• Anonym (Kvinna86)

    Nygift och otrogen

    Vet att det varit en liknande tråd innan som försvann men det var inte jag!!

    Jag lever med en man och en fyraårig dotter. I mars gifte vi oss, ett väldigt enkelt bröllop men väldigt fint för mig och det betydde mycket. I juni fick jag reda på (kollade hans mobil) att han fyra-fem gånger i april hade haft sex med en kvinna på hans gym. När jag fick reda på det hade dom avslutat sin relation och när jag konfronterade honom kom det fram att han hade sån ångest och inte vågar berätta av rädsla för att förlora mig.

    Jag har valt att stanna. Kanske stoppar jag huvudet lite i sanden. Istället har vi börjat prata om ett till barn och att flytta. Jag behöver pepp.. hur många av er har förlåtit er partner och faktiskt klarat av att gå vidare efter otrohet?

  • Svar på tråden Nygift och otrogen
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Kvinna31) skrev 2020-02-02 11:49:26 följande:

    Jag trodde du var smartare


    Är någon som utgett sig för att vara jag. Inga nya bekännelser, inte graviditeter vad jag vet..
  • Anonym (Hallå)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-02-02 15:13:33 följande:

    Ja. Vi pratade i säkert 6 timmar igår. Ingen av oss har nog någonsin gråtit så mycket.. Hans återkommande svar är typ att han inte kunde förstå att han gjorde det, att han älskar mig mest i hela världen och inte kan leva utan mig typ samtidigt så märker jag en skillnad hos honom. Han har alltid haft egna åsikter och stått upp för sin sak osv men nu är det som att han håller med om allt jag säger, som att han inte vågar stå för saker utan nästan är rädd för mig. Han säger att han berättat allt han minns och att han är arg på henne för hur hon uttryckt sig mot mig. Samtidigt är jag rädd för den dagen hon faktiskt försvinner för då är det han som är "fienden". är det konstigt tänkt?

    Han vill ha ett till barn (såklart) men jag pausade det tydligt. Har sagt att vår parterapi inte hjälper så mkt, att jag är rädd för att förlora halva tiden av min dotters uppväxt pga honom och att jag behöver få prata själv. 

     

    Jag berättade att jag pratat med min vän och han sa att han skäms så mycket och kommer ha svårt att se henne i ögonen. Vi bollade lite om ifall vi skulle berätta för folk men kom inte fram till något.

     

    I två veckor ska han bo hos sin mamma nu och vi ska bara höras gällande vår dotter eller om jag har nåt jag vill fråga/säga. Kanske kort tid men längre tid känns ohållbart just nu. 


    Hur har hon uttryckt sig mot dig?
  • Fjäril kär
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-02-02 15:01:16 följande:

    Jag vet, men någonstans måste jag ju utgå ifrån att han talar sanning för annars är redan vårt förhållande dödsdömt. Sen är det som du säger antagligen lite som förfinas/undanhålls för att faktiskt inte såra mig och jag tänker själv att vissa detaljer kan jag faktiskt vara utan.

    Vi hade ett bra, flera timmar långt samtal igår och får väl ta det därifrån. Jag sa att jag vill börja prata med någon professionell och han förstod det (eller sa att han gjorde, han säger ju ungefär allt jag vill höra nu). Jag är bara rädd för vad det för med sig.. 


    Som du själv säger så kan han ju inte säga annat än det du vill höra och då är ni i moment 22 eftersom han ju uppenbart fortfarande ljuger för dig och undanhåller sanningen som du har rätt att höra om du ska kunna gå vidare överhuvudtaget.

    Så länge han fortfarande ljuger kan du inte lita på honom.

    Det är det jag menar med att det finns en gräns för hur mycket ni kan prata med varandra.

    Han vill givetvis göra allt han kan för att rädda sig själv och slippa betala priset för konsekvenser. Givetvis ingår det då att fortsätta ljuga för att ställa sig själv i bättre dager. Han är inte alls beredd på att ta konsekvenserna av sina handlingar. Det är därför han ljuger. Och det är därför han inte själv sa något utan försökte på alla sätt dölja det han gjort. Han är inte ett jävla dugg ångerfull nånstans mer än att det blev jobbigt att hon avslöjat allt. Det är där hans ångest ligger.

    Han fattar fortfarande inte vad han gjort mot dig av egen fri vilja. Klart som fan han vet varför han var otrogen, han tänker bara inte erkänna det. Hellre ljuger han för att rädda sitt eget skinn.
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Hallå) skrev 2020-02-02 15:18:47 följande:

    Hur har hon uttryckt sig mot dig?


    Hon har kallat mig naiv och blåögd typ. Berättat saker han sagt om mig.. sagt att jag är svag och patetisk typ.
  • molly50
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-02-02 15:13:33 följande:

    Ja. Vi pratade i säkert 6 timmar igår. Ingen av oss har nog någonsin gråtit så mycket.. Hans återkommande svar är typ att han inte kunde förstå att han gjorde det, att han älskar mig mest i hela världen och inte kan leva utan mig typ samtidigt så märker jag en skillnad hos honom. Han har alltid haft egna åsikter och stått upp för sin sak osv men nu är det som att han håller med om allt jag säger, som att han inte vågar stå för saker utan nästan är rädd för mig. Han säger att han berättat allt han minns och att han är arg på henne för hur hon uttryckt sig mot mig. Samtidigt är jag rädd för den dagen hon faktiskt försvinner för då är det han som är "fienden". är det konstigt tänkt?


    Han vill ha ett till barn (såklart) men jag pausade det tydligt. Har sagt att vår parterapi inte hjälper så mkt, att jag är rädd för att förlora halva tiden av min dotters uppväxt pga honom och att jag behöver få prata själv. 


     


    Jag berättade att jag pratat med min vän och han sa att han skäms så mycket och kommer ha svårt att se henne i ögonen. Vi bollade lite om ifall vi skulle berätta för folk men kom inte fram till något.


     


    I två veckor ska han bo hos sin mamma nu och vi ska bara höras gällande vår dotter eller om jag har nåt jag vill fråga/säga. Kanske kort tid men längre tid känns ohållbart just nu. 


    Det är bra att ni har pratat och att han verkar förstå din känsla.
    Hur menar du att han blir fienden?
    Det är ju han som är det. Inte hon.
    Det är han som gjort dig illa och att hon berättade för dig har han bara sig själv att skylla.

    Börja med två veckor och ta det sen därifrån.
    Jag tror att ni behöver vara ifrån varandra ett tag.
  • Anonym (Linda)

    Klart som fan han säger allt du vill höra och säger ja till allt du vill ha, det är inte ånger och dåligt samvete, det handlar om att han ljuger sig till att slippa konsekvenserna av sin otrohet. Han gör allt för att du ska stanna kvar, inte av kärlek utan för att han vill slippa ta ansvar för sina handlingar.

    Att skaffa barn, köpa hus, ta ner månen, be dig hålla tyst, åka utomlands etc är ju bara ett sätt att muta dig till att stanna kvar och invagga dig i falsk trygghet. Det är snarare det bästa beviset du kan få att du inte kan lita på honom.

  • OscarWilde
    Anonym (Kvinna86) skrev 2019-12-29 14:05:07 följande:

    Vet att det varit en liknande tråd innan som försvann men det var inte jag!!

    Jag lever med en man och en fyraårig dotter. I mars gifte vi oss, ett väldigt enkelt bröllop men väldigt fint för mig och det betydde mycket. I juni fick jag reda på (kollade hans mobil) att han fyra-fem gånger i april hade haft sex med en kvinna på hans gym. När jag fick reda på det hade dom avslutat sin relation och när jag konfronterade honom kom det fram att han hade sån ångest och inte vågar berätta av rädsla för att förlora mig.

    Jag har valt att stanna. Kanske stoppar jag huvudet lite i sanden. Istället har vi börjat prata om ett till barn och att flytta. Jag behöver pepp.. hur många av er har förlåtit er partner och faktiskt klarat av att gå vidare efter otrohet?


    Hemskt för dig att få veta det. Förstår att du blev förkrossad.
    Ingen på FL kan berätta vad som är bäst för dig.

    Hade haft väldigt svårt att lita på din man då han saknar vissa spärrar.
  • Anonym (Hallå)
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-02-02 15:55:28 följande:

    Hon har kallat mig naiv och blåögd typ. Berättat saker han sagt om mig.. sagt att jag är svag och patetisk typ.


    Du tror inte det kan vara sant då? Att han tycker du är naiv?
  • Anonym (Kvinna86)
    Anonym (Hallå) skrev 2020-02-02 17:43:19 följande:

    Du tror inte det kan vara sant då? Att han tycker du är naiv?


    Nej alltså att jag är naiv, blåögd etc är vad hon sagt att hon tycker om mig. Hon har varit väldigt respektlös mot mig. Sen har hon sagt saker hon påstår min man sagt om mig, vissa saker han påstås sagt är direkt hånfulla..
  • Fjäril kär
    Anonym (Kvinna86) skrev 2020-02-02 15:55:28 följande:

    Hon har kallat mig naiv och blåögd typ. Berättat saker han sagt om mig.. sagt att jag är svag och patetisk typ.


    Finns faktiskt risk för att det är så han tycker innerst inne eftersom du berättar här i början av tråden om hur du i princip är helt starstrucked av honom och hur du sätter honom på piedestal. Och det är väl precis därför du inte kan lämna honom för att du inte kan se att han skulle göra något fel. Det ÄR att vara naiv.
Svar på tråden Nygift och otrogen