• Anonym (Snart är det dags!)

    Är det ok med förlovningsfest dä man inte tä00000000000000nker gifta sig?

    Vi ska förlova oss till midsommar och har inga planer på att någonsin gifta oss.
    Skulle ni tycka att det vore konstigt med en jätte-förlovningsfest inklusive allt, för att fira vår kärlek?

    Obs, jag behöver ingen uppläxning om att man "måste" gifta sig för att räknas som förlovad.
    Vi ska "bara" förlova oss och vill att det ska bli ett minne för livet.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-04-07 16:00
    MIN TRÅD HANDLAR INTE OM VARFÖR MAN FÖRLOVAR SIG UTAN ATT PLANERA ÄKTENSKAP.
    VAR VÄNLIGT OCH RESPEKTERA DET.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-05-02 17:49
    Nu är allt klart!

    Vi skjuter fram förlovingen ett år så det förhoppningsvis går att träffas i större sällskap. (Vet att det är tillåtet med större privata tillställningar men vi väljer ändå detta alternativ, så de äldre ska våga vara med.)

    Så till midsommar 2021 är det dags!

    Vi kommer hyra ett partytält, ifall det skulle regna, där vi serverar buffé och tillåter vädret så blir det grillat senare på kvällen.
    Vi kommer bjuda på alla drycker, så mycket man önskar.

    Barn under 18 är inte välkomna, inga undantag görs oavsett skäl.

    Det kommer att bli en dag att minnas med glädje för alla inblandade!

    Tack för alla kommentarer. (Förutom tjatmånsarnas som inte kunde hålla sig till ämnet.)

  • Svar på tråden Är det ok med förlovningsfest dä man inte tä00000000000000nker gifta sig?
  • Anonym (hmm)
    Anonym (Snart är det dags!) skrev 2020-04-07 16:35:07 följande:
    Jag frågade om åsikter om att ha en "jätte-förlovningsfest". Inte om ev efterföljande äktenskap.
    Jag skrev inte vad jag tycker om förlovning utan att det leder till äktenskap. Jag skrev att jag tycker det är konstigt med förlovningsfest om man inte ska följa upp det med ett bröllop. Kallar ni det "kärleksfest" slipper ni också förklara och försvara er syn på förlovning som troligtvis skiljer sig från de flesta andras syn.
  • Anonym (Snart är det dags!)
    Anonym (hmm) skrev 2020-04-07 16:43:11 följande:
    Jag skrev inte vad jag tycker om förlovning utan att det leder till äktenskap. Jag skrev att jag tycker det är konstigt med förlovningsfest om man inte ska följa upp det med ett bröllop. Kallar ni det "kärleksfest" slipper ni också förklara och försvara er syn på förlovning som troligtvis skiljer sig från de flesta andras syn.
    Fast nu ska vi kalla det för förlovningsfest. Och det är vad tråden handlar om.
  • Anonym (hmm)
    Anonym (Snart är det dags!) skrev 2020-04-07 16:46:34 följande:
    Fast nu ska vi kalla det för förlovningsfest. Och det är vad tråden handlar om.
    Okej, trodde du skrev tråden för att få input. Om du redan har bestämt dig så behöver du ju inte fråga om andras åsikter ...?
  • Anonym (Snart är det dags!)
    Anonym (hmm) skrev 2020-04-07 16:50:08 följande:
    Okej, trodde du skrev tråden för att få input. Om du redan har bestämt dig så behöver du ju inte fråga om andras åsikter ...?
    Du har inte förstått någonting. Läs om ts.
  • Anonym (hmm)
    Anonym (Snart är det dags!) skrev 2020-04-07 16:54:04 följande:
    Du har inte förstått någonting. Läs om ts.
    Jag har läst den flera gånger. Är inte frågan: Skulle ni tycka att det vore konstigt med en jätte-förlovningsfest inklusive allt, för att fira vår kärlek?

    Mitt svar på frågan var ja. Du kallar svaret uppläxning. Och jag förstår bara mindre och mindre vad syftet med tråden är.

  • Anonym (Snart är det dags!)
    Anonym (J) skrev 2020-04-07 17:05:45 följande:

    Har ni kuvertavgift eller är det gratis?


    Det är gratis, vi bjuder på allt.
  • Anonym (Anna)
    Anonym (hmm) skrev 2020-04-07 17:03:27 följande:
    Jag har läst den flera gånger. Är inte frågan: Skulle ni tycka att det vore konstigt med en jätte-förlovningsfest inklusive allt, för att fira vår kärlek?

    Mitt svar på frågan var ja. Du kallar svaret uppläxning. Och jag förstår bara mindre och mindre vad syftet med tråden är.
    Jag tror att ts menar om vi tycker att det är konstigt med en jättestor förlovningsfest bara. Varken mer eller mindre.

    Ts, jag tycker inte det är det minsta konstigt utan ett jättefint tillfälle att fira er kärlek och förlovning.
  • Anonym (Snart är det dags!)
    Anonym (Anna) skrev 2020-04-07 17:34:12 följande:
    Jag tror att ts menar om vi tycker att det är konstigt med en jättestor förlovningsfest bara. Varken mer eller mindre.

    Ts, jag tycker inte det är det minsta konstigt utan ett jättefint tillfälle att fira er kärlek och förlovning.
    Helt rätt uppfattat!

    Tack, vi ser mycket fram mot det när det nu kan bli av.
  • Anonym (Snart är det dags!)
    Anonym (hmm) skrev 2020-04-07 17:03:27 följande:
    Jag har läst den flera gånger. Är inte frågan: Skulle ni tycka att det vore konstigt med en jätte-förlovningsfest inklusive allt, för att fira vår kärlek?

    Mitt svar på frågan var ja. Du kallar svaret uppläxning. Och jag förstår bara mindre och mindre vad syftet med tråden är.
    Varför är det konstigt att fira vår kärlek med en jätte-förlovningsfest?
    Skulle du tacka nej pga din inställning till äktenskap?
Svar på tråden Är det ok med förlovningsfest dä man inte tä00000000000000nker gifta sig?