• Litenmenhård

    Här är vi alla vänner.

    Hej och välkommen.

    Slå dig ner och känn dig som hemma.

    Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

    Kom ihåg att hålla god ton!


    Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • SweeneyTodd
    Disa35 skrev 2020-04-01 17:48:19 följande:
    Hej gänget.

    Vågar man dela en fundering med er utan risk för att bli verbalt halshuggen?
    Dela på! 
  • Litenmenhård
    Disa35 skrev 2020-04-01 17:48:19 följande:

    Hej gänget.

    Vågar man dela en fundering med er utan risk för att bli verbalt halshuggen?


    Självklart. .
    Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Disa35

    Alltså, jag tänker såhär:
    Det borde gå att ordna anpassad påskpromenad om man har mindre barn som tycker det är kul.
    Att de klär ut sig är inget problem, att de ritar påskkort är inget problem (man kanske kan ånga dem i kokande ättika) och att de går utomhus är inte heller något problem, vad jag kan förstå.
    Det som gäller är små grupper, ingen fysisk kontakt med personer i riskzonen och deltagarna ska ju vara friska, förstås.
    Men det ska väl inte vara så förbannat omöjligt att fixa en anpassad påskrunda; hoppa över vissa hus och förklara för barnen varför, ordna fiskdamm från trädgården/balkongen/ute på gården, använd brevlådan som bytesstation osv.
    Det här blev plötsligt jätteviktigt för mig att hitta en lösning på och jag har inte en aning om varför, men det får ni leva med.

    Eller är jag helt ute och cyklar?

  • Litenmenhård
    Disa35 skrev 2020-04-01 18:03:34 följande:

    Alltså, jag tänker såhär:
    Det borde gå att ordna anpassad påskpromenad om man har mindre barn som tycker det är kul.
    Att de klär ut sig är inget problem, att de ritar påskkort är inget problem (man kanske kan ånga dem i kokande ättika) och att de går utomhus är inte heller något problem, vad jag kan förstå.
    Det som gäller är små grupper, ingen fysisk kontakt med personer i riskzonen och deltagarna ska ju vara friska, förstås.
    Men det ska väl inte vara så förbannat omöjligt att fixa en anpassad påskrunda; hoppa över vissa hus och förklara för barnen varför, ordna fiskdamm från trädgården/balkongen/ute på gården, använd brevlådan som bytesstation osv.
    Det här blev plötsligt jätteviktigt för mig att hitta en lösning på och jag har inte en aning om varför, men det får ni leva med.

    Eller är jag helt ute och cyklar?


    Jag tycker inte du är ute och cyklar. Klart man är orolig, men samtidigt vill man ju ge barnen något kul och försöka leva så normalt som möjligt, men som du skriver att det är viktigt att förklara för barnen varför.
    Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Litenmenhård

    Någon som har en bastu över? Det är svinkallt. Brrrr. .


    Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Ascendere
    Litenmenhård skrev 2020-04-01 18:38:08 följande:

    Någon som har en bastu över? Det är svinkallt. Brrrr. .


    Jag har en kamin du kan få låna en liten stund
  • Mortiscia80
    Litenmenhård skrev 2020-04-01 18:38:08 följande:

    Någon som har en bastu över? Det är svinkallt. Brrrr. .


    Jag, du får låna den på obestämd tid.
  • Litenmenhård
    Ascendere skrev 2020-04-01 20:50:17 följande:
    Jag har en kamin du kan få låna en liten stund
    Tack det var snällt. .
    Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Litenmenhård
    Mortiscia80 skrev 2020-04-01 21:15:45 följande:
    Jag, du får låna den på obestämd tid.
    Oj, tack. . Det hade behövts kan jag säga.
    Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Litenmenhård

    God morgon, förresten.


    Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
Svar på tråden Här är vi alla vänner.