• Anonym (!)

    Akut Urinvägsinfektion, gravid & helg! Hjälp!

    Jag är gravid i vecka 28 och misstänker nu starkt att jag har uvi, har kissat varje halvtimme idag, samt väldigt lite varje gång, och nu har det övergått till att jag blir kissnödig direkt efter jag varit på toa och kissat så det kommer inte något när jag försöker. Det är ju mindre roligt att jag märkte av detta nu idag en fredag, samt att det är långhelg med röd dag även på måndag. Den innebär att ja inte kan kontakta BM förrän tisdag och göra urinprov tidigast onsdag på grund av att det ska va morgonurin. Alltså nästan gå med uvi en vecka!! Vilket ja inte tror är bra som gravid! Vad ska man göra?! Ska man söka akuten eller vad gör man?!

  • Svar på tråden Akut Urinvägsinfektion, gravid & helg! Hjälp!
  • Anonym (H)
    Anonym (!) skrev 2020-01-03 23:34:44 följande:

    De kan skriva ut, men när det handlar om antibiotika så vill man inte bara skriva ut hux flux, de tar ju även odling för att se vilken antibiotika du ska ha


    Jag fick antibiotika förebyggande redan innan odlingen när jag var gravid och misstänkte uvi.
  • Anonym (!)
    Anonym (vv) skrev 2020-01-03 23:35:54 följande:

    Ring 1177!


    Gjort det men som sagt så går det inte komma fram
  • Anonym (!)
    Anonym (H) skrev 2020-01-03 23:35:58 följande:

    Jag fick antibiotika förebyggande redan innan odlingen när jag var gravid och misstänkte uvi.


    Hade du haft uvi innan?
  • Anonym (vv)

    Kolla på 1177 på nätet vilka råd som ges...att dricka tranbärsjuice är bra, eller lite pressad citron...

  • Anonym (H)
    Anonym (!) skrev 2020-01-03 23:33:48 följande:

    Och på 1177 gick det inte komma fram för att det är många som ringer fick jag till svar och så la det bara på..


    Jag kom fram när jag provade ringa nyss, men de har 30-40 minuters kötid. Det brukar vara sån lång kö på 1177 så det är bara att vänta.
  • Anonym (H)
    Anonym (!) skrev 2020-01-03 23:37:11 följande:

    Hade du haft uvi innan?


    Nej.
  • Anonym (!)
    Anonym (H) skrev 2020-01-03 23:37:48 följande:

    Jag kom fram när jag provade ringa nyss, men de har 30-40 minuters kötid. Det brukar vara sån lång kö på 1177 så det är bara att vänta.


    Ringt flera ggr nu men får bara samma röst som säger ?det är många som ringer nu testa senare?
  • Anonym (!)
    Anonym (!) skrev 2020-01-03 23:38:49 följande:

    Ringt flera ggr nu men får bara samma röst som säger ?det är många som ringer nu testa senare?


    Och efter det så läggs det bara på
  • kioskvältare
    Anonym (!) skrev 2020-01-03 23:34:44 följande:
    De kan skriva ut, men när det handlar om antibiotika så vill man inte bara skriva ut hux flux, de tar ju även odling för att se vilken antibiotika du ska ha
    Så du tycker inte att det är värt att prova en av apparna ens? För du har själv bestämt att de ändå inte kan hjälpa dig?
  • Anonym (H)
    Anonym (!) skrev 2020-01-03 23:38:49 följande:

    Ringt flera ggr nu men får bara samma röst som säger ?det är många som ringer nu testa senare?


    Nej hon säger: "det är många som ringer till oss just nu och den beräknade kötiden är mellan 30 till 40 minuter".

    Och då ställs man i telefonkö.
Svar på tråden Akut Urinvägsinfektion, gravid & helg! Hjälp!