• LucyLoo

    Letrozol - följas åt 2020

    Hej


    Vi har senaste 9 månaderna försökt få fram ett syskon till vån son (han blir 2 i april). Han kom på första försöket - och gick helt av sig själv.


    Nu när vi ska skaffa ett syskon, verkar det betydligt svårare.


     


    Allting ser bra ut med mig, jag har gjort VUL och allt ser kanon ut. Där emot har jag sedan jag slutade amma januari 2019 haft väldigt lång menscykel och ganska oregelbunden. Alltifrån 31-41 dagars cykel. med ägglossning ca 10 dagar innan mens, alltså ganska kort lutealfas. Vi kör med NC - och har gjort i flera år. Jag hittar oftast min ägglossning, ibland via appen, ibland via ägglossningstest.


     


    Nu går vi hos privat klinik och ska börja med Letrozol, eftersom jag har så långa cykler och oftast får ägglossning på dag 30 isch, ska bli fantastiskt att börja få ÄL på dag 14 typ.


     


    Dock blev jag lite orolig då jag igår, på dag 27, helt plötsligt fick mens. Jag hade ÄL på dag 21, och sen kom mensen på dag 27?! HElt pltörligt liksom typ 13 dagar tidigare än vanligt?? Iof kört progesterontillskott nu denna månaden, det kan ju korta ner cykeln säger dom.


    Dock har inte min temp sjunkit lika mycket som den brukar vid mens. Den sjönk från 36,50 till 36:08, och legat så nu i 3 dagar. Annars när min mens kommer brukar den alltid sjunka ner till 35,80 typ.


    Så jag tog ett gravtest imorse (visa 6 dagar tidigt), men det var negativt.


    Någon som vet vad som händer om man börjar äta Letrozol, och detta inte är mensen, utan bara en mellanblödning? Vad händer då?


     


    Hur som helst, imorgon börjar vi nog äta Letrozol, vore kul att följas åt, flera som ska göra det här nu framöver?


     


    //Loo


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-02-28 18:14
    Puff??

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-05-06 10:17
    Blev gravid med min andra dos Letrozol.
    Trotts lång cykel och folliklar som inte växte. Så lyckades jag ändå få en ägglossning på CD 25-26.
    Är just nu gravid i vecka 4(3+6).
  • Svar på tråden Letrozol - följas åt 2020
  • amandakollb
    EmiliaEngel skrev 2020-08-12 20:45:06 följande:
    Åh jag förstår vad läskigt :( men vad skönt att det såg fint ut iaf :) Det känns så overkligt att kroppen kan bygga en människa. Njut njut njut :)
    ja det är helt overkligt faktiskt! går typ inte att fatta! 

    men du får fortsätta uppdatera eftersom!! :) håller verkligen tummarna för denna cykel! har du fått något vul inbokat? 
  • EmiliaEngel
    amandakollb skrev 2020-08-13 16:23:44 följande:

    ja det är helt overkligt faktiskt! går typ inte att fatta! 

    men du får fortsätta uppdatera eftersom!! :) håller verkligen tummarna för denna cykel! har du fått något vul inbokat? 


    Nej visst :)

    Ja helt klart, skönt att skriva av sig lite och med någon som vet vad som hur det fungerar! Ja har vul den 21:a :)
  • amandakollb
    EmiliaEngel skrev 2020-08-13 19:41:40 följande:
    Nej visst :)

    Ja helt klart, skönt att skriva av sig lite och med någon som vet vad som hur det fungerar! Ja har vul den 21:a :)
    ja visst! justja det har du ju skrivit redan, men inte länge kvar ju! en vecka går snabbt=) får du några biverkningar av letrozolen ? 
  • EmiliaEngel
    amandakollb skrev 2020-08-14 10:41:30 följande:

    ja visst! justja det har du ju skrivit redan, men inte länge kvar ju! en vecka går snabbt=) får du några biverkningar av letrozolen ? 


    Ja är ju snart där sista veckan på semestern har verkligen flugit förbi :) :( Nej inga biverkningar som visat sig än iaf, skönt att slippa :)
  • EmiliaEngel
    EmiliaEngel skrev 2020-08-14 15:32:31 följande:

    Ja är ju snart där sista veckan på semestern har verkligen flugit förbi :) :( Nej inga biverkningar som visat sig än iaf, skönt att slippa :)


    Varit hos gyn idag. Inte jätte mycket att se eftersom det var lite tidigt. Borde ha ägglossning 27:e 28:e nästa vecka. Men ägg på gång och slemhinna på 5,5mm och de har ju en vecka på sig nu då så håller tummarna :)

    Hur går det för dig?
  • amandakollb
    EmiliaEngel skrev 2020-08-21 14:47:37 följande:
    Varit hos gyn idag. Inte jätte mycket att se eftersom det var lite tidigt. Borde ha ägglossning 27:e 28:e nästa vecka. Men ägg på gång och slemhinna på 5,5mm och de har ju en vecka på sig nu då så håller tummarna :)

    Hur går det för dig?
    vilken cd var det du hade vul? okej fin slemhinna ju, fick du något nytt datum för vul? :)

    det går bra! gick in i v.11 i lördags. gjorde ett tredje ultraljud i fredags och allt såg fint ut, så nojig hela tiden alltså! längtar till kub om 2 veckor. har knappt några symtom så det är ju både skönt och lite läskigt då det knappt känns att jag är gravid 
  • EmiliaEngel
    amandakollb skrev 2020-08-24 10:54:41 följande:

    vilken cd var det du hade vul? okej fin slemhinna ju, fick du något nytt datum för vul? :)

    det går bra! gick in i v.11 i lördags. gjorde ett tredje ultraljud i fredags och allt såg fint ut, så nojig hela tiden alltså! längtar till kub om 2 veckor. har knappt några symtom så det är ju både skönt och lite läskigt då det knappt känns att jag är gravid 


    På cd11 hade jag vul. Ja så det borde ju vara ännu bättre vid äl :) Nej ingen ny tid jag ringer för ny tid om jag inte blir gravid denna gång och vi sa att om mensen kommer så fortsätter jag med dubbel dos.

    Ja om man knappt har symtom är det väl mycket svårare att verkligen tro på det men skönt att allt verkar se fint ut ändå :) Får du kub på rutin eller har du bokat privat?
  • amandakollb
    EmiliaEngel skrev 2020-08-25 14:05:33 följande:
    På cd11 hade jag vul. Ja så det borde ju vara ännu bättre vid äl :) Nej ingen ny tid jag ringer för ny tid om jag inte blir gravid denna gång och vi sa att om mensen kommer så fortsätter jag med dubbel dos.

    Ja om man knappt har symtom är det väl mycket svårare att verkligen tro på det men skönt att allt verkar se fint ut ändå :) Får du kub på rutin eller har du bokat privat?
    okej låter bra! cd11 var för tidigt för mig med. wie nu är äl nära! ska du testa med äl-test? när börjar ni säkra upp med sex? 

    håller alla tummarna för denna cykel :D

    alla i sthlm får det gratis och vi vill absolut göra det, kul att få ett till ultraljud och se den lilla. två veckor kvar, dagarna går så sakta! 
  • EmiliaEngel
    amandakollb skrev 2020-08-25 17:20:36 följande:

    okej låter bra! cd11 var för tidigt för mig med. wie nu är äl nära! ska du testa med äl-test? när börjar ni säkra upp med sex? 

    håller alla tummarna för denna cykel :D

    alla i sthlm får det gratis och vi vill absolut göra det, kul att få ett till ultraljud och se den lilla. två veckor kvar, dagarna går så sakta! 


    Tänkte testa idag, får se om jag kommer ihåg glömmer bort att jag har test hemma. Igår kändes tappen öm vid sex och de typiska flytningarna har börjat så nog är det på gång iaf :) Vi ska försöka ha sex varje dag nu så har vi gjort det vi kan :)

    Vad skönt att det är på rutin, jag vet inte hur det är här jag är "bara" 30 än . Har inte funderat på det än är liksom upptagen med barnverkstaden :)

    Tänk så underligt tiden funkar för mig känns det som det var här om veckan du skrev att du plussade :D samtidigt så går tiden så långsamt för mig :)
  • amandakollb
    EmiliaEngel skrev 2020-08-26 15:55:42 följande:
    Tänkte testa idag, får se om jag kommer ihåg glömmer bort att jag har test hemma. Igår kändes tappen öm vid sex och de typiska flytningarna har börjat så nog är det på gång iaf :) Vi ska försöka ha sex varje dag nu så har vi gjort det vi kan :)

    Vad skönt att det är på rutin, jag vet inte hur det är här jag är "bara" 30 än . Har inte funderat på det än är liksom upptagen med barnverkstaden :)

    Tänk så underligt tiden funkar för mig känns det som det var här om veckan du skrev att du plussade :D samtidigt så går tiden så långsamt för mig :)
    hur visade testen? :) brukar du kunna se på äl-test när du har äl? jag har testat några gånger man aldrig fått positivt. super ju att du börjar känna av och få fertila flytningar! 

    vilket län bor du i? kan ju vara ås att det ingår hos er med=) 

    ja men visst! alltså jag tycker också tiden gick så sjukt segt när vi försökte, längtar framåt hela tiden till nytt vul, äl, bim osv.. nu går tiden snabbare faktiskt! faktiskt lite lustigt hur det blir som du säger! 
Svar på tråden Letrozol - följas åt 2020