• Ninis83

    Sladdis efter 36?! Ska vi följas åt?

    Hej!

    Jag är en kvinna som blir 37 år i maj, har två barn födda -08 och -11 och som nu börjat ?projekt sladdis?. :) Vi trodde länge att vi var färdiga med bäbisar, men för något år sedan började mitt sug vakna, och nu är sambon med på tåget (vilket jag aldrig trodde skulle hända!) så vi är nu inne på vårt första försök. Hoppas på ett plus redan nästa vecka, men förstår ju att sannolikheten är låg. Vi kämpade i över ett år med vårt första barn. Tvåan kom dock på första försöket! Men jag tänker att om det var svårt då jag var 23 kommer det förmodligen kanske vara kört nu när jag är 36. Vi kommer inte dra igång någon fertilitetsutredning om det inte tar sig på naturlig väg. Då får vi vara nöjda med de två fina vi har! Men lillasyster skulle verkligen bli glad om hon fick bli storasyster. <3

    Är det någon här som sitter i samma båt? Skulle vara roligt att följas på resan!

    Jag har börjat använda temperaturmetoden vilken jag trivs med och är nu på dag 6 efter ÄL. Har även köpt hem ett gäng ÄL-tester för kommande cykler och även tänkt prova Conceive Plus fertility lubricant.

  • Svar på tråden Sladdis efter 36?! Ska vi följas åt?
  • Ninis83

    Tack för all stöttning allihopa? Kämpar enormt med sorgen här, men försöker hålla huvudet ovan ytan och orka tänka framåt.

  • valentina2012
    Ninis83 skrev 2021-09-28 14:54:36 följande:

    Stort grattis!!????


    tack ????

    beklagar verkligen er förlust, så fruktansvärt :((
  • Ninis83
    valentina2012 skrev 2021-09-29 12:03:04 följande:

    tack ????

    beklagar verkligen er förlust, så fruktansvärt :((


    Tack. Det är så svårt att förstå att det har hänt. I lördags var jag lyckligare än någonsin. Vi hade just köpt ny vagn och jag hade äntligen börjat må bättre. Kontrasten mot idag då vi är i djupaste sorg och suttit och beställt hem nya laddningar av ägglossnings- och graviditetstester. Måtte det ligga någon sanning i det som en del påstår, att kroppen är mer mottaglig för graviditet snart efter missfall. Vi kan bara hoppas, för det var inte lätt att bli gravid sist.
  • wimi

    Själv fick jag ett svagt streck på stickan igår, men förhoppningar blev korta för började blöda på kvällen..

  • Ninis83
    wimi skrev 2021-09-29 18:11:48 följande:

    Själv fick jag ett svagt streck på stickan igår, men förhoppningar blev korta för började blöda på kvällen..


    Åh nej. Vad tråkigt. Så jobbigt varje gång man inser att det bara är att börja om på nytt.
  • Ninis83

    Hur är det med Er? Oj, vad svårt det är att skriva på FL. Tycker det bara blir frågetecken av allt.

    Jag är nu på dag 7 efter missfallet och skrapningen. Har testat sedan i onsdags med tidiga graviditetstester för att se hcg:t försvinna. Ons-fre var det fortfarande ganska starkt positivt men kör och sön väldigt svagt. Testade med äl-stickor ons och sön och på onsdag var det fortfarande väldigt positivt men igår var teststrecket lite svagare än kontrollstrecket. Så tänker att när det blir positivt nästa gång då nalkas äl. Hoppas bara det dröjer tills efter blödningen slutat, så vi törs försöka på nytt.

    Det är det jobbigaste för mig just nu, att det kanske kommer dröja innan jag blir gravid igen. Eller att jag kanske aldrig blir det. Det vore fruktansvärt att sluta så här.

  • Pandy13
    Ninis83 skrev 2021-10-04 08:44:17 följande:

    Hur är det med Er? Oj, vad svårt det är att skriva på FL. Tycker det bara blir frågetecken av allt.

    Jag är nu på dag 7 efter missfallet och skrapningen. Har testat sedan i onsdags med tidiga graviditetstester för att se hcg:t försvinna. Ons-fre var det fortfarande ganska starkt positivt men kör och sön väldigt svagt. Testade med äl-stickor ons och sön och på onsdag var det fortfarande väldigt positivt men igår var teststrecket lite svagare än kontrollstrecket. Så tänker att när det blir positivt nästa gång då nalkas äl. Hoppas bara det dröjer tills efter blödningen slutat, så vi törs försöka på nytt.

    Det är det jobbigaste för mig just nu, att det kanske kommer dröja innan jag blir gravid igen. Eller att jag kanske aldrig blir det. Det vore fruktansvärt att sluta så här.


    Hehe, ja alla smileys verkar bli frågetecken.

    Här går det bra, hoppas jag.. Är i vecka 7+0 i morgon och då är det dags för vul och inskrivning hos MVC.

    Kanske att det kan ta tid, men försök att inte tänka att det aldrig blir! Ge inte upp så länge ni vill och har ork <3
  • skaviblifyra

    Roligheter och väldigt tråkiga besked här i gruppen. Jag inser min förra mens var konstig efter covidvaccin och nu var den helt som vanligt igen. Så nästa vecka blir det nytt försök vid ÄL.

    Förutom tanken på barn och att ev aldrig mer bli gravid så funderar jag mkt på hur jag ska jobba inte jobba nu när dottern fyller 8 och mina FL dagar tar slut. Vill inte sänka sgi med tanke på att jag varit sjukskriven största delar av mina tidiga graviditeter. Men är sjukt osugen på att gå upp och jobba 100%. Men ja, jag kanske aldrig blir gravid igen.

  • Ninis83
    Pandy13 skrev 2021-10-04 09:18:55 följande:

    Hehe, ja alla smileys verkar bli frågetecken.

    Här går det bra, hoppas jag.. Är i vecka 7+0 i morgon och då är det dags för vul och inskrivning hos MVC.

    Kanske att det kan ta tid, men försök att inte tänka att det aldrig blir! Ge inte upp så länge ni vill och har ork <3


    Härligt! Då hoppas vi att det fortsätter gå fint för Dig! Lycka till på VUL. <3

    Nej, man får försöka att vara positiv, men det är kämpigt. En tuff tid nu.
  • Ninis83
    skaviblifyra skrev 2021-10-04 10:00:12 följande:

    Roligheter och väldigt tråkiga besked här i gruppen. Jag inser min förra mens var konstig efter covidvaccin och nu var den helt som vanligt igen. Så nästa vecka blir det nytt försök vid ÄL.

    Förutom tanken på barn och att ev aldrig mer bli gravid så funderar jag mkt på hur jag ska jobba inte jobba nu när dottern fyller 8 och mina FL dagar tar slut. Vill inte sänka sgi med tanke på att jag varit sjukskriven största delar av mina tidiga graviditeter. Men är sjukt osugen på att gå upp och jobba 100%. Men ja, jag kanske aldrig blir gravid igen.


    Jag trodde det var mitt TSH som strulade i våras och gjorde att jag fick några konstiga cykler, men det kan mycket väl ha varit vaccinationen för mig med! Håller tummarna att Du får en super-ÄL nu!

    Det är knepigt med alla livsbeslut man ska ta i ovissheten om hur det blir med en ny graviditet eller inte.
Svar på tråden Sladdis efter 36?! Ska vi följas åt?