• Majja92

    Bim Maj 2020

    Idag kom mensen och med mina långa cykler innebär det bim i Maj, hoppas detta blir vår månad!

    Bim

    3/5 Majja92

  • Svar på tråden Bim Maj 2020
  • Trocazero
    Lillahjärtat2020 skrev 2020-04-27 13:22:15 följande:

    Vet inte riktigt hur jag lägger till mig i listan, så någon får gärna hjälpa mig. Bim 17/5 :) Jag kör ÄL-test varje morgon 6 dagar innan ÄL (min cykel är väldigt oregelbunden o ibland har jag ÄL 5 dagar efter sista mens, ibland 8 dagar efter sista mens) vet någon om det ger olika svar beroende på om jag tar det på morgonen eller på eftermiddagen? Har hittills bara tagit på morgonen, då jag hört att morgonurinet ska ge bäst svar.


    Ja som ovan sa, ÄL-testerna ska tas mellan kl 10-20 och en gång/dag, samma tid varje dag. Jag tar alltid kring lunch. Beror på att LH (hormonet som stimulerar kroppen till ÄL) utsöndras framförallt mellan de tiderna. 


    Morgonurin är bäst vid graviditetstest dock! 

  • Trocazero

    Lägger till också att jag ska ta supertidigt test (hittade ju ett som mäter 5 mlU/mL) på torsdag, då ÄL +10. På det står det att det kan tas från ÄL+8. Sist jag var gravid plussade jag superstarkt på ÄL+13. 

  • barnlängtanochpcos

    Äl+5 (troligtvis). Ömma bröstvårtor, spänd mage, smått mensvärk, plötsligt illamående ... Man vill ju läsa in för mycket i alla symtom, men jag börjar ju undra lite ...

    När kan man börja testa??? Vill ju inte testa för tidigt och få ett minus!

  • Supertrio

    ÄL+6 idag och har stundtals mått illa.. vid ett tillfälle kände jag mig nästan spyfärdig. Brukar aldrig ha så denna tiden i cykeln. Loggade dock detta symptom på exakt samma dag i januari innan jag plussade (slutade tyvärr i MF). Vågar jag känna mig försiktigt hoppfull..?

  • Anni89
    88sandra skrev 2020-04-27 09:20:32 följande:

    Ägglossning i lördags enligt stickor, men fortfarande ingen temperaturstegring idag måndag. Det här är tredje cykeln jag tempar. Hur många dagar efter ÄL brukar temperaturen sticka upp? De två tidigare cyklarna har jag sett en ökning efter två dagar och sen ytterligare ökningar kommande dagar. Hoppas hoppas ägget släppt!


    Precis samma för mig! Väntar på att få bekräftad ÄL (som enligt test bör ha skett i lördags), men ingen temperaturökning än så länge.. Det är första cykeln jag tempar så har inget att jämföra med.. Hoppas att ägget släppt för oss båda :)
  • 88sandra
    Anni89 skrev 2020-04-27 21:06:12 följande:

    Precis samma för mig! Väntar på att få bekräftad ÄL (som enligt test bör ha skett i lördags), men ingen temperaturökning än så länge.. Det är första cykeln jag tempar så har inget att jämföra med.. Hoppas att ägget släppt för oss båda :)


    Åh, skönt att höra att jag inte är ensam om sen temperaturstegring, förhoppningsvis går den upp imorgon! Jag håller tummarna för oss båda!

    När har du beräknad BIM?
  • Anni89
    88sandra skrev 2020-04-27 21:09:47 följande:

    Åh, skönt att höra att jag inte är ensam om sen temperaturstegring, förhoppningsvis går den upp imorgon! Jag håller tummarna för oss båda!

    När har du beräknad BIM?


    Jag har bara haft en mens på 6 månader, så har inte koll på antal dagar mellan ÄL och mens ännu (innan dess hade jag oregelbundna cykler i 6 mån och innan dess p-piller). Hoppas på att få koll på det nu, men eftersom jag haft problem med ÄL länge är det ju möjligt att det inte blev något.. Isf ska jag boka tid hos gyn för undersökning.

    Har ni försökt länge?
  • SailorMoonshine

    Äl+ 9 fick jag spökstreck typ grå svaga som man såg om man vinklade, på rfsu-stickor.

    Äl+10 Igår, svagt plus på rfsu-stickor som ändå kunde misstolkas..

    Äl+11 idag. Imorse svagt men ändå starkare plus på rfsu än igår. Ikväll starkare på likadan sticka så jag tog ett clearblue digital som visade gravid 1-2 veckor!

    Känns helt sjukt och väldigt tidigt att testen gav utslag, men jag är säker på att jag hade ägglossning 16 april pga många och noggranna tester och ordentliga ägglossningsmärtor. Chocken tar nog några dagar innan den lägger sig..

    Jag önskar er alla som kämpar på, varmt lycka till! Ge inte upp, jag vet att det gör ont i hjärtat av motgångar och krossat hopp. Jag håller tummarna för er alla! <3

  • Tyckfrihets

    ÄL +11, inte testat sedan ÄL +9 och då negativt. Stickorna är slut så inväntar nya. Lika bra att vänta.

    Haft mensvärk lite till och från under helgen. Kass mage as usual och humörsvängningar. Känner av lite stickningar/brännande känsla ibland och har tunga bröst, samma känsla som innan mens. Grinat två gånger idag för nåt oväsentligt och det gör jag väl inte jämt av pms, så något mer känslig är jag kanske för tillfället. Haha!

    Lite knäpp fråga men slänger ut den ändå till er som har barn sedan tidigare: Kändes era orgasmer annorlunda under graviditeten? När jag var gravid med sonen kändes mina orgasmer annorlunda och jag tyckte mig känna igen känslan här om dagen. Då tändes ett litet hopp.

  • Tyckfrihets
    SailorMoonshine skrev 2020-04-27 23:22:53 följande:

    Äl+ 9 fick jag spökstreck typ grå svaga som man såg om man vinklade, på rfsu-stickor.

    Äl+10 Igår, svagt plus på rfsu-stickor som ändå kunde misstolkas..

    Äl+11 idag. Imorse svagt men ändå starkare plus på rfsu än igår. Ikväll starkare på likadan sticka så jag tog ett clearblue digital som visade gravid 1-2 veckor!

    Känns helt sjukt och väldigt tidigt att testen gav utslag, men jag är säker på att jag hade ägglossning 16 april pga många och noggranna tester och ordentliga ägglossningsmärtor. Chocken tar nog några dagar innan den lägger sig..

    Jag önskar er alla som kämpar på, varmt lycka till! Ge inte upp, jag vet att det gör ont i hjärtat av motgångar och krossat hopp. Jag håller tummarna för er alla! <3


    Grattis!! <3
Svar på tråden Bim Maj 2020