• Majja92

    Bim Maj 2020

    Idag kom mensen och med mina långa cykler innebär det bim i Maj, hoppas detta blir vår månad!

    Bim

    3/5 Majja92

  • Svar på tråden Bim Maj 2020
  • mzl93
    Weloty skrev 2020-04-30 20:10:00 följande:
    Välkommen till tråden! Din BIM blir den 15 maj, det vill säga samma dag som din beräknade mens. Glad

    Okej, bra. TACK! :)


    Har ni haft preventivmedel innan? Jag har inte haft något förutom säkra perioder och har väl i min naivitet tänkt att det kommer hjälpa mig när det väl är dags. Har däremot en pytteliten cysta i hypofysen i hjärnan (som styr hormonerna). Funderar på om detta gör att jag bara har LH-ökning men ingen faktisk ägglossning eftersom jag inte får någon äggviteflytning.


    Vet inte varför jag skriver detta egentligen, förväntar mig liksom inga svar men behöver ventilera lite oro bara Tungan ute

  • Vemvetintejag
    mzl93 skrev 2020-04-30 20:17:01 följande:

    Okej, bra. TACK! :)

    Har ni haft preventivmedel innan? Jag har inte haft något förutom säkra perioder och har väl i min naivitet tänkt att det kommer hjälpa mig när det väl är dags. Har däremot en pytteliten cysta i hypofysen i hjärnan (som styr hormonerna). Funderar på om detta gör att jag bara har LH-ökning men ingen faktisk ägglossning eftersom jag inte får någon äggviteflytning.

    Vet inte varför jag skriver detta egentligen, förväntar mig liksom inga svar men behöver ventilera lite oro bara 


    Hej!

    Jag är typ i precis samma sits som dig, kan inte heller komma ihåg när jag hade äggvitesekret sist men vet att jag haft det! Men nu dyker det inte upp. Har försökt googla men får inga vettiga svar...
  • mzl93
    Vemvetintejag skrev 2020-04-30 20:35:28 följande:
    Hej!

    Jag är typ i precis samma sits som dig, kan inte heller komma ihåg när jag hade äggvitesekret sist men vet att jag haft det! Men nu dyker det inte upp. Har försökt googla men får inga vettiga svar...
    Den lilla info jag hittat om det är typ att denna flytning ska komma lite innan ägglossning vilket inte bådar gott för mig då ÄL är imorgon (: 
  • Nykär15
    Vemvetintejag skrev 2020-04-30 20:35:28 följande:

    Hej!

    Jag är typ i precis samma sits som dig, kan inte heller komma ihåg när jag hade äggvitesekret sist men vet att jag haft det! Men nu dyker det inte upp. Har försökt googla men får inga vettiga svar...


    Prova rosenrot från cd1-ÄL, det ger ökade flytningar:)

    Har värsta Niagarafallen nu på cd11 :) och jag är 43 år kan tilläggas. Älskar effekten av rosenrot som förstärker äl, ömmar och molar och mycket sekret.
  • Nykär15

    Hållt på sen i förrgår, brukar ha äl 2 dgr efter det börjar göra ont och komma mer flytningar, hoppas i morgon. Hoppas ni får igång era, men det räcker det är i/vid tappens mynning, alla har inte så mycket att det kommer ut och man ser det men kan likaväl bli gravid ändå! Vattniga funkar med, så oroa er inte.

  • Anni89
    mzl93 skrev 2020-04-30 20:17:01 följande:

    Okej, bra. TACK! :)

    Har ni haft preventivmedel innan? Jag har inte haft något förutom säkra perioder och har väl i min naivitet tänkt att det kommer hjälpa mig när det väl är dags. Har däremot en pytteliten cysta i hypofysen i hjärnan (som styr hormonerna). Funderar på om detta gör att jag bara har LH-ökning men ingen faktisk ägglossning eftersom jag inte får någon äggviteflytning.

    Vet inte varför jag skriver detta egentligen, förväntar mig liksom inga svar men behöver ventilera lite oro bara 


    Att man har äggviteflytningar är ingen garanti för att ägglossning faktiskt sker, precis som med LH-ökning kan man ha det även om inget ägg släpper. Tyvärr. Jag har själv det problemet så jag har börjat tempa nu för att kunna få ägglossningen bekräftad. Jag har även läst att man inte nödvändigtvis behöver se flytningarna utan att de kan finnas tillräckligt inuti iaf :)
  • mzl93
    Anni89 skrev 2020-04-30 21:23:13 följande:

    Att man har äggviteflytningar är ingen garanti för att ägglossning faktiskt sker, precis som med LH-ökning kan man ha det även om inget ägg släpper. Tyvärr. Jag har själv det problemet så jag har börjat tempa nu för att kunna få ägglossningen bekräftad. Jag har även läst att man inte nödvändigtvis behöver se flytningarna utan att de kan finnas tillräckligt inuti iaf :)


    Vafan ingenting ska man få ha som garanti hahaha! Kände efter vid tappen nu i duschen och visst blev det en liten liten tråd när jag drog isär fingrarna men det va samtidigt blodblandat? Är det för att jag pillade på den eller är det normalt?
  • Anni89
    mzl93 skrev 2020-04-30 21:39:19 följande:

    Vafan ingenting ska man få ha som garanti hahaha! Kände efter vid tappen nu i duschen och visst blev det en liten liten tråd när jag drog isär fingrarna men det va samtidigt blodblandat? Är det för att jag pillade på den eller är det normalt?


    Nej jag vet, haha! Kroppen lever verkligen sitt eget liv..! Vissa får en liten blödning eller blodblandad flytning i samband med ägglossning - så det kanske är på gång! Håller tummarna :)
  • Wifey.

    Finns det några här som använt clearblues dyrare ägglossningstester? Har de funkat bra för er?

    Jag är inne på dag 7 (cd16) med blinkande gubbe nu och är så trött på skiten. 
    Vet inte om kroppen krånglar pga missfallet i mars eller att det faktiskt är normalt att vara fertil så många dagar innan ägglossning?? Jag har oregelbunden mens så kan ha ägglossning lite senare men då borde väl testerna inte visa att man är fertil så tidigt? Fattar ingenting. 
    Funderar på att kanske gå tillbaka till teststickor för att kunna jämföra strecken men vet inte. 

  • Evi82
    Wifey. skrev 2020-04-30 22:59:18 följande:

    Finns det några här som använt clearblues dyrare ägglossningstester? Har de funkat bra för er?

    Jag är inne på dag 7 (cd16) med blinkande gubbe nu och är så trött på skiten. 

    Vet inte om kroppen krånglar pga missfallet i mars eller att det faktiskt är normalt att vara fertil så många dagar innan ägglossning?? Jag har oregelbunden mens så kan ha ägglossning lite senare men då borde väl testerna inte visa att man är fertil så tidigt? Fattar ingenting. 

    Funderar på att kanske gå tillbaka till teststickor för att kunna jämföra strecken men vet inte. 


    Jag har använt de ganska många gånger, om man fått blinkande gubbe mer än 9 dagar så

    Ska man sluta testa och det betyder att man inte fått ägglossning den månaden.
Svar på tråden Bim Maj 2020