• LucyLoo

    Letrozol - följas åt 2020

    Hej


    Vi har senaste 9 månaderna försökt få fram ett syskon till vån son (han blir 2 i april). Han kom på första försöket - och gick helt av sig själv.


    Nu när vi ska skaffa ett syskon, verkar det betydligt svårare.


     


    Allting ser bra ut med mig, jag har gjort VUL och allt ser kanon ut. Där emot har jag sedan jag slutade amma januari 2019 haft väldigt lång menscykel och ganska oregelbunden. Alltifrån 31-41 dagars cykel. med ägglossning ca 10 dagar innan mens, alltså ganska kort lutealfas. Vi kör med NC - och har gjort i flera år. Jag hittar oftast min ägglossning, ibland via appen, ibland via ägglossningstest.


     


    Nu går vi hos privat klinik och ska börja med Letrozol, eftersom jag har så långa cykler och oftast får ägglossning på dag 30 isch, ska bli fantastiskt att börja få ÄL på dag 14 typ.


     


    Dock blev jag lite orolig då jag igår, på dag 27, helt plötsligt fick mens. Jag hade ÄL på dag 21, och sen kom mensen på dag 27?! HElt pltörligt liksom typ 13 dagar tidigare än vanligt?? Iof kört progesterontillskott nu denna månaden, det kan ju korta ner cykeln säger dom.


    Dock har inte min temp sjunkit lika mycket som den brukar vid mens. Den sjönk från 36,50 till 36:08, och legat så nu i 3 dagar. Annars när min mens kommer brukar den alltid sjunka ner till 35,80 typ.


    Så jag tog ett gravtest imorse (visa 6 dagar tidigt), men det var negativt.


    Någon som vet vad som händer om man börjar äta Letrozol, och detta inte är mensen, utan bara en mellanblödning? Vad händer då?


     


    Hur som helst, imorgon börjar vi nog äta Letrozol, vore kul att följas åt, flera som ska göra det här nu framöver?


     


    //Loo


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-02-28 18:14
    Puff??

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-05-06 10:17
    Blev gravid med min andra dos Letrozol.
    Trotts lång cykel och folliklar som inte växte. Så lyckades jag ändå få en ägglossning på CD 25-26.
    Är just nu gravid i vecka 4(3+6).
  • Svar på tråden Letrozol - följas åt 2020
  • amandakollb
    LucyLoo skrev 2020-05-22 18:11:58 följande:

    Okej men du, CD 10, det är ju INGENTING! Minns du inte hur de var för mig?

    VUL på CD12. 1 st på 11 mm.

    VUL på CD 17. 1 st på 13 mm.

    Sen på CD 23 hade en hoppat upp till 18 mm. Och. Det tog sig ju den gången. Trotts världens längsta cykel trotts dubbel letrozol och operation för min man osv så vi ju helt gett upp att detta skulle funka.

    Så. 11 mm på CD 10 hade jag varit jättenöjd med ???????????? den kommer nog ha hoppat upp ill nästa vecka ska du se!


    Åh gud vad skönt att du skrev detta! Har varit deppad hela dagen men nu känns det bättre när jag läste detta! Får se om/hur mycket de växt på måndag, hoppas så! Tack för pepp <3
  • LucyLoo
    amandakollb skrev 2020-05-22 19:28:08 följande:

    Åh gud vad skönt att du skrev detta! Har varit deppad hela dagen men nu känns det bättre när jag läste detta! Får se om/hur mycket de växt på måndag, hoppas så! Tack för pepp <3


    Hur gick det idag? Nytt VUL?
  • amandakollb
    LucyLoo skrev 2020-05-25 15:44:05 följande:
    Hur gick det idag? Nytt VUL?
    yes andra vul idag, gick jättebra! va ju 11 mm i fredags och idag, tre dagar senare, så var äggblåsan 18 mm så hade växt mycket! så det var som du sa! ska försöka sluta oroa mig :) 

    läkaren sa att jag kunde ta ovitrelle ikväll eller imorgon så jag tar den imorgonkväll tänkte jag! gud vad jag hoppas på denna cykel!!! 

    hur mår du? :) 
  • LucyLoo
    amandakollb skrev 2020-05-25 16:02:30 följande:

    yes andra vul idag, gick jättebra! va ju 11 mm i fredags och idag, tre dagar senare, så var äggblåsan 18 mm så hade växt mycket! så det var som du sa! ska försöka sluta oroa mig :) 

    läkaren sa att jag kunde ta ovitrelle ikväll eller imorgon så jag tar den imorgonkväll tänkte jag! gud vad jag hoppas på denna cykel!!! 

    hur mår du? :) 


    Ja men jäklar ja!!precis- vad var de jagsa!?

    Kul med spruta imorgon!!lyckatill!!

    Jo då- så extremt jäkla trött!och.illaåående till och från

    Hoppas tempen blir enklare denna gången att följa!
  • amandakollb
    LucyLoo skrev 2020-05-25 19:45:25 följande:
    Ja men jäklar ja!!precis- vad var de jagsa!?

    Kul med spruta imorgon!!lyckatill!!

    Jo då- så extremt jäkla trött!och.illaåående till och från

    Hoppas tempen blir enklare denna gången att följa!
    hahah jaa verkligen!! måste verkligen sluta oroa mig, leder ju ingenstans.

    tacktack! min läkare tyckte jag skulle sluta tempa för att jag oroade mig så mycket förra cykeln men jag kommer nog göra det för mitt eget kontrollbehov. hoppas jag sover bättre i veckan och inte vaknar till så tidigt! 

    okej ändå skönt med symptom! ååh vill bara bli gravid nuuununuu
  • LucyLoo
    amandakollb skrev 2020-05-26 08:31:04 följande:

    hahah jaa verkligen!! måste verkligen sluta oroa mig, leder ju ingenstans.

    tacktack! min läkare tyckte jag skulle sluta tempa för att jag oroade mig så mycket förra cykeln men jag kommer nog göra det för mitt eget kontrollbehov. hoppas jag sover bättre i veckan och inte vaknar till så tidigt! 

    okej ändå skönt med symptom! ååh vill bara bli gravid nuuununuu


    Hello alla!

    Hur går det för dig Amanda?

    Var de action förra veckan? Väntans tider nu?
  • amandakollb
    LucyLoo skrev 2020-05-31 11:36:04 följande:

    Hello alla!

    Hur går det för dig Amanda?

    Var de action förra veckan? Väntans tider nu?


    Yes i veckan va de action, tog ovitrelle i tisdags! Så bim borde bli 11 juni, lång väntan.. dock är min temp seg igen så blir lite nojig för de. Den höjdes mkt igår men idag sänktes den igen så vet inte alls vad jag ska tro. Vad tror du om bifogad kurva?

    Hur mår du? Visst är nästa ultraljud i veckan? :)

  • LucyLoo
    amandakollb skrev 2020-05-31 12:06:26 följande:

    Yes i veckan va de action, tog ovitrelle i tisdags! Så bim borde bli 11 juni, lång väntan.. dock är min temp seg igen så blir lite nojig för de. Den höjdes mkt igår men idag sänktes den igen så vet inte alls vad jag ska tro. Vad tror du om bifogad kurva?

    Hur mår du? Visst är nästa ultraljud i veckan? :)


    Såg ju ut som en rejäl höjning där! Gott!!

    Hmm inte en aning faktiskt vad droppet betyder. Men den är kininet under din ?linje?. Försök att inte oroa dig. Ibland räcker det ju med att man har en liten glipa i munnen så det kommer in luft när man tempar - då blir det ju skillnad direkt!! Kan ju ha varit något sånt!

    Nej det är nästa vecka - tiden sniglar sig.

    Men tycker redan jag fått en rejäl liten kula på magen!

    Helt stört. Är typ i vecka 8(7+4).
  • EmiliaEngel

    Hej hoppar in här jag med.

    Vi bestämde oss för att få ett syskon till vår numer 7åring och slutade med p-spruta, tog sista i februari 2019. Och var medvetna om att det kunde ta upp till 1,5år innan en graviditet skulle bli av.

    Dock så kom aldrig mensen och ägglossning tillbaka.

    Jag är nu på tredje dagen med Letrozol i förhoppning att kicka igång systemet.

    Gjorde VUL och allt såg bra ut. Så hoppas att det ska gå bra nu.

  • EmiliaEngel

    Hej hoppar in här jag med.

    Vi bestämde oss för att få ett syskon till vår numer 7åring och slutade med p-spruta, tog sista i februari 2019. Och var medvetna om att det kunde ta upp till 1,5år innan en graviditet skulle bli av.

    Dock så kom aldrig mensen och ägglossning tillbaka.

    Jag är nu på tredje dagen med Letrozol i förhoppning att kicka igång systemet.

    Gjorde VUL och allt såg bra ut. Så hoppas att det ska gå bra nu.

Svar på tråden Letrozol - följas åt 2020