• Sprallig

    Jag mår dåligt över att aldrig ha sex/närhet

    Hur ska man undvika att må dåligt över att aldrig få närhet eller sex? Det är något jag mår sjukt dåligt över. Jag är liksom 32 år och haft sex en gång i mitt liv och det var över tio år sedan. Jag har verkligen försökt men det går inte.

  • Svar på tråden Jag mår dåligt över att aldrig ha sex/närhet
  • LaserFrida
    mariaskogsrud skrev 2020-01-15 09:13:12 följande:

    Jaså, OK. Vad var det som gjorde att attraktionen växte då?


    Hans intelligens och humor framförallt, att vi kunde prata om allt och hade bra och intressanta diskussioner. Vi kom varandra nära vilket skapade en intimitet. Helt plötsligt var jag kär och attraherad. Jag menar inte att alla funkar som mig, men alla funkar inte som dig heller. Jag tror att många blir attraherad av yta tillsammans med personlighet såklart. Men om man är helt bestämd över vilken typ av människa man är attraherad av och kan bli kär i så tror jag att man missar personer som egentligen passar en bättre.
  • Anonym (Ammuuu)

    Möjligheten är nog större att månen faller ner från himlen än att jag får ett lyckligt fast förhållande.Ödet.

  • Anonym (Ge inte upp!)

    Jag har full förståelse för dig ts, men det finns absolut hopp. Du måste först börja med att jobba på att byta perspektiv - i stället för att hänga upp dig vid det som inte funkar i ditt liv, bejaka det som är positivt och fokusera på det. Du är rätt ung fortfarande; du verkar ha ett bra jobb i en sektor där det finns jobb; du är fri att göra vad du vill utan att behöva tänka på barn och familj - allt det är saker många i fasta relationer skulle avundas dig. Ta vara på den här tiden och använd den till att göra det du vill, för din egen skull, utan att bry dig om vad någon annan tycker. Du behöver inte en partner för att kunna göra roliga saker, spendera tid på inntressen, umgås med vänner, resa. Vad har du för intressen? Vad gillar du att göra? Fokusera på det och försök skapa en tillvaro som du trivs med i stort - en tillvaro där en partner skulle vara ett trevligt bidrag men inte själva grundvalen för din existens. Sex är en sak, men mänsklig närhet kan man också få av sina vänner och familj, underskatta inte det.

    Sedan är det ju rent krasst så att många kvinnor bryr sig mer om utseendet än de vill erkänna, men som tur är finns det också många kvinnor som kan bortse från ett mindre fördelaktigt utseende om det finns andra sidor som är attraktiva. Jag är inte särskilt lång, under medel, smal, snarast tanig och i bästa fall kan jag anses vara fulsnygg, men jag har trots detta haft många relationer med kvinnor och är nu lyckligt gift. Flera av dem har varit objektivt sett mycket mer attraktiva än jag själv, men inte alla - men de har uppenbarligen valt mig för min personlighets skull snarare än utseendet. Problemet med internetdejting är att kvinnor teoretiskt sett har ett enormt utbud, även de som själva inte är vidare attraktiva, och då är det lätt att de direkt sållar bort de som inte är tillräckligt snygga eller långa (jag skulle själv ryka direkt). Så mitt tips är att söka andra vägar att träffa kvinnor - genom jobb, intressen, eller vänner. Och helst intressen där du inte sitter framför en datorskärm. Men också att vara realistisk - slösa inte bort tid på alltför snygga tjejer som du har liten sannolikhet att lyckas med i alla fall. Lika barn leka böst, som det heter.

    Så vad kan du göra för att öka dina chanser? Fundera på vad kvinnor attraheras av. Utseende är bara en sak. Charm, intelligens, humor, originalitet, självsäkerhet väger minst lika tungt. Och alla de sakerna kan du jobba på själv. Gör dig själv till någon du vill vara med och respekterar, så ökar du chansen att någonn annan känner likadant.

    Kan du tänka dig att jobba utomlands? I många länder skulle du vara normallång, och att som utlänning är du direkt originell och intressant - flera av mina tidigare flickvänner var icke-svenskar. Vore jag i din ålder skulle jag ut och resa eller försöka flytta utomlands ett tag och byta miljö helt och hållet. Framförallt, se till att ha kul - inget är så attraktivt som en person som är nöjd med sig själv. Lycka till!

  • Wagner
    LaserFrida skrev 2020-01-15 20:37:27 följande:
    Hans intelligens och humor framförallt, att vi kunde prata om allt och hade bra och intressanta diskussioner. Vi kom varandra nära vilket skapade en intimitet. Helt plötsligt var jag kär och attraherad. Jag menar inte att alla funkar som mig, men alla funkar inte som dig heller. Jag tror att många blir attraherad av yta tillsammans med personlighet såklart. Men om man är helt bestämd över vilken typ av människa man är attraherad av och kan bli kär i så tror jag att man missar personer som egentligen passar en bättre.
    Sådär fungerar det nog för de flesta kvinnor. Inte för oss män däremot.

    Fysisk attraktion "växer" inte fram, iaf inte för mig. Har aldrig gjort. Den finns där från början eller så uppenbarar den sig inte alls.

    Däremot har flera kvinnors kärlek gentemot mig vuxit fram, på arbetsplatser, under studier, o.s.v. Det har då kommit fram att de har kärat ned sig i mig, vilket jag inte har fattat ett smack av.

    Jag kan tycka bra om kvinnor utan att vara det minsta attraherade av dem, fysiskt/sexuellt.


  • t1000
    Wagner skrev 2020-01-16 14:55:34 följande:

    Sådär fungerar det nog för de flesta kvinnor. Inte för oss män däremot.

    Fysisk attraktion "växer" inte fram, iaf inte för mig. Har aldrig gjort. Den finns där från början eller så uppenbarar den sig inte alls.

    Däremot har flera kvinnors kärlek gentemot mig vuxit fram, på arbetsplatser, under studier, o.s.v. Det har då kommit fram att de har kärat ned sig i mig, vilket jag inte har fattat ett smack av.

    Jag kan tycka bra om kvinnor utan att vara det minsta attraherade av dem, fysiskt/sexuellt.


    Håller med.

    Jag märker på ett ögonblick om hon är attraktiv eller inte.
  • Anonym (Runkar)
    LaserFrida skrev 2020-01-15 20:37:27 följande:
    Hans intelligens och humor framförallt, att vi kunde prata om allt och hade bra och intressanta diskussioner. Vi kom varandra nära vilket skapade en intimitet. Helt plötsligt var jag kär och attraherad. Jag menar inte att alla funkar som mig, men alla funkar inte som dig heller. Jag tror att många blir attraherad av yta tillsammans med personlighet såklart. Men om man är helt bestämd över vilken typ av människa man är attraherad av och kan bli kär i så tror jag att man missar personer som egentligen passar en bättre.
    Så fungerar det på nätet.

    Många kvinnor har gjort en "mall" för hur den de träffar ska se ut och vara.

    Flera skriver på fullt allvar att de "Inte träffar någon som är under 175 cm" eller att du "Måste ha skägg" el. "Bra ekonomi är ett måste"

    Avviker något från mallen så kan de istället gå vidare med någon av de 30 andra som skrivit under dagen.

    Och så fortsätter det
  • Anonym (Man 43)
    Anonym (Runkar) skrev 2020-01-16 18:55:58 följande:

    Så fungerar det på nätet.

    Många kvinnor har gjort en "mall" för hur den de träffar ska se ut och vara.

    Flera skriver på fullt allvar att de "Inte träffar någon som är under 175 cm" eller att du "Måste ha skägg" el. "Bra ekonomi är ett måste"

    Avviker något från mallen så kan de istället gå vidare med någon av de 30 andra som skrivit under dagen.

    Och så fortsätter det


    Du har helt rätt.. De fokar på att mannen ska passa in i deras mall/fantasi
  • Less is more
    Anonym (Ful?) skrev 2020-01-14 22:39:17 följande:

    Kom på en grej som en vän till mig sa, hon har tinder och jag har ju tänkt att det är en sex-app, men hon sa tvärtom att de flesta var seriösa och ville ha något seriöst. Jag laddade ner tinder men delar inte alls hennes uppfattning, jag får knappt några svar, de som svarar vill bara ?mysa? dvs ha sex. Men tror anledningen är att hon är otroligt söt, det är inte jag :/


    Ingen aning. En väninna till mig lade ner tinder då det mer var som en sexapp där män sökte kontakt för sex. Sen var det nån seriös dejting. Men nej, hon lade ner tinder. Ver fler som inte heller orksr med tinder.
  • Fin

    Skaffa Badoo (app) har du android installera fake gps och kolla läget runtomkring. Sätt fake gps på St Petersburg om inte annat. Får garanterat napp av massor där. Sätt dig på båten/flyget och åk över. Inte speciellt svårt.

    Men kanske inte ha sex som huvudmål.

  • Anonym (Ol)
    Anonym (Man 43) skrev 2020-01-16 19:23:18 följande:

    Du har helt rätt.. De fokar på att mannen ska passa in i deras mall/fantasi


    Väl bra att det är så, för omväxlingens skull?

    Tänk bara på allt skit kvinnor går igenom för att leva upp till mannens behag. Alla skönhetsgrejer (smärtsamma och tidskrävande) hon gör dagligen och slösar bort stora delar av livet på, enbart för att vara behaglig i mannens ögon.

    Då är det väl helt j sin ordning att hon också kan ställa lite krav på mannen?
  • Mimosa86

    Har du många vänner TS?

    Intressen över datorn som du är engagerad i?

    Är du aktiv med någon sport eller gym?

    Är du ute mycket?

  • Anonym (Ful?)
    Anonym (Ol) skrev 2020-01-16 20:32:38 följande:

    Väl bra att det är så, för omväxlingens skull?

    Tänk bara på allt skit kvinnor går igenom för att leva upp till mannens behag. Alla skönhetsgrejer (smärtsamma och tidskrävande) hon gör dagligen och slösar bort stora delar av livet på, enbart för att vara behaglig i mannens ögon.

    Då är det väl helt j sin ordning att hon också kan ställa lite krav på mannen?


    Haha helt rätt!
  • Sprallig
    Mimosa86 skrev 2020-01-16 20:34:28 följande:

    Har du många vänner TS?

    Intressen över datorn som du är engagerad i?

    Är du aktiv med någon sport eller gym?

    Är du ute mycket?


    Nej jag har inte många vänner. Dom jag hade har antingen flyttat eller skaffat barn och har sitt. Nu har jag väl ärligt talat ingen kvar.

    Jag är lite politiskt aktiv, men det är ju mest äldre människor där.

    Nej ingen sport eller gym.

    Just nu är jag inte ute mycket längre. Men var det mellan 20-30.
  • Anonym (Man 43)
    Anonym (Ol) skrev 2020-01-16 20:32:38 följande:

    Väl bra att det är så, för omväxlingens skull?

    Tänk bara på allt skit kvinnor går igenom för att leva upp till mannens behag. Alla skönhetsgrejer (smärtsamma och tidskrävande) hon gör dagligen och slösar bort stora delar av livet på, enbart för att vara behaglig i mannens ögon.

    Då är det väl helt j sin ordning att hon också kan ställa lite krav på mannen?


    Klart som tusan att man ska ha krav! Det ska ju alla ha.. Men ibland är det svårt att se skogen för alla träd!

    Jag tror att man inte ska ska låsa fast sig i en speciell typ.tex han måste vara 180 eller han måste vara under 45.. Man kan ju missa ett och annat guldkorn när man är för 4-kantig i sitt tänk!
  • Anonym (kille)

    Sluta vara en slav under din biologi. Med mental träning och självkontroll  så kan du slippa det där. 


    Köp en sexleksak, du kan bestämma själv, ha roligt och slippa allt det andra som tillkommer med en annan person. Det är bara sjukt överskattat och sällan så kul som när man hade sex i tonåren med den första partnern man hade. 


    Efter 30 är det bara ett jobb, och sällan kul, specifikt om du är en kille. Om du inte träffar en partner på miljonen. Men som mest får du en könsjukdom, och en massa skit. Men i regel så är det bara skadat gods som är singlar efter 30. Bland båda könen.


    Fokusera på att må bra, och lev ett roligt liv utan sex istället. Om du kräver sex för att ha ett roligt och givande liv, så ja, då har du andra problem som du bör ta itu med. För du kommer aldrig att bli tillfredställd och enbart leva ett destruktivt liv som slutar ganska illa.

Svar på tråden Jag mår dåligt över att aldrig ha sex/närhet