• Anonym (Kvinna86)

    Nygift och otrogen

    Vet att det varit en liknande tråd innan som försvann men det var inte jag!!

    Jag lever med en man och en fyraårig dotter. I mars gifte vi oss, ett väldigt enkelt bröllop men väldigt fint för mig och det betydde mycket. I juni fick jag reda på (kollade hans mobil) att han fyra-fem gånger i april hade haft sex med en kvinna på hans gym. När jag fick reda på det hade dom avslutat sin relation och när jag konfronterade honom kom det fram att han hade sån ångest och inte vågar berätta av rädsla för att förlora mig.

    Jag har valt att stanna. Kanske stoppar jag huvudet lite i sanden. Istället har vi börjat prata om ett till barn och att flytta. Jag behöver pepp.. hur många av er har förlåtit er partner och faktiskt klarat av att gå vidare efter otrohet?

  • Svar på tråden Nygift och otrogen
  • molly50
    Anonym (Undrar) skrev 2023-07-31 13:45:54 följande:
    Ok, men där det inte har funnits motsvarande känslor från din sida alltså? En viss utmaning att ta sig ur en sån situation kanske.
    Ja,det var tyvärr inte ömsesidigt från min sida.
    Tycker du att det verkar konstigt?
  • Anonym (Undrar)
    molly50 skrev 2023-07-31 13:51:32 följande:
    Ja,det var tyvärr inte ömsesidigt från min sida.
    Tycker du att det verkar konstigt?
    Nej inte alls. Jag har inte gjort det själv men jag förstår mycket väl att man blir förtjust eller kär i en tillfällig sexpartner. Min fru blev förförd och dumpad av en kille, men hon blev ändå fäst vid honom och hoppades på en fortsättning trots att det inte var aktuellt för honom.
  • molly50
    Anonym (Undrar) skrev 2023-07-31 13:58:09 följande:
    Nej inte alls. Jag har inte gjort det själv men jag förstår mycket väl att man blir förtjust eller kär i en tillfällig sexpartner. Min fru blev förförd och dumpad av en kille, men hon blev ändå fäst vid honom och hoppades på en fortsättning trots att det inte var aktuellt för honom.
    Ja,det är kanske vanligare att det händer kvinnor än män.
    Jag har också varit den som blivit dumpad av en sexpartner och haft känslor.
    Så jag har varit på den sidan också.
  • Anonym (Maria)
    molly50 skrev 2023-07-31 17:41:21 följande:
    Ja,det är kanske vanligare att det händer kvinnor än män.
    Jag har också varit den som blivit dumpad av en sexpartner och haft känslor.
    Så jag har varit på den sidan också.
    Men du är väl gift sen länge var du otrogen mot din man då vill han inte ha sex?
  • molly50
    Anonym (Maria) skrev 2023-07-31 18:30:15 följande:
    Men du är väl gift sen länge var du otrogen mot din man då vill han inte ha sex?
    Ja,men det jag pratar om hände för längesen. Långt innan jag träffade min man.
    Jag har aldrig varit otrogen.
  • Anonym (Undrar)
    molly50 skrev 2023-07-31 17:41:21 följande:
    Ja,det är kanske vanligare att det händer kvinnor än män.
    Jag har också varit den som blivit dumpad av en sexpartner och haft känslor.
    Så jag har varit på den sidan också.
    Tråkigt att du råkade ut för det.
    Men jo, jag tror att det kan vara svårare för kvinnor än män. Min fru hade också några tillfällen med tillfällig partner där båda från början var införstådda med att det vara bara sex en gång som gällde, men ändå blev hon starkt känslomässigt berörd av männen hon låg med.
  • molly50
    Anonym (Undrar) skrev 2023-08-01 07:14:33 följande:
    Tråkigt att du råkade ut för det.
    Men jo, jag tror att det kan vara svårare för kvinnor än män. Min fru hade också några tillfällen med tillfällig partner där båda från början var införstådda med att det vara bara sex en gång som gällde, men ändå blev hon starkt känslomässigt berörd av männen hon låg med.
    Det är lätt hänt att känslor blossar upp när man är intima och har sex med varandra.
    Framförallt för kvinnor.
    Men även män kan ju råka ut för detta.
  • Anonym (Undrar)
    molly50 skrev 2023-08-01 11:28:31 följande:
    Det är lätt hänt att känslor blossar upp när man är intima och har sex med varandra.
    Framförallt för kvinnor.
    Men även män kan ju råka ut för detta.
    Jo, det är kanske någon poäng med de gammaldags "reglerna" att sex ska hållas inom en kärleksrelation :) 
  • molly50
    Anonym (Undrar) skrev 2023-08-01 12:21:12 följande:
    Jo, det är kanske någon poäng med de gammaldags "reglerna" att sex ska hållas inom en kärleksrelation :) 
    Jag vet inte det.
    Men om man vet med sig att man lätt får känslor när man är intim och har sex med någon annan så ska man kanske undvika sådana relationer.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Undrar) skrev 2023-07-31 13:58:09 följande:
    Nej inte alls. Jag har inte gjort det själv men jag förstår mycket väl att man blir förtjust eller kär i en tillfällig sexpartner. Min fru blev förförd och dumpad av en kille, men hon blev ändå fäst vid honom och hoppades på en fortsättning trots att det inte var aktuellt för honom.
    Du blandar ihop känslor och handlingar... att bli förtjust i någon och att dra ner brallorna och knulla med någon är två HELT skilda saker. ALLA kan bli förtjusta i någon annan men alla väljer inte att dra ner brallorna och ligga med personen de vart förtjusta i.

    Så nej, din fru låg inte med den andra snubben för att hon "blev förförd". Hon gjorde det för att hon VILLE det, det var ett medvetet val HON gjorde, inte han.
Svar på tråden Nygift och otrogen