• Anonym (Richard)

    Vad tänker du kvinna om att någon vill ha sex med dig?

    Du är lycklig och stabil med den du tycker om.

    Du får reda på att någon du är bekant med/känner tycker du är attraktiv och gärna skulle vilja se dig utan kläder, han tycker om dig som person och hur du är på det hela taget.

    Känner du dig eftertraktad av att någon du är bekant med och uppskattar ser dig som sexuellt attraktiv?

    Han har inga som helst planer på att göra ett närmanden för att han vet att du är upptagen.

    Den enda gången han skulle medge att han ser dig som attraktiv är om du skulle fråga honom.

    Hur känns det att få veta att fler än dig man ser dig som attraktiv?

  • Svar på tråden Vad tänker du kvinna om att någon vill ha sex med dig?
  • Anonym (???)

    Vad menas med få reda på? Går det rykten så att en tredje person talar om för mig att "XX vill ha sex med dig"  eller är det personen själv som avslöjat vad denne tänker om mig? 

    Om någon annan berättade för mig för att hen hört detta skulle jag nog skratta lite åt saken, jag behöver inte hantera det alls och inte prata om det med personen. behöver inte visa att jag vet. 

    Om personen personligen berättade det för mig (jag vet inte riktigt varför, men säg över en fika eller så, det råkade komma ut) skulle jag bli oerhört besvärad. Jag skulle spänna tonen och tala om hur illa det är att säga något sånt till någon som man vet är upptagen!

  • Anonym (Mimmi)

    Totalt ointressant, behöver inte den sortens bekräftelse från andra män

  • Anonym (op)

    Det här vet ju nästan alla kvinnor att de är attraktiva även för andra män. Det känns personligen ofta mest störigt.

  • Anonym (Lis)

    Skulle bli glad om det är någon jag själv gillar. Jag hade inte känt mig äcklad utan smickrad. Vem vill inte känna sig attraktiv? 

  • Anonym (Hedvig)

    Jag hade bara tyckt det varit jobbigt, som någon skrev ovan "vad skall jag göra med den informationen?" och lite obehagligt. Skulle göra mitt bästa för att undvika den personen i fortsättningen för jag skulle hela tiden tänka "undrar om han nu bara försöker se igenom kläderna och glo på min kropp?" och "nu måste jag verkligen akta mig så han inte tror att jag sänder ut några "signaler" på att "jag vill ha honom".

  • fluu

    "Jaha" typ. Så länge han inte tänker göra några närmanden riskerar jag ju inget.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (Frugan)
    Anonym (Lis) skrev 2020-01-11 14:18:31 följande:

    Skulle bli glad om det är någon jag själv gillar. Jag hade inte känt mig äcklad utan smickrad. Vem vill inte känna sig attraktiv? 


    Jag känner samma som du. Vem vill inte känna sig attraktiv?

    Ser att många som svarat inte skulle vilja ha den sortens uppmärksamhet, eller någon uppmärksamhet eller bekräftelse från andra män. Jag undrar om det verkligen är sant? Jag har nog aldrig varit med om att en attraktiv kvinna som får uppmärksamhet från (attraktiva) män tycker det är jobbigt. Är man van vid uppmärksamhet blir det normaliserat, tror jag.
  • Anonym (Richard)
    Anonym (Frugan) skrev 2020-01-11 20:46:37 följande:
    Jag känner samma som du. Vem vill inte känna sig attraktiv?

    Ser att många som svarat inte skulle vilja ha den sortens uppmärksamhet, eller någon uppmärksamhet eller bekräftelse från andra män. Jag undrar om det verkligen är sant? Jag har nog aldrig varit med om att en attraktiv kvinna som får uppmärksamhet från (attraktiva) män tycker det är jobbigt. Är man van vid uppmärksamhet blir det normaliserat, tror jag.
    Handlar såklart om hur man/jag lägger fram det på rätt sätt.
    "Fan, skulle bara vilja ställa mig och runka framför dig" kan vara för mycket för en upptagen kvinna.

    "Du är verkligen fin på både in- och utsidan" kanske är bättre.
  • Anonym (???)
    Anonym (Frugan) skrev 2020-01-11 20:46:37 följande:
    Jag känner samma som du. Vem vill inte känna sig attraktiv?

    Ser att många som svarat inte skulle vilja ha den sortens uppmärksamhet, eller någon uppmärksamhet eller bekräftelse från andra män. Jag undrar om det verkligen är sant? Jag har nog aldrig varit med om att en attraktiv kvinna som får uppmärksamhet från (attraktiva) män tycker det är jobbigt. Är man van vid uppmärksamhet blir det normaliserat, tror jag.
    Jag vill bara få uppmärksamhet från mannen jag älskar. Andar kan så säga saker som "har du klippt dig?" (på den nivån) men jag vill inte ha den typen av uppmärksamhet som TS ger exempel på. När jag var singel däremot, då var det en annan sak, men TS frågade ju just folk som är i relation. 
  • Anonym (???)
    Anonym (Richard) skrev 2020-01-11 21:10:13 följande:
    Handlar såklart om hur man/jag lägger fram det på rätt sätt.
    "Fan, skulle bara vilja ställa mig och runka framför dig" kan vara för mycket för en upptagen kvinna.
    Eh, OCH för singelkvinnor också! Duh! 
Svar på tråden Vad tänker du kvinna om att någon vill ha sex med dig?