• Anonym (Sophie)

    Hur blir du när du inte fått sex på länge?

    Blir du allmänt vresig och tappar lätt humöret? Deprimerad? Rentav minskar din lust ju längre du är utan? Eller hur reagerar du?

    Hur länge kan du gå utan sex utan att bli sexuellt frustrerad?

    Jag kan väl gå typ 2 veckor innan jag känner av att det måste ske snart...blir inte arg, men rastlös i kroppen och lite allmänt låg, får nära till tårar.

    Är kvinna, 32.

  • Svar på tråden Hur blir du när du inte fått sex på länge?
  • Anonym (Man)

    Finns väl en anledning till uttrycket: "Har du inte fått nått på länge?"

    Så onekligen händer saker i våra kroppar på många vid sexbrist.

  • Anonym (lufs)

    Irriterad, frustrerad och sur efter kanske 2-3 veckor. Hade det inte funnits horor hade jag inte tagit mig igenom min tjejs graviditet. 

  • Anonym (N.Y.Båddy)

    Blir irriterad/sexfixerad, frustrerad.


    Sedan kan det vara så att jag vet att jag kommer ha sex och att det bara är ett tillfälligt uppehåll, då kan det till och med vara en krydda. Just nu har jag varit bortrest och kommer ha grym sex i morgon!


    Sedan är det lika förbryllande deprimerande att hela tiden mötas av prusiluskor som tycker att "närhet, det kan man minsann få ändå" eller "Sex är inte allt".
    Gärna med en air av "holier than thou" - attityd.
    Jag skiter i hur de uppfattar det... lägger ingen värdering i deras upplevelse. Vad ger dem rätten att döma mig?

  • Anonym (Man 36)

    Jag blir sur och grinig efter typ 4-5 dagar. Lättirriterad, och tenderar till att höja rösten och liknande. Får svårt att fokusera på jobb ordentligt, tappar en del driv.

    Konstigt nog så är det precis som att jag efter typ 14 dagar utan sex, börjar bli mer normal igen, tänker klart och kan åter fokusera ordentligt på jobb med mera. Dock så får jag lite mindre känslor för min fru, när det blir många perioder utan sex.

  • Anonym (sex långt ner på skalan)

    Jag kan gå hur länge som helst utan sex irl. Saknar det nästan aldrig om jag är singel. Har en väldigt livlig fantasi och har andra intressen som tar mitt fokus.Tycker också att det blir på tok för mycket sex i förhållanden och försöker undvika det. Hade nog mått bäst av att ha kortare passioner och en fysisk relation utan sex med någon som allt annat funkade med.

    Kärlek har jag betydligt svårare att vara utan. Att betyda det där extra för någon och känna mig riktigt nära en person jag kan vara mig själv med på alla plan.

  • Anonym (S)

    Ungefär 2 dagar sen blir jag deppig, lättretad och det känns som att något är gravt fel i relationen! Kan fungerar med bara närhet men då behöver jag närhet Hela tiden om det ska hjälpa.

  • Anonym (Yyyyl)

    Jag klättrar på väggarna och i taket hemma, rånar banker, och ibland blir jag en varulv.
    Nej, jag är som vanligt. Kan tycka det är trist ibland, och ibland är det frustrerande.

  • Anonym (Frustrerad)

    Det är ju ingen hemlighet att det är vanligare att kvinnor kan vara utan sex längre perioder än män. Detta i sin tur tror jag är biologiskt betingat. Kvinnor ska bära ett barn och föda upp det. Resultatet av sex är alltså betydligt mer dramatiskt för kvinnor än för män. (Ja, jag vet, männen ska ju ta samma ansvar etc. men nu pratar vi ren biologi.)


    För artens överlevnad krävs att vi får avkommor. Kvinnor kan bara befruktas c:a 3 dagar var 4:e vecka. Då har naturen ordnat det så att männen kan befrukta när som helst, och med det så följer också att män ska ha lust att befrukta när som helst. Kvinnor behöver rent krasst inte ha nån lust alls för att bli befruktade. Sex är till för artens överlevnad och det är männen som har utrustats med den starkaste och mest beständiga sexdriften.

    För en kvinna kan det t.o.m. vara en fördel, rent biologiskt, att inte har för stark sexdrift. Att föda barn för ofta innebär stora påfrestningar och dessutom kan flera barn vara en nackdel om resurserna är små.

    Så kvinnor som inte har så stor sexdrift ska inte skämmas för det. Och män som går omkring och tänker på sex för jämnan ska inte skämmas för det. Det är biologiskt betingat. Men det kan ju ställa till problem i relationer.

  • Anonym (Milla)

    Jag blir inget särskilt, kan vara utan sex länge. Däremot kan jag inte vara utan närhet särskilt länge utan att må dåligt.

Svar på tråden Hur blir du när du inte fått sex på länge?