• Anonym (Spegeln)

    Är MIN man otrogen?

    Fick ett mess nu ikväll av någon okänd som hävdar att min man, sedan 9år tillbaka, varit/är otrogen mot mig med en kollega.. Berättaren skriver att hen varit tillsammans med min mans påstådda älskarinna/flickvän syster, och att detta förhållande/otrohet varat i 3-4 år.

    Hjälp, vafan är detta är min första tanke.

    Men ju mer jag läste, ju mer så är det smådetaljer som stämmer in.

    Vad gör jag OM min man är otrogen? Hur konfronterar jag honom? Kommer jag förlåta honom? Vad händer med barnen? Känns som om hjärtat ska hoppa ur kroppen och jag mår illa, vill spy.

    Min man slutar jobbet om ca en kvar, ska jag ta det direkt? Vänta tills imorrn?

    Hjälp mig tänka klart!

  • Svar på tråden Är MIN man otrogen?
  • Anonym (Dvbef)

    Åh TS, som jag lider med dig. Det är för lätt att sitta här och säga vad jag tycker att du ska göra, så det låter jag bli.

    Men fy helvete vilket svin han är. HAN är otrogen och lägger över skulden på dig. Ursäktar sig med att han ville "ha bra sex"

    Du verkar vara en så himla fin människa, kom ihåg det i allt detta. Du förtjänar att må bra och bli behandlad med respekt.

    Tänker på dig!

  • Anonym (Carinata)

    Ja du. Vilken sits! Nu har du fått massor med stöd, råd och peppning. Du vet eg vad du borde göra. Du vill ge honom en chans till. Bestäm dig hur den chansen ska vara, hur lång tid och vad du vill han ska uppnå. Du måste sätta punkt någongång. Annars drar du ut på det alldeles för länge. Att ge honom en chans innebär ju för dig att du får hacka i dig vad han gjort. Acceptera. För den sakens skull inte godkänna. Du kan inte hålla det mot honom i varje tjafs efteråt. Du måste isf välja att gå vidare.

    Nu tror jag att det inte kommer att funka så ta tjuren vid hornen och avsluta relationen. Det kommer i sig vara ett sorgearbete med känsla av förlust och misslyckande.

    Du måste göra det som känns bäst och ta alla konsekvenser av det beslutet. Var rädd om dig.

  • Anonym (28)

    Ta reda på först om han är det.

    Sedan får du sköta tankar och åsikter sedan

  • Anonym (28)

    Ta reda på först om han är det.

    Sedan får du sköta tankar och åsikter sedan

  • Anonym (kapten)
    Anonym (28) skrev 2020-04-05 00:42:31 följande:

    Ta reda på först om han är det.

    Sedan får du sköta tankar och åsikter sedan


    Haha prova att läs lite mer än bara trådstarten nästa gång
  • Anonym (Finns med dig som medmänniska)

    Hej Spegeln! Undrar hur du har det och hur det går för dig? Är orolig och tänker på dig ofta....

    Kramar från mig

  • Rudbeckius

    Han kanske berättade som det var, inte för att trösta? Och lite bra sex kan vi ju alla behöva.

    Dålig sex är inte bra för ett förhållande i längden. Man är naturligtvis båda ansvariga för hur man har det i sängen, men du lägger alltså som alltid ansvaret helt och hållet på mannen? Som vanligt ber jag dig bedänka och besinna dina svar och göra dem könsneutrala. Du ser så olika på situationer utifrån dina genusglasögon. Äkta jämställdhet är mer nyanserad. Du hade aldrig kallat en otrogen kvinna för svin, du hade gratulerat till att hon tog sig bort från den tråkiga mannen och levde ut sin härliga sexualitet.... Flört

    Jag instämmer med dig om att det är viktigt för TS att kunna prata med någon klok vuxen om detta prpoblem ur olika vinklar. Helt OK om det ska ske diskret och som hemlighet om TS känner för det. Psykolog kan vara skönt och neutralt.

    TS och mannen kanske äger bostaden tillsammans eller står på kontraktet tillsammans. Sedan många årtionden är det alltså inte så som du råder att TS kan beordra mannen att flytta därifårn, de behöver ha en vuxen ömsesidig överenskommelse om hur de ska göra med boendet. Otrohet är inte olagligt eller ett kontraktsbrott sedan 1960-talet. 

    Du kan inte heller enkelt anta att det inte blir bättre av att de bor under samma tak. Du utgår från egen histrionisk och ojämställd människosyn. Inom konfliktforskning är det tvärtom bra att man samagerar och träffas. Konflikter kan förvärras av avstånd. Ömsesidiga separationer unde rviss tid med överneskommelser om hållpunkter och frågeställningar tror jag är en bättre väg om man vill ha olika alternativ öppna ett tag.

    De behöver ha barnen i första rummet, där är vi ense. Men enligt svenska lag och Barnkonventionen har barnen rätt till båda sina kärleksfulla föräldrar och deras släkter. Du kan inte som du skriver se det som att barnen ska var hos mamma automatiskt. Det är inte bra för barnen och det är inte rätt att tänka så gammaldags.

    Man ska nog inte heller råda någon att strunta i närståendes känslor. Vill du att dina närstående ska strunta i dina om du gjort bort dig? Vi har tidigare pratat om din förkärlek till fördömanden, kontrollbehov och att sätta dig själv i första rummet. Man anar att du har genusglasögon på dig även här. 


    molly50 skrev 2020-04-03 09:28:22 följande:
    Trodde han att det skulle vara en tröst för dig att få höra att han "bara ville ha lite bra sex"?
    Han mer eller mindre slänger ju rakt i ansiktet på dig att han anser att det sex ni hade var dåligt.
    Han verkar inte inse att han själv är en del av orsaken till att du inte kunde ha sex med honom då han pressat dig till att göra abort.
    Förlåt,men fy vilket svin!

    Jag står fast vid att jag tycker att du ska berätta för någon så att du får allt ur dig.
    Och be honom flytta hem till någon släkting eller vän ett tag.
    Så länge ni bor under samma tak så kommer inget att bli bättre,tror jag.
    Sätt dig själv och barnen i första rummet nu. Strunta i hans känslor.Han verkar ju inte bry sig om dina.

    Styrlekramar! 
  • Anonym (man)
    Rudbeckius skrev 2020-04-09 13:29:27 följande:

    Han kanske berättade som det var, inte för att trösta? Och lite bra sex kan vi ju alla behöva.

    Dålig sex är inte bra för ett förhållande i längden. Man är naturligtvis båda ansvariga för hur man har det i sängen, men du lägger alltså som alltid ansvaret helt och hållet på mannen? Som vanligt ber jag dig bedänka och besinna dina svar och göra dem könsneutrala. Du ser så olika på situationer utifrån dina genusglasögon. Äkta jämställdhet är mer nyanserad. Du hade aldrig kallat en otrogen kvinna för svin, du hade gratulerat till att hon tog sig bort från den tråkiga mannen och levde ut sin härliga sexualitet.... Flört

    Jag instämmer med dig om att det är viktigt för TS att kunna prata med någon klok vuxen om detta prpoblem ur olika vinklar. Helt OK om det ska ske diskret och som hemlighet om TS känner för det. Psykolog kan vara skönt och neutralt.

    TS och mannen kanske äger bostaden tillsammans eller står på kontraktet tillsammans. Sedan många årtionden är det alltså inte så som du råder att TS kan beordra mannen att flytta därifårn, de behöver ha en vuxen ömsesidig överenskommelse om hur de ska göra med boendet. Otrohet är inte olagligt eller ett kontraktsbrott sedan 1960-talet. 

    Du kan inte heller enkelt anta att det inte blir bättre av att de bor under samma tak. Du utgår från egen histrionisk och ojämställd människosyn. Inom konfliktforskning är det tvärtom bra att man samagerar och träffas. Konflikter kan förvärras av avstånd. Ömsesidiga separationer unde rviss tid med överneskommelser om hållpunkter och frågeställningar tror jag är en bättre väg om man vill ha olika alternativ öppna ett tag.

    De behöver ha barnen i första rummet, där är vi ense. Men enligt svenska lag och Barnkonventionen har barnen rätt till båda sina kärleksfulla föräldrar och deras släkter. Du kan inte som du skriver se det som att barnen ska var hos mamma automatiskt. Det är inte bra för barnen och det är inte rätt att tänka så gammaldags.

    Man ska nog inte heller råda någon att strunta i närståendes känslor. Vill du att dina närstående ska strunta i dina om du gjort bort dig? Vi har tidigare pratat om din förkärlek till fördömanden, kontrollbehov och att sätta dig själv i första rummet. Man anar att du har genusglasögon på dig även här. 


    Haha, säger killen som tyckte det var ok att pappan satte på dotterns kompis och gjorde henne på smällen och sedan krävde att hela familjen skulle acceptera barnet utan att blinka Drömmer

    Jadu Rudis, det förvånar mig inte alls att du tycker som du gör, din moralkompass är ju en aning skev.
Svar på tråden Är MIN man otrogen?