• LucyLoo

    Letrozol - följas åt 2020

    Hej


    Vi har senaste 9 månaderna försökt få fram ett syskon till vån son (han blir 2 i april). Han kom på första försöket - och gick helt av sig själv.


    Nu när vi ska skaffa ett syskon, verkar det betydligt svårare.


     


    Allting ser bra ut med mig, jag har gjort VUL och allt ser kanon ut. Där emot har jag sedan jag slutade amma januari 2019 haft väldigt lång menscykel och ganska oregelbunden. Alltifrån 31-41 dagars cykel. med ägglossning ca 10 dagar innan mens, alltså ganska kort lutealfas. Vi kör med NC - och har gjort i flera år. Jag hittar oftast min ägglossning, ibland via appen, ibland via ägglossningstest.


     


    Nu går vi hos privat klinik och ska börja med Letrozol, eftersom jag har så långa cykler och oftast får ägglossning på dag 30 isch, ska bli fantastiskt att börja få ÄL på dag 14 typ.


     


    Dock blev jag lite orolig då jag igår, på dag 27, helt plötsligt fick mens. Jag hade ÄL på dag 21, och sen kom mensen på dag 27?! HElt pltörligt liksom typ 13 dagar tidigare än vanligt?? Iof kört progesterontillskott nu denna månaden, det kan ju korta ner cykeln säger dom.


    Dock har inte min temp sjunkit lika mycket som den brukar vid mens. Den sjönk från 36,50 till 36:08, och legat så nu i 3 dagar. Annars när min mens kommer brukar den alltid sjunka ner till 35,80 typ.


    Så jag tog ett gravtest imorse (visa 6 dagar tidigt), men det var negativt.


    Någon som vet vad som händer om man börjar äta Letrozol, och detta inte är mensen, utan bara en mellanblödning? Vad händer då?


     


    Hur som helst, imorgon börjar vi nog äta Letrozol, vore kul att följas åt, flera som ska göra det här nu framöver?


     


    //Loo


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-02-28 18:14
    Puff??

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-05-06 10:17
    Blev gravid med min andra dos Letrozol.
    Trotts lång cykel och folliklar som inte växte. Så lyckades jag ändå få en ägglossning på CD 25-26.
    Är just nu gravid i vecka 4(3+6).
  • Svar på tråden Letrozol - följas åt 2020
  • LucyLoo
    amandakollb skrev 2020-05-01 06:56:59 följande:

    Haha ja kan vi slappna av, så skönt!

    Men gud nu ser jag!!!! Prova senare med :D


    Haha ja jag tycker också jag ser!

    Ja. Jag får testa senare!
  • amandakollb
    LucyLoo skrev 2020-05-01 07:19:07 följande:

    Haha ja jag tycker också jag ser!

    Ja. Jag får testa senare!


    Gör de, uppdatera sen!

    Vilken omgång letrozol är detta för dig nu igen? Bf blir i början på januari va om det skulle ta sig?
  • LucyLoo
    amandakollb skrev 2020-05-01 07:24:51 följande:

    Gör de, uppdatera sen!

    Vilken omgång letrozol är detta för dig nu igen? Bf blir i början på januari va om det skulle ta sig?


    Nu har det iof gått mer än 10 minuter. Och då ska man helst inte läsa av testet. Men vi ser absolut ett streck?!

    Ja h



    aha jag skulle precis gå in och kolla när i så fall de skulle bli bf (gud. Borde inte jinxa detta som jag gör nu och går händelserna i förväg).

    Detta är min andra dos. Första dubbeldos.
  • amandakollb
    LucyLoo skrev 2020-05-01 07:53:08 följande:

    Nu har det iof gått mer än 10 minuter. Och då ska man helst inte läsa av testet. Men vi ser absolut ett streck?!

    Ja h

    aha jag skulle precis gå in och kolla när i så fall de skulle bli bf (gud. Borde inte jinxa detta som jag gör nu och går händelserna i förväg).

    Detta är min andra dos. Första dubbeldos.


    Jag ser absolut ett streck, så kul!!
  • amandakollb
    LucyLoo skrev 2020-05-01 07:19:07 följande:

    Haha ja jag tycker också jag ser!

    Ja. Jag får testa senare!


    Men åh jag orkar inte :( idag sjönk min temp precis under kontrollstrecket?! Fortf inte bekräftat äl av Natural cycles :( har jag inte haft äl??
  • LucyLoo
    amandakollb skrev 2020-05-02 05:55:25 följande:

    Men åh jag orkar inte :( idag sjönk min temp precis under kontrollstrecket?! Fortf inte bekräftat äl av Natural cycles :( har jag inte haft äl??


    Åh nej vad tråkigt!? Fast har du haft en höjning så har du ? Den kanske höjs igen.

    Hur ser kurvan ut?
  • amandakollb
    LucyLoo skrev 2020-05-02 09:42:16 följande:

    Åh nej vad tråkigt!? Fast har du haft en höjning så har du ? Den kanske höjs igen.

    Hur ser kurvan ut?


    Hade en liten ökning igår så trodde den skulle gå upp ännu mer idag men ist gick ned den precis under kontrollstrecket :( se bilden. tänkte ringa kliniken på måndag och höra om jag får göra ett nytt ultraljud.

    Har du testat mer idag?:D

  • LucyLoo
    amandakollb skrev 2020-05-02 09:47:37 följande:

    Hade en liten ökning igår så trodde den skulle gå upp ännu mer idag men ist gick ned den precis under kontrollstrecket :( se bilden. tänkte ringa kliniken på måndag och höra om jag får göra ett nytt ultraljud.

    Har du testat mer idag?:D


    Hmm svårt. Dra inte för stora växlar bara. Min temp sjönk också några dagar sedan. I bilen på dag 5 ( har ny graf nu eftersom jag loggat mig som gravid. ) För att sen gå uppåt igen. Ibland råkar jag temps med lite öppen mun mm.

    Så hoppet måste inte vara helt ute. Den sjönk ju inte jättemycket ändå. Håller tummarna för dig.

  • amandakollb
    LucyLoo skrev 2020-05-02 13:30:00 följande:

    Hmm svårt. Dra inte för stora växlar bara. Min temp sjönk också några dagar sedan. I bilen på dag 5 ( har ny graf nu eftersom jag loggat mig som gravid. ) För att sen gå uppåt igen. Ibland råkar jag temps med lite öppen mun mm.

    Så hoppet måste inte vara helt ute. Den sjönk ju inte jättemycket ändå. Håller tummarna för dig.


    Tack för peppen! Kanske bara får en seg stegring, får se imorgon om den ökat. Annars får jag ringa på måndag.

    Fick du starkare streck idag?:D stort grattis!!! Så kul!
  • LucyLoo
    amandakollb skrev 2020-05-02 14:25:29 följande:

    Tack för peppen! Kanske bara får en seg stegring, får se imorgon om den ökat. Annars får jag ringa på måndag.

    Fick du starkare streck idag?:D stort grattis!!! Så kul!


    Ja jag skulle inte dra för stora slutsatser bara.

    Än har ju inget hänt. Men förstår att du blir orolig.

    Ja det var liiiite starkare idag. Fortfarande svagt. Men lite starkare

    Vi ska ta ett till test i veckan tänkta jo. Kanske tisdag onsdag.

    Men jag har mått illa i 2 dagar nu.

    Skickade till min gyn förut som välkomnade oss på ultraljud vecka 5-6.

    Känns fortfarande lite overkligt. Och att de faktiskt gick. Efter förra veckan med en man som var nysövd, hög på troger och en gipsad arm. Men men. De blev kanske en liten mirakelunge.
Svar på tråden Letrozol - följas åt 2020