• Mammaresan

    BIM april 2020 (THE month!)

    Nu kommer den här trevliga tråden upp sådär tidigt igen från en som fortfarande har lite långa och oregelbundna menscykler så mensen kommer lite som den vill. ;P

    Så låt oss köra ett aprilskämt och få en tidig/sen julklapp då då! ;) Väntar på att veta exakt BIM men preliminär är 1 april.

    Hur många gånger har ni försökt och när är er BIM? Håller tummarna för oss allihop! <3

    BIM-lista:

    1/4 Mammaresan

  • Svar på tråden BIM april 2020 (THE month!)
  • MW90

    Hoppar in här i denna tråden istället, mensen kom 1 dag tidigare denna omgång. Detta blir 7:de försöket för oss sedan utomkvedshavandeskapet.

    Utomkvedshavandeskapet blev till på andra försöket, så det verkar vara svårare för oss nu. :(

    Min kropp är stressad samt även mitt huvud, så tror det spelar stor roll att det inte händer något.

    Ska eventuellt in på äggledarspolning nu nästa onsdag o hoppas det kommer hjälpa oss på traven.

    Har bim den 6/4 så om någon vill lägga in mig för jag vet inte riktigt hur man gör ;)

    Tack på förhand :)

  • Mammaresan
    Kid2020 skrev 2020-03-11 09:20:01 följande:

    Hoppar in här jag också :) Detta blir 3 försöket. 

    Vet inte riktigt när jag har BIM i April eftersom att min mens har varit väldigt oregelbunden sen p-piller stopp. Men är på mensen dag 2 nu! Förra månaden hade jag utslag på CB digital äl-test den 29/2 och fick mensen på äl+9, känns väldigt tidigt. Någon som vet om det kan varit så att jag kanske inte äns hade ägglossning? 

    Vilka äl-test kör ni? Har kört CB rosa digital som det står att man ska testa med morgonurin, men har bara fått utslag på kvällen... Har ni några tips? :)


    Ja alltså utslag på testen betyder att hormonerna är där men det kan ändå utebli att ägget släpper. Så ägglossning ger bara en slags fingervisning. Har inga tips på några andra test däremot för är inte väl beprövad med olika ÄL-test. ;) Jag kör RFSU:s test för första gången den här månaden. Men de digitala du använder talar många varmt om!
    MW90 skrev 2020-03-11 09:38:18 följande:

    Hoppar in här i denna tråden istället, mensen kom 1 dag tidigare denna omgång. Detta blir 7:de försöket för oss sedan utomkvedshavandeskapet.

    Utomkvedshavandeskapet blev till på andra försöket, så det verkar vara svårare för oss nu. :(

    Min kropp är stressad samt även mitt huvud, så tror det spelar stor roll att det inte händer något.

    Ska eventuellt in på äggledarspolning nu nästa onsdag o hoppas det kommer hjälpa oss på traven.

    Har bim den 6/4 så om någon vill lägga in mig för jag vet inte riktigt hur man gör ;)

    Tack på förhand :)


    Så jobbigt med utomkveds och att det inte tar sig nu. <3 Men låter super med spolningen, hoppas det gör susen nu!
  • Kid2020
    Mammaresan skrev 2020-03-11 13:22:44 följande:
    Ja alltså utslag på testen betyder att hormonerna är där men det kan ändå utebli att ägget släpper. Så ägglossning ger bara en slags fingervisning. Har inga tips på några andra test däremot för är inte väl beprövad med olika ÄL-test. ;) Jag kör RFSU:s test för första gången den här månaden. Men de digitala du använder talar många varmt om!
    MW90 skrev 2020-03-11 09:38:18 följande:

    Hoppar in här i denna tråden istället, mensen kom 1 dag tidigare denna omgång. Detta blir 7:de försöket för oss sedan utomkvedshavandeskapet.

    Utomkvedshavandeskapet blev till på andra försöket, så det verkar vara svårare för oss nu. :(

    Min kropp är stressad samt även mitt huvud, så tror det spelar stor roll att det inte händer något.

    Ska eventuellt in på äggledarspolning nu nästa onsdag o hoppas det kommer hjälpa oss på traven.

    Har bim den 6/4 så om någon vill lägga in mig för jag vet inte riktigt hur man gör ;)

    Tack på förhand :)


    Så jobbigt med utomkveds och att det inte tar sig nu. <3 Men låter super med spolningen, hoppas det gör susen nu!
    A sant!! :) Men testar du/ni både morgon och kväll med ÄL-test? Sist fick jag negativt på morgonen, positivt på kvällen och sen negativt morgonen efter. Så är så rädd för att missa.... ;)
  • Hae90

    Hade ju fortfarande inte fått min mens.. men sen köpte jag hem ägglossningstest för framtida bruk men igår hade jag trådiga flygningar och även idag, testade både igår och idag men en klar stegring idag och nästintill positivt. Så kan bara hoppas att jag har äl nu kommande dagar :)

  • Mammaresan

    Dag 10 i menscykeln nu och tiden lunkar på. ;P Inte nära ägglossning än. Tog ett  ägglossningstest idag men negativt. Märker även på kroppen att vi inte är riktigt där. Tror det kommer bli en senare ägglossning den här månaden (om det blir någon). Tänkte nog vänta till i övermorgon med att testa igen då det inte såg ut att vara nära ÄL samt inga andra tecken som visat på ägglossning. Mina cykler är ju av det lite längre slaget så ska jag tro på apparna är ju ÄL inte förrän dag 21 i cykeln så yberlångt dit. Haha! Men borde väl få ett positivt test om 1 vecka eller så i så fall. Så tror det är för tidigt att testa än ändå.


    Hur går det för er andra?

  • Mammaresan
    Hae90 skrev 2020-03-11 21:30:10 följande:

    Hade ju fortfarande inte fått min mens.. men sen köpte jag hem ägglossningstest för framtida bruk men igår hade jag trådiga flygningar och även idag, testade både igår och idag men en klar stegring idag och nästintill positivt. Så kan bara hoppas att jag har äl nu kommande dagar :)


    Hmm.. men om du inte fått din mens låter det knasigt att det är ägglossning nu? Hur många dagar var det sedan senaste mensen? Har du nyligen slutat med preventivmedel som är hormonella?
  • Hae90
    Mammaresan skrev 2020-03-12 16:29:19 följande:

    Hmm.. men om du inte fått din mens låter det knasigt att det är ägglossning nu? Hur många dagar var det sedan senaste mensen? Har du nyligen slutat med preventivmedel som är hormonella?


    Ja jag tror dock det var sista ?piller-mensen? så kan vara att kroppen kommit igång nu kanske.
  • Mammaresan
    Hae90 skrev 2020-03-12 19:19:44 följande:

    Ja jag tror dock det var sista ?piller-mensen? så kan vara att kroppen kommit igång nu kanske.


    Ah ja då kan det ju se annorlunda ut! :)
  • Hae90
    Mammaresan skrev 2020-03-12 21:14:42 följande:

    Ah ja då kan det ju se annorlunda ut! :)


    Tog test idag och var inte alls lika starkt som igår så kan bara hålla tummarna att de faktiskt var ägglossning igår :)
Svar på tråden BIM april 2020 (THE month!)