksamheten han får av henne?
  • Oerhörd
    molly50 skrev 2020-01-29 13:59:02 följande:

    Jag ska tillägga om han vill polisanmäla. Han kanske gillar uppmärksamheten han får av henne?


    Viktigt om där. Jag förstår inte hur svårt det ska vara att blockera en person från kontakt. Funktionen finns både i alla appar jag använder och i telefonen i sig. Är hon inte blockerad överallt på hans bevåg skulle jag anta att han vill ha kvar kontakten. Om ts begär att han blockerar byter han antagligen bara namn på kontakten och så kommer de att fortsätta höras ändå.
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (jaha) skrev 2020-01-29 11:52:03 följande:

    Framförallt när kärleken är ensidig, för även om du älskar honom så är det ju ganska tveksamt om han älskar dig


    Nej, där tror jag du har fel. Jag tror han älskar mig, han har inte gjort annat än att febrilt försökt bevisa det för mig sedan otroheten. Hon har också sagt att han under otroheten sa att han fortfarande var kär i mig.

    Jag tror att han älskar och är kär i mig men attraktionen och förälskelsen för henne gick honom åt huvudet.
  • Anonym (Kvinna86)
    molly50 skrev 2020-01-29 13:58:08 följande:

    Nej,känslor har ju ingen av/på-knapp.

    Men de hade ju ändå planerat att ses när du kom på dem,

    Så frågan är ju om de hade fortsatt träffas bakom din rygg om du inte gjort det?

    Om hon inte ger sig så får ni väl polisanmäla henne.


    Dom hade antagligen fortsatt sin vänskap men jag tror att deras relation var avslutad. Det har båda bekräftat. Jag visste ju om att det vuxit fram en stark vänskap.
  • Anonym (Kvinna86)
    Oerhörd skrev 2020-01-29 14:30:36 följande:

    Viktigt om där. Jag förstår inte hur svårt det ska vara att blockera en person från kontakt. Funktionen finns både i alla appar jag använder och i telefonen i sig. Är hon inte blockerad överallt på hans bevåg skulle jag anta att han vill ha kvar kontakten. Om ts begär att han blockerar byter han antagligen bara namn på kontakten och så kommer de att fortsätta höras ändå.


    Det är faktiskt jag som bett honom att inte blockera för att jag vill veta vad hon skriver och han har valt att acceptera det för att vara transparent mot mig. Sen har han varit extremt tydlig mot henne men jag kan förstå att hon är ledsen helt klart, hon är ju också sviken..
  • Anonym (Man35)

    Varför fortsätter den här tråden? Ts är som en repad skiva. Hur orkar ni sitta och svara och resonera? Låt människan ta ansvar för att hon stannar. Misstänker att många kvinnor blir glada över att ett praktarsle är borta från marknaden. (Om han nu är borta vill säga...) Ofattbart hur man kan vilja hålla så hårt i någon som uppenbart är ett totalt bottennapp. Njuuuut av livet du valt Ts.

  • Fjäril kär
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-29 16:27:45 följande:

    Nej, där tror jag du har fel. Jag tror han älskar mig, han har inte gjort annat än att febrilt försökt bevisa det för mig sedan otroheten. Hon har också sagt att han under otroheten sa att han fortfarande var kär i mig.

    Jag tror att han älskar och är kär i mig men attraktionen och förälskelsen för henne gick honom åt huvudet.


    Fast att vara kär och älska är inte samma sak.

    Exakt hur kär var han i dig när hans hjärta var hos henne på er bröllopsdag?

    Att han är kär NU betyder faktiskt ingenting i sammanhanget.
  • molly50
    Oerhörd skrev 2020-01-29 14:30:36 följande:
    Viktigt om där. Jag förstår inte hur svårt det ska vara att blockera en person från kontakt. Funktionen finns både i alla appar jag använder och i telefonen i sig. Är hon inte blockerad överallt på hans bevåg skulle jag anta att han vill ha kvar kontakten. Om ts begär att han blockerar byter han antagligen bara namn på kontakten och så kommer de att fortsätta höras ändå.
    Ja,precis. Sen kan ju även hon byta nr för att kunna få kontakt igen om han blockerar henne.
    I värsta fall så får de väl göra en polisanmälan om hon inte ger sig.
Svar på tråden Nygift och otrogen