• Wifey.

    BF november 2020

    Hittar ingen novembertråd så tänkte att jag startar en för oss med BF november 2020.

    Här kan vi följas åt under hela graviditeten.

    Jag är iallafall 21 år och väntar mitt andra barn 1 november. Har redan en dotter som fyller 4 år under sommaren.

    Ska bli så kul att följas åt.

  • Svar på tråden BF november 2020
  • tsivkojs

    Var hos barnmorskan idag och hon sa att ingen anhörig kommer att få vara med på ultraljud , kub test eller något möte alls innan förlossningen pågrund av Corona :( är det så för er också? Min sambo fick vända i dörren när vi kom.

  • boshab
    tsivkojs skrev 2020-03-27 14:10:30 följande:

    Var hos barnmorskan idag och hon sa att ingen anhörig kommer att få vara med på ultraljud , kub test eller något möte alls innan förlossningen pågrund av Corona :( är det så för er också? Min sambo fick vända i dörren när vi kom.


    Har redan varit på inskrivning hos bm med min sambo och då sa hon inget. Det enda är att jag inte får göra tidigt ultraljud pga corona, de har ställt in det. Ska till bm igen om 2 veckor plus göra NIPT i april och inget har sagts om att sambon inte får följa med. Bor dock i Norrbotten och vi är ju efter med någon vecka skulle jag tro...

    Blev väldigt ledsen över att jag inte fick göra ett ultraljud men vet att jag får göra RUL. Så himla tråkigt och "orättvist" men det är ju en speciell situation som råder just nu så man kan inte annat än att acceptera det. :/
  • tsivkojs

    Jaha vad underligt , för jag ska göra tidigt ultraljud pågrund av att jag inte hade mens månaden innan... det sa barnmorskan idag.. nä det suger. Det står att det bestämdes i måndags att anhöriga inte får vara med. Så kanske kommer senare ja...

  • Barnvakten1
    Kallamakka skrev 2020-03-27 12:00:04 följande:

    Någon annan som saknar symtom och är orolig som jag? :-\


    Jag skulle inte säga att jag saknar symptom, men jag är väldigt orolig!! Undrar nästan om jag inbillar mig lite illamående, osv. Samtidigt betyder det ju inte att det är fel, alla mår ju inte illa eller så. Däremot har jag lite molvärk i magen och det spänner och drar lite, så är orolig för att det ska bli missfall trots att jag läst att det är vanligt med värk. Längtar så mycket till mitten av maj då vi ska på ultraljud, vill bara spola fram tiden! Vilken vecka är du i? :)
  • Kallamakka
    Barnvakten1 skrev 2020-03-27 15:17:54 följande:

    Jag skulle inte säga att jag saknar symptom, men jag är väldigt orolig!! Undrar nästan om jag inbillar mig lite illamående, osv. Samtidigt betyder det ju inte att det är fel, alla mår ju inte illa eller så. Däremot har jag lite molvärk i magen och det spänner och drar lite, så är orolig för att det ska bli missfall trots att jag läst att det är vanligt med värk. Längtar så mycket till mitten av maj då vi ska på ultraljud, vill bara spola fram tiden! Vilken vecka är du i? :)


    Ja man överanalyserar väl allt, men landar alltid i att tiden kommer utvisa hur det går. Men så otålig man är.. Vill ha bekräftelse på att det är lugnt, även om det bara hjälper för stunden.

    Längtar också till ultraljud! Jag ska på ett tidigt i april, har gjort IVF och då får man ett tidigt innan man blir utskriven hos kliniken. Kommer vara i vecka 8 nånting då, vilken vecka kommer du vara i vid ultraljud?..jag är idag 4+6. Bf 28/11.

    När har du bf?
  • Barnvakten1
    Kallamakka skrev 2020-03-27 15:59:21 följande:

    Ja man överanalyserar väl allt, men landar alltid i att tiden kommer utvisa hur det går. Men så otålig man är.. Vill ha bekräftelse på att det är lugnt, även om det bara hjälper för stunden.

    Längtar också till ultraljud! Jag ska på ett tidigt i april, har gjort IVF och då får man ett tidigt innan man blir utskriven hos kliniken. Kommer vara i vecka 8 nånting då, vilken vecka kommer du vara i vid ultraljud?..jag är idag 4+6. Bf 28/11.

    När har du bf?


    Precis, har nog googlat 20 olika saker varje dag sen jag fick reda på att jag är gravid.. helt galet!

    Så skönt med tidigt ultraljud, riktigt lyxigt! Jag har kämpat lite för att få ett men verkar omöjligt så lägger ner det så länge och tänker att jag får landa i att det ser bra ut i maj hehe. Ingen privatklinik tar emot nya patienter och ringer man vanliga kvinnokliniken har de inga tidiga ultraljud pga Corona, om man inte har blödningar eller smärta.

    Åh vad roligt, jag har också bf den 28 november! Häftigt. Dock förstår jag inte hur allt fungerar för enligt min app för mensen (där jag ställde om att jag var gravid när jag fick positivt) står det vecka 6+2? Låter mycket, men tänker att den borde räkna rätt eftersom jag alltid fyller i mens, positiva ägglossningstester osv i den.

    Kul att du blev gravid med ivf! Ska tillägga att vi fick reda på att vi var gravida en vecka innan vårt första ivf-möte, som dock blev inställt pga Corona. Men gör ju inget nu såklart :) hoppas så att våra små pyren vill stanna hos oss och att vi blir mammor i november!
  • Mel1ssa

    Hej! Plussade den 11e mars och har beräknad BF 17e november. Är i vecka 7 (6+2) Hade inga symtom förutom molvärk och lite ömma bröst tills för 2 dagar sedan då illamåendet satte igång. Äter salta kex när jag känner att illamåendet börjar komma och dom hjälper mycket :)

  • Kallamakka
    Barnvakten1 skrev 2020-03-27 18:18:35 följande:

    Precis, har nog googlat 20 olika saker varje dag sen jag fick reda på att jag är gravid.. helt galet!

    Så skönt med tidigt ultraljud, riktigt lyxigt! Jag har kämpat lite för att få ett men verkar omöjligt så lägger ner det så länge och tänker att jag får landa i att det ser bra ut i maj hehe. Ingen privatklinik tar emot nya patienter och ringer man vanliga kvinnokliniken har de inga tidiga ultraljud pga Corona, om man inte har blödningar eller smärta.

    Åh vad roligt, jag har också bf den 28 november! Häftigt. Dock förstår jag inte hur allt fungerar för enligt min app för mensen (där jag ställde om att jag var gravid när jag fick positivt) står det vecka 6+2? Låter mycket, men tänker att den borde räkna rätt eftersom jag alltid fyller i mens, positiva ägglossningstester osv i den.

    Kul att du blev gravid med ivf! Ska tillägga att vi fick reda på att vi var gravida en vecka innan vårt första ivf-möte, som dock blev inställt pga Corona. Men gör ju inget nu såklart :) hoppas så att våra små pyren vill stanna hos oss och att vi blir mammor i november!


    Ja den här pandemin ställer verkligen till det, hoppas det går över hyffsat snabbt, och saker får återgå till normalt..

    Jag vet inte heller riktigt med veckorna, blir lite speciellt räknat med IVF men dina veckor stämmer säkert.

    För mig blev det dessvärre missfall nummer fyra nu, så jag drar mig tillbaks och får ta paus från det här (pga Corona) och se när det blir dax för oss igen.

    Stort lycka till nu! Kram!
  • spirea
    Lucia N skrev 2020-03-17 17:14:26 följande:

    Plussade idag och enligt appen (NC) beräknar den förlossning 30/11.

    Är så himla glad men också förvånad för detta var första månaden vi försökte.


    Precis samma situation för mig! Beräknad 30/11 och på första försöket!!!
  • Mirum
    naivbrud skrev 2020-03-26 20:37:06 följande:

    Hej,

    Jag vill också väldigt gärna vara med i fb-gruppen :)


    Det går inte att skicka pm till dig
Svar på tråden BF november 2020