• Russin112

    Letrozol, PCO

    Hej! jag skall strax påbörja min första letrozol kur (äter provera nu för att få igång en blödning) men sen så är det dags :D 


    är det någon annan med Pco som har påbörjat behandling och vill följas åt? jag känner mig så fruktansvärt ensam i det här. 

  • Svar på tråden Letrozol, PCO
  • Russin112
    Anonym (M) skrev 2021-04-12 12:08:11 följande:

    Men ja såå sjuuukt! Är fortfarande såå chockad! Testet ligger fortfarande bredvid mig så jag kan titta på det haha! 

    TACK <3 helt sjukt att vi tre blev gravida samma månad, vad är oddsen? Kanske någon däruppe som äntligen tyckte att vi skulle få ett plus.

    I april för ett år sen så fick jag min första mens 8 månader efter förlossningen och då började vi försöka med syskon (tänkte att de kan ju ta upp till ett år) och det gjorde de ju ganska exakt 1 år! Sen har det ju varit utredningar och sånt mellan osv. Kändes som att den här dagen aldrig skulle komma!


    Förstår det! Det är så svårt att ta in. Äntligen var det vår tur.

    Ett år är lång tid men absolut värt det!
  • Anonym (M)
    Ik96 skrev 2021-04-12 12:39:11 följande:

    Känner mig lite lost med det här med letrozol. Jag hämtade ut tabletterna idag och receptarien var noga med att säga att det är bara en dos (trots att det är 30 tabletter i förpackningen). Men vad jag har läst i olika forum så äter ju många flera enkeldoser innan man eventuellt ökar. Vad har ni för erfarenhet? Började fundera på vad läkaren sa till mig förra veckan och hon sa att man skulle "ge det lite tid" och nu tolkar jag ju det som att man inte bara ska testa en dos och sen gå vidare :)


    Jag tror 30 stycken är minsta förpackningen. Jag fick äta enkeldos en omgång resterande omgångar åt jag dubbeldos. 
  • barnlängtan2021
    Ik96 skrev 2021-04-12 12:39:11 följande:

    Känner mig lite lost med det här med letrozol. Jag hämtade ut tabletterna idag och receptarien var noga med att säga att det är bara en dos (trots att det är 30 tabletter i förpackningen). Men vad jag har läst i olika forum så äter ju många flera enkeldoser innan man eventuellt ökar. Vad har ni för erfarenhet? Började fundera på vad läkaren sa till mig förra veckan och hon sa att man skulle "ge det lite tid" och nu tolkar jag ju det som att man inte bara ska testa en dos och sen gå vidare :)


    Ja det är ju 30 tabletter i en förpackning men jag har ätit enkeldos 3 gånger nu, alltså 1 tablett i 5 dagar.
  • Anonym (M)
    Russin112 skrev 2021-04-12 13:05:18 följande:
    Förstår det! Det är så svårt att ta in. Äntligen var det vår tur.

    Ett år är lång tid men absolut värt det!
    Jaa äntligen<3 Jag har iaf bokat tid för tidigt vul (hetsapa som man är). Vill bara se att allt är okej. 

    Jaa så värt det <3
  • Russin112
    Anonym (M) skrev 2021-04-12 14:04:15 följande:

    Jaa äntligen<3 Jag har iaf bokat tid för tidigt vul (hetsapa som man är). Vill bara se att allt är okej. 

    Jaa så värt det <3


    När fick du tid? :)
  • Ik96
    barnlängtan2021 skrev 2021-04-12 13:36:25 följande:

    Ja det är ju 30 tabletter i en förpackning men jag har ätit enkeldos 3 gånger nu, alltså 1 tablett i 5 dagar.


    Okej, jag får ringa läkaren och fråga så jag vet exakt hur jag ska göra. Känns som att det bör vara att jag kan äta mer än en dos om det skulle behövas.
  • Ik96
    Anonym (M) skrev 2021-04-12 13:33:56 följande:

    Jag tror 30 stycken är minsta förpackningen. Jag fick äta enkeldos en omgång resterande omgångar åt jag dubbeldos. 


    Ah okej, tack för svar! :) får kolla upp vad som gäller för mig.
  • Anonym (M)
    Russin112 skrev 2021-04-12 14:15:07 följande:
    När fick du tid? :)
    Den 3:e maj så är i vecka 7+1 (v.8).
    När har du tid?
  • Anonym (M)
    Anonym (M) skrev 2021-04-12 14:37:02 följande:
    Den 3:e maj så är i vecka 7+1 (v.8).
    När har du tid?
    Så är då i*
  • Russin112
    Anonym (M) skrev 2021-04-12 14:37:02 följande:

    Den 3:e maj så är i vecka 7+1 (v.8).

    När har du tid?


    Okej spännande!!

    8, 7+0. 23/4 för mig
Svar på tråden Letrozol, PCO