• Svar på tråden BIM Februari 2020
  • ETA92
    Arneliis skrev 2020-01-12 18:49:30 följande:

    Spännande vi har allt exakt samma hehe????


    Ja!! :D spännande! :)
  • Bellsss
    Scrootie skrev 2020-01-12 17:57:18 följande:

    Oj, samma fråga där, vad är och gör nattljus? Munkpeppar som jag förstår det ska verka hormonbalanserande på östrogenet och progesteronet. Så förhoppningsvis blir cykeln lite kortare och lutealfasen lite längre. Har en lutealfas på ca 10 dagar +/- typ 2 dagar men brukar få spottings ett par dagar innan mens, och vad jag har förstått kan det tyda på låga progesteronnivåer.


    Okej :) här kan du läsa mer om nattljus www.graviditetskollen.nu/produkter/kosttillskott-for-dig-som-vill-bli-gravid/halsokost/efamol-120-kapslar

    Jag har svår endometrios så jag greppar efter halmstrån och försöker göra det jag kan :)
  • Ringingrid

    Jag tar folsyra och har koll på cykeln via en app, ska ha ÄL ca 21a så tänkte börja ta ÄL test 17'e och sen fortsätta tills den (förhoppningsvis) ger utslag. :)

  • LBP91

    1 vecka kvar till förutspådd ÄL och jag börjar smått känna av stick i brösten. Har börjat testa med ÄL-test, kör varannan dag än så länge men gör mer frekvent när det närmar sig. Använder ju nc också så går ganska mycket på temp och självaste flytningarna. Vill ju bara att den ska komma nu så man slipper känna sån press.

  • Barbrastreisand

    Hej alla! Snart börjat det närma sig för ägglossning för vissa av oss!

    Nu har jag bunkrat upp med äl-tester så det räcker ett tag samt grav-test då jag inte kan låta bli att vänta in bim haha!:D Har även utökad med d- och b-vitamin (folsyra sedan tidigare), samt införskaffat glidmedel Conceive Plus. Försätter också att tempa. Så nu är man redo och motiverad för nästa försök!

    Hur förbereder ni er?:) Fler tips att dela med?

  • Bellsss
    Barbrastreisand skrev 2020-01-13 19:37:28 följande:

    Hej alla! Snart börjat det närma sig för ägglossning för vissa av oss!

    Nu har jag bunkrat upp med äl-tester så det räcker ett tag samt grav-test då jag inte kan låta bli att vänta in bim haha!:D Har även utökad med d- och b-vitamin (folsyra sedan tidigare), samt införskaffat glidmedel Conceive Plus. Försätter också att tempa. Så nu är man redo och motiverad för nästa försök!

    Hur förbereder ni er?:) Fler tips att dela med?


    Testar digitala äl-tester den här månaden :) äter även rosenrot, bidrottningsgel, nattljus på kapsel, folsyra, d-vitamin, multivitamin kvinna och omega 3, haha. Men börjar tappa modet. Önskan är egentligen att få dra igång med ivf men ekonomin finns inte än.
  • LBP91

    Ägglossningen kom idag istället, lite konstigt att jag inte fått utslag på testerna men ÄL-flytningar och temp har bekräftat. Tur vi fick till det igår kväll. Är dock orolig att det inte är tillräckligt, dessutom (ursäkta detaljerna) rann ganska mycket ur när vi var klara eftersom jag red honom vid tillfället för utlösningen. Får försöka få till en extra gång ikväll också så nerverna lugnar sig. Så nu ska jag sluta med Bisolvonen och vänta in BIM som då har flyttat sig till 29/1. Vill gärna hänga kvar här i tråden men om ni vill kasta ut mig är jag förstående med det och får leta upp januaritråden istället ;)

  • Sofieelises

    Hoppar in här :) Bim 14e februari!

    Är på äl+10/11 egentligen men har testat negativt och har spottings så bara inväntar mensen här nu. Så jävla less.

    Blir sjätte försöket med fjärde barnet för mig. Körde bisolvonmetoden förra månaden och kommer att göra det nu med, samt ta rosenrot (den gjorde att min ÄL kom mycket tidigare än vanligtvis denna månad så kör på med den).

    Håller tummarna för många fina plus här i tråden!!

Svar på tråden BIM Februari 2020