• Lucia N

    BF Januari 2021

    En tråd för oss som väntar barn i januari!

    Plussade idag på BIM -4. Kände att oavsett om det går vägen eller inte är det skönt att ventilera tankar och känslor!

    Enligt NC-appen har jag BF 5/1

  • Svar på tråden BF Januari 2021
  • kristina27
    Nykär15 skrev 2020-05-19 10:47:15 följande:

    De flesta graviditeter går bra får du tänka!

    Det är blodprov man tar för att se att hcg ökar som det ska = frisk graviditet. Jag går privat för det och de ville göra det innan de förlänger mina recept på Lutinus och Trombyl som jag tar pga de tidigare missfallen...för att stötta en graviditet. Ska även lämna prov för min sköldkörtel idag då jag har Hypotyreos och om värdena ligger högt ökar missfallsrisken, så blir en del kontroller för mig i tidig graviditet. Hade även ett utomkvedshavandeskap i november (trots spiral, var i v9 och min äggledare sprack), så jag får vul när jag är i v 7+5 för extra koll att det sitter rätt.

    Är chockad att min gamla sargade kropp med bara en äggledare lyckades bli gravid på första försöket ! Går det dåligt så vet jag iaf att jag fortfarande KAN bli gravid vilket oroat mig efter den operationen...så det är isf positivt. Men hoppas såklart vår lilla kotte mår bra <3


    Hur många lutinus om dagen tar du? Har själv fått lutinus utskrivet och fick morgon och kväll till mig men när man läser verkar det vara rätt vanligt med 3 ggr/dag också.. :)
  • Nykär15
    kristina27 skrev 2020-05-19 21:36:55 följande:

    Hur många lutinus om dagen tar du? Har själv fått lutinus utskrivet och fick morgon och kväll till mig men när man läser verkar det vara rätt vanligt med 3 ggr/dag också.. :)


    Jag ska ej ta 3 ggr/dag men tar bara morgon + kväll pga kladdet...tror garanterat det räcker, gjorde så sist med.
  • kristina27
    Nykär15 skrev 2020-05-19 22:28:19 följande:

    Jag ska ej ta 3 ggr/dag men tar bara morgon + kväll pga kladdet...tror garanterat det räcker, gjorde så sist med.


    Tack för svar :) ja fy tusan vad kladdigt det blir...
  • AndraSladdis
    kristina27 skrev 2020-05-19 22:42:41 följande:
    Tack för svar :) ja fy tusan vad kladdigt det blir...
    Eller hur? Jag tar också Lutinus, 3 ggr/dag faktiskt. Måste snart gå och handla fler bindor Flört
  • AndraSladdis

    Sorry Danni83, kopierade fel och missade dig. Här är den senaste listan:


     


    31 december: Lisa, 35 år, 7e barnet.

    1 Januari: Frisko, 28 år, 1:a barnet

    2 Januari: Jessyhs, 30 år, 2:a barnet

    3 Januari: jagärsåotålig, 29 år, 1:a barne

    4 Januari: Huipph, 26 år, 1 barnet

    5 januari: ch90, 30 år, 1:a barnet. Novis1991, 29 år, 1:a barnet.

    6 januari: snobi, 34 år, tredje barnet,

    Staus 34år, 2:a barnet.

    10 januari: Idorina, 30 år, 2:a barnet

    11 januari: Tildurrr, 23år, 2:a barnet

    12 januari: Kristina27, 27 år, 1:a barnet

    13 januari: Lillaplupp, 27 år, 1:a barnet

    14 januari, LucyLoo, 31 år. 2:a barnet. Linköping

    14 januari: Utvandraren2, 36 år, 2:a barnet

    16 januari: sandra88, 31 år, 1:a barnet, Linköping

    17 januari: Blirdetenfyra, 35 år, 4:e barnet

    19 januari: tessibessi, 30 år, 1:a barnet

    20 januari: Äit, 36 år, 4:e barnet

    21 januari: blommaren, 29 år, 2:a barnet

    21 januari: Linxi, 28 år, 1:a barnet

    22 januari: Nykär15, 43 år, 4:e barnet



    24 januari: AndraSladdis, 40 år, 2:a barnet

    25 januari: NiMi12, 41 år, 2:a barnet. Danni83, 36 år, 4:e barnet.

    26 januari: Cykelstöld, 32 år. Första barnet. Eskilstuna

  • Danni 83

    Hej,

    jag hade en blödning imorse, inte mycket och det har avtagit nu men ändå orolig. Pratade med bm och hon sa att det är alldeles för tidigt för att säga om det är början på mf eller en helt vanlig normal blödning i början av grav. Jag kan boka in ett tidigt vul på gyn så jag tänkte vänta någon vecka och se vad som händer, för tidigt för att se några hjärtljud nu. v 4+1 idag.

    Välkomna alla nya och grattis till plus.


    Mamma till tre hjärtan. Alvin 2007. Liam 2010. Samuel 2014
  • Tildurrr
    Danni 83 skrev 2020-05-20 13:31:38 följande:

    Hej,

    jag hade en blödning imorse, inte mycket och det har avtagit nu men ändå orolig. Pratade med bm och hon sa att det är alldeles för tidigt för att säga om det är början på mf eller en helt vanlig normal blödning i början av grav. Jag kan boka in ett tidigt vul på gyn så jag tänkte vänta någon vecka och se vad som händer, för tidigt för att se några hjärtljud nu. v 4+1 idag.

    Välkomna alla nya och grattis till plus.


    Håller tummarna för att det är nidblödning eller nått sånt!
  • Jeex

    Om det är denna du menar, så är det jag som har skapat den :)


    Lillaplupp skrev 2020-05-18 20:07:10 följande:

    Jag har bf 13/1! Var hos barnmorskan idag. Nu känns det lite mer verkligt :) den där gruppen ?bf januari 2021? är det någon här som har skapat den? På fb alltså! Ansökte om att gå med den i den :)


  • Nykär15
    Danni 83 skrev 2020-05-20 13:31:38 följande:

    Hej,

    jag hade en blödning imorse, inte mycket och det har avtagit nu men ändå orolig. Pratade med bm och hon sa att det är alldeles för tidigt för att säga om det är början på mf eller en helt vanlig normal blödning i början av grav. Jag kan boka in ett tidigt vul på gyn så jag tänkte vänta någon vecka och se vad som händer, för tidigt för att se några hjärtljud nu. v 4+1 idag.

    Välkomna alla nya och grattis till plus.


    Hade med en blödning på 4+0, sen har det vart lite rosa ett par ggr efter...vet inte hur det kommer gå än och det oroar såklart. Lämnade hcg i måndags och idag och får svar på fredag om det ökar som det ska, så det är såklart nervöst och jag vågar inte ta graviditeten till mig riktigt förrän jag vet...har vul när jag är v 7+5 om vi kommer så långt.

    Första veckorna är värst både psykiskt och hur man mår tycker jag...och självklart alltid de man går göra om ifall det går dåligt med :/ det är det jobbiga tycker jag.

    Jag är äldre med och därmed ökad missfallsrisk, och vet ju heller inte om man lyckas igen om det går dåligt. Sist tog det två år...så länge tror jag inte min kropp är fertil till? Så ja, jag hoppas innerligt att vår kotte mår bra och får stanna <3
Svar på tråden BF Januari 2021