• Lucia N

    BF Januari 2021

    En tråd för oss som väntar barn i januari!

    Plussade idag på BIM -4. Kände att oavsett om det går vägen eller inte är det skönt att ventilera tankar och känslor!

    Enligt NC-appen har jag BF 5/1

  • Svar på tråden BF Januari 2021
  • m12345678

    Ja förstår de, men har läst att symtomen kan komma och gå.. hoppas det är så nu :((( mina bröst är helt som vanliga. Alla har inte symtom, men om man har haft symtom som försvinner är det nog inte bra

  • Anonym ((Sofia))
    m12345678 skrev 2020-05-17 19:07:11 följande:

    Grattis alla! Jag känner mig så orolig. Är 6+6 nu. Har inte känt av brösten sen igår. Har ni haft symtom som kommer o går?


    Hej! Jag går in i vecka 8 nu i morgon och jag hade inga symptom alls nästan förens vecka 6+?. Så jag va jätte orolig. Men nu sitter jag här och kan knappt resa mig utan att spy och är så trött så att jag skulle kunna somna ståendes. Önskar att jag slapp allt detta, kan inte gör nått för att jag mår så dåligt.

    Så om du har tur så kanske du slipper alla dessa olika symptom
  • Anonym (Nelly)

    Hej! Jag plussade igår med clear blue digital där det stod att jag är gravid 1-2 veckor! Enligt beräkningar har jag BF 29 januari, är så glad att jag knappt vet vart jag ska ta vägen! Är mitt första barn och jag och min sambo är superlyckliga (jag är 29 och han 31).

    Vill så gärna vara med i denna gruppen för att bolla tankar om det går bra? :)

  • Anni89
    m12345678 skrev 2020-05-17 19:44:33 följande:

    Ja förstår de, men har läst att symtomen kan komma och gå.. hoppas det är så nu :((( mina bröst är helt som vanliga. Alla har inte symtom, men om man har haft symtom som försvinner är det nog inte bra


    Har läst en massa gamla trådar nu och det verkar vara normalt att symptomen plötsligt försvinner. Håller tummarna för oss båda att allt är som det ska!
  • m12345678
    Anni89 skrev 2020-05-17 21:39:26 följande:

    Har läst en massa gamla trådar nu och det verkar vara normalt att symptomen plötsligt försvinner. Håller tummarna för oss båda att allt är som det ska!


    Ja!! Hoppas de . Håller alla tummar
  • EvaLisaP

    Plusade igår! BF 31 januari, 3e barnet.

    Har två flickor sen tidigare, 5 och 6 år, led av graviditetsillamående med båda genom hela graviteterna (gick ner 10kg med 2an och låg på plus/minus 0 med första).

    Har redan kräkts och mår illa dagligen sen 1 vecka tillbaka...

  • huipph
    EvaLisaP skrev 2020-05-18 10:22:10 följande:

    Plusade igår! BF 31 januari, 3e barnet.

    Har två flickor sen tidigare, 5 och 6 år, led av graviditetsillamående med båda genom hela graviteterna (gick ner 10kg med 2an och låg på plus/minus 0 med första).

    Har redan kräkts och mår illa dagligen sen 1 vecka tillbaka...


    Vilken kämpe du är! Måste vara tufft att gå igenom sådana illamående-graviditeter. Det är ju tur du iallafall får världens finaste skatt i slutändan!
  • Utvandraren2

    Jag är i 6+0 idag och symptomen har blivit svagare. Precis så det var förra gången med. Det var nu jag testade förra gången, för jag insåg att mensen lyste med sin frånvaro och pms-känslan hade avtagit. Jag tror det är helt normalt. Jag förstår också varför det är så lätt att misstolka detta som att mensen bara hoppade över en månad, och inte fatta att man är gravid förrens en månad senare.

    Det var nu jag började bli illamående sist, och det känner jag lyckligtvis inte av än. Har dock utvecklat en besatthet av ost, haha.

  • Äit
    m12345678 skrev 2020-05-17 19:44:33 följande:

    Ja förstår de, men har läst att symtomen kan komma och gå.. hoppas det är så nu :((( mina bröst är helt som vanliga. Alla har inte symtom, men om man har haft symtom som försvinner är det nog inte bra


    Klart symptomen kommer och försvinner eller förändras. Man har oftast inte ömma, onda bröst hela vägen till förlossningen t ex. Eller illamående.  Senare under graviditeten får man helt andra symptom (förutom den jättestora magen). 
  • m12345678
    Äit skrev 2020-05-18 11:28:22 följande:

    Klart symptomen kommer och försvinner eller förändras. Man har oftast inte ömma, onda bröst hela vägen till förlossningen t ex. Eller illamående.  Senare under graviditeten får man helt andra symptom (förutom den jättestora magen). 


    Okej! Jag kan inte låta bli att vara nervös... Har flera missfall bakom mig. Har 3 graviditetsappar, på två står det v. 7+1 och den tredje v.8 (7+1) vilken ska man gå efter? Är jag i 8 eller 7
Svar på tråden BF Januari 2021