• Anonym (Kvinna86)

    Nygift och otrogen

    Vet att det varit en liknande tråd innan som försvann men det var inte jag!!

    Jag lever med en man och en fyraårig dotter. I mars gifte vi oss, ett väldigt enkelt bröllop men väldigt fint för mig och det betydde mycket. I juni fick jag reda på (kollade hans mobil) att han fyra-fem gånger i april hade haft sex med en kvinna på hans gym. När jag fick reda på det hade dom avslutat sin relation och när jag konfronterade honom kom det fram att han hade sån ångest och inte vågar berätta av rädsla för att förlora mig.

    Jag har valt att stanna. Kanske stoppar jag huvudet lite i sanden. Istället har vi börjat prata om ett till barn och att flytta. Jag behöver pepp.. hur många av er har förlåtit er partner och faktiskt klarat av att gå vidare efter otrohet?

  • Svar på tråden Nygift och otrogen
  • Fjäril kär

    Vet du... Det är jättebra att ni pratar med varandra men det finns en stor fallgrop med det och ett stort problem... Att det finns en gräns för hur ärlig han kan vara utan att såra dig mer och för att undvika den gränsen behöver han medvetet hålla undan en del av sanningen och faktiskt ljuga för dig.

    Du måste prata med någon utomstående och få nya fräscha tankar och andra synvinklar och själv våga säga till någon det du inte klarar av att säga öga mot öga till din man.

    Förstår du problemet här? Ni tillsammans gräver er ner i avgrunden genom att inte vara så ärliga ni borde vara. Och det kan bara sluta på ett sätt...


    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-02-01 13:29:37 följande:

    Nej jag vet, ska säga att vi ska pausa det nu när han kommer hem.

    Men är så dubbelt. Som jag skrivit känner jag mig nästan desperat i att vilja gå vidare. Ny bebis, nytt boende, omstart men fokus på framtiden. Lägenheten vi bor nu är på nåt konstigt sätt förstörd fast hon inte ens varit där. Förstår du vad jag menar? En ny framtid typ.

    Samtidigt vet jag att det är heeeelt fel väg att gå. Naivt och korkat.. det kommer göra det ännu svårare att lämna om det är det jag vill.


  • Anonym (Älskarinna)
    Anonym (jaha) skrev 2020-02-01 16:12:46 följande:
    Absolut, all info som kan hjälpa TS är bra, och jag tror absolut det är nyttig för henne att förstå hur den andra kvinnnan tänker.

    Dock tror jag att inte att något som sägs här kommer hjälpa så länge TS lever i förnekelse och stoppar huvudet i sanden.
    Du  har absolut helt rätt i din sista mening. Och tråden känns som en evighetslång cirkel utan slut... 
  • Anonym (Hallå)

    Var hon bjuden på bröllopet ?

  • Vinter2020

    Vänta lite nu!!

    Inte många som svarar dig att det går och reparera.

    Hade det låtit likadant om du varit en man och en kvinna hade varit otrogen, med barn inblandat..

    Ett barn mår bäst utav båda sina föräldrar på samma plats, om det inte försiggår våld eller droger.

    Ett tips är att läsa/lyssna på Eva Rusz bok Bullshit

  • Anonym (Emz)

    Har inte läst alla svar.

    Jag har en man som varit otrogen och jag har också valt att stanna.

    Det människor inte förstår är att när man lägger in ett inlägg som du är det oftast negativa inlägga man får. Men själva tanken för dig är att få ett svar Som svarar på din osäkerhet i din Situation

    Men folk är så snabba med att dömma, lämna honom, oförlåtligt bla bla...

    Så sitter man där med barn hus ekonomi och en bra relation med sin man som man helst vill behålla. Kärlek som finns och man vill kämpa.

    Om du vill ge det en ärlig chans!

    Det var det bästa jag gjorde, är lycklig med min man idag. Varit en resa men vi lyckades. Vi har en bättra relation idag än vad vi någonsin har haft.

    Gå i terapi om det känns bättre :)

    Eller får ni sitta ner tillsammans och reda ut allt.

    Viktigt att han får dig att känna dig trygg i eran relation.

    Lycka till !!

  • Anonym (haha)
    Anonym (Emz) skrev 2020-02-02 06:31:45 följande:

    Har inte läst alla svar.

    Jag har en man som varit otrogen och jag har också valt att stanna.

    Det människor inte förstår är att när man lägger in ett inlägg som du är det oftast negativa inlägga man får. Men själva tanken för dig är att få ett svar Som svarar på din osäkerhet i din Situation

    Men folk är så snabba med att dömma, lämna honom, oförlåtligt bla bla...

    Så sitter man där med barn hus ekonomi och en bra relation med sin man som man helst vill behålla. Kärlek som finns och man vill kämpa.

    Om du vill ge det en ärlig chans!

    Det var det bästa jag gjorde, är lycklig med min man idag. Varit en resa men vi lyckades. Vi har en bättra relation idag än vad vi någonsin har haft.

    Gå i terapi om det känns bättre :)

    Eller får ni sitta ner tillsammans och reda ut allt.

    Viktigt att han får dig att känna dig trygg i eran relation.

    Lycka till !!


    Hur bra är relationen om mannen varit otrogen några veckor efter bröllopet?
  • Anonym (haha)
    Vinter2020 skrev 2020-02-02 01:18:52 följande:

    Vänta lite nu!!

    Inte många som svarar dig att det går och reparera.

    Hade det låtit likadant om du varit en man och en kvinna hade varit otrogen, med barn inblandat..

    Ett barn mår bäst utav båda sina föräldrar på samma plats, om det inte försiggår våld eller droger.

    Ett tips är att läsa/lyssna på Eva Rusz bok Bullshit


    Nej, ett barn mår inte bäst av att ena föräldern har överseende med att bli grovt sviken av den andra. Föräldrarna är barnens främsta förebilder och bör visa att man  inte bör låta sig förnedras.
  • molly50
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-01-31 14:30:13 följande:
    Nej jag orkar inte riktigt spekulera i vad som skulle kunna hänt när det faktiskt hände så mycket fel i verkligheten..
    Nej,det finns det väl ingen anledning att göra heller.
  • molly50
    Vinter2020 skrev 2020-02-02 01:18:52 följande:

    Vänta lite nu!!

    Inte många som svarar dig att det går och reparera.

    Hade det låtit likadant om du varit en man och en kvinna hade varit otrogen, med barn inblandat..

    Ett barn mår bäst utav båda sina föräldrar på samma plats, om det inte försiggår våld eller droger.

    Ett tips är att läsa/lyssna på Eva Rusz bok Bullshit


    Jag tror säkert att det går att reparera om man verkligen vill.
    Men frågan är ju hur seriöst TS man tar på deras äktenskap?
    Han har stått och blåljugit TS rakt upp i ansiktet framför deras familjer,släktingar och vänner samtidigt som han planerat en otrohet bakom hennes rygg.
    Så mycket var de löftena värda för honom.
    Det är så lågt det bara går att sjunka.
    Och ja,jag hade resonerat på samma sätt om den otrogna varit en kvinna.
Svar på tråden Nygift och otrogen