• Lucia N

    BF Januari 2021

    En tråd för oss som väntar barn i januari!

    Plussade idag på BIM -4. Kände att oavsett om det går vägen eller inte är det skönt att ventilera tankar och känslor!

    Enligt NC-appen har jag BF 5/1

  • Svar på tråden BF Januari 2021
  • Danni 83

    Tack Tildurrr. Jag har inte blött något mer. Kan vara en sk genombrottsblödning läste jag på 1177. Man får vänta och se helt enkelt.

    Nykär15 håller tummarna att det går bra och att bebisen stannar.


    Mamma till tre hjärtan. Alvin 2007. Liam 2010. Samuel 2014
  • Nykär15
    Danni 83 skrev 2020-05-20 22:17:27 följande:

    Tack Tildurrr. Jag har inte blött något mer. Kan vara en sk genombrottsblödning läste jag på 1177. Man får vänta och se helt enkelt.

    Nykär15 håller tummarna att det går bra och att bebisen stannar.


    Håller tummarna för dig med <3

    Ja när vi skulle göra ivf sa de att det var vanligt med genombrottsblödning de veckor man skulle haft mens, så 4, 8 och 12, sen brukar kroppen fatta.

    Inte hänt mig innan men hoppas att det var det för oss båda, stämde ju i tiden. Jag är 4+5 idag och inte kommit på några dagar nu.
  • Danni 83
    Nykär15 skrev 2020-05-21 06:06:50 följande:

    Håller tummarna för dig med <3

    Ja när vi skulle göra ivf sa de att det var vanligt med genombrottsblödning de veckor man skulle haft mens, så 4, 8 och 12, sen brukar kroppen fatta.

    Inte hänt mig innan men hoppas att det var det för oss båda, stämde ju i tiden. Jag är 4+5 idag och inte kommit på några dagar nu.


    Aha, är ju bra att veta. Inte kommit något mer här heller. Jag fick tid för inskrivningssamtal hos BM 2/6.

    Någon skrev om huvudvärk, jag har och illamående till och från. Men ingen hemsk trötthet än iallafall. Hur mår ni andra?
    Mamma till tre hjärtan. Alvin 2007. Liam 2010. Samuel 2014
  • AndraSladdis
    Danni 83 skrev 2020-05-21 08:26:31 följande:

    Aha, är ju bra att veta. Inte kommit något mer här heller. Jag fick tid för inskrivningssamtal hos BM 2/6.

    Någon skrev om huvudvärk, jag har och illamående till och från. Men ingen hemsk trötthet än iallafall. Hur mår ni andra?


    Jag är tröttare till och från, liite hungrigare och klart med kissnödig. Känner molvärk till och från. Däremot ingenting alls i brösten, vilket förvånar mig. Men testen är ju starka så det kommer väl nån gång.
  • Bebis2021

    Jag ska enligt uträkning vara i v 4+3 men har inga symtom alls, haft lite molvärk/ilningar som kommer å går samt extremt trött vilket ja alltid blir under tidig graviditet, å minns jag rätt sen mina tidigare graviditeter brukar jag börja må illa kring vecka 6-7 nån gång. Men blir ändå som lite orolig och mer att jag nästan längtar efter illamående osv för att ha lite mer "säkra" symtom, jobbigt att tiden går så sakta vill helst bara spola fram förbi största missfallsrisken, aldrig förr varit orolig men nu är de väl pga sent MA som man inser att de inte alltid går bra, så då oroar jag mig mer nu känner jag någon annan i samma vecka med lite symtom?

  • Cykelstöld
    Bebis2021 skrev 2020-05-21 16:16:07 följande:

    Jag ska enligt uträkning vara i v 4+3 men har inga symtom alls, haft lite molvärk/ilningar som kommer å går samt extremt trött vilket ja alltid blir under tidig graviditet, å minns jag rätt sen mina tidigare graviditeter brukar jag börja må illa kring vecka 6-7 nån gång. Men blir ändå som lite orolig och mer att jag nästan längtar efter illamående osv för att ha lite mer "säkra" symtom, jobbigt att tiden går så sakta vill helst bara spola fram förbi största missfallsrisken, aldrig förr varit orolig men nu är de väl pga sent MA som man inser att de inte alltid går bra, så då oroar jag mig mer nu känner jag någon annan i samma vecka med lite symtom?


    Jag är 4+2 idag, har extremt lite symtom tycker jag också. Ibland värker det lite i livmodern och där omkring, men varit väldigt lite värk om någon alls de senaste dagarna. Vissa dagar är jag nog lite extra trött. Det enda ihållande jag har är väldigt uppblåst mage, men det är så lätt att förklara bort för en själv som något annat. Jag känner mig helt som vanligt, inte alls gravid. Hade jag inte testat 3 ggr redan så skulle jag säkert tro att jag drömt alltihop, haha. Så jag förstår dig absolut, det kommer nog för oss båda snart!
  • NiMi12
    Bebis2021 skrev 2020-05-21 16:16:07 följande:

    Jag ska enligt uträkning vara i v 4+3 men har inga symtom alls, haft lite molvärk/ilningar som kommer å går samt extremt trött vilket ja alltid blir under tidig graviditet, å minns jag rätt sen mina tidigare graviditeter brukar jag börja må illa kring vecka 6-7 nån gång. Men blir ändå som lite orolig och mer att jag nästan längtar efter illamående osv för att ha lite mer "säkra" symtom, jobbigt att tiden går så sakta vill helst bara spola fram förbi största missfallsrisken, aldrig förr varit orolig men nu är de väl pga sent MA som man inser att de inte alltid går bra, så då oroar jag mig mer nu känner jag någon annan i samma vecka med lite symtom?


    .

    Samma här, 4+3 och känner ingenting. Tröttare än vanligt och hungrigare. Men såna dagar kan jag ha utan att vara gravid. Längtar dock inte efter illamåendet *s*, utan testar hellre några gånger extra för att se så sträcket blir starkare :)
  • Blirdetenfyra

    Jag är i 5+3 idag och känner inte mycket heller. Mår prima faktiskt och jag hoppas det fortsätter så. Har inte lust med extrem trötthet eller illamående med tre barn hemma. Ibland kan det värka lite i livmodern och ev lite trött ibland men jag är överlag en tröttis så svårt att veta om det är pga graviditet. :P

    quote=80417989][quote-nick]Bebis2021 skrev 2020-05-21 16:16:07 följande:[/quote-nick]Jag ska enligt uträkning vara i v 4+3 men har inga symtom alls, haft lite molvärk/ilningar som kommer å går samt extremt trött vilket ja alltid blir under tidig graviditet, å minns jag rätt sen mina tidigare graviditeter brukar jag börja må illa kring vecka 6-7 nån gång. Men blir ändå som lite orolig och mer att jag nästan längtar efter illamående osv för att ha lite mer "säkra" symtom, jobbigt att tiden går så sakta vill helst bara spola fram förbi största missfallsrisken, aldrig förr varit orolig men nu är de väl pga sent MA som man inser att de inte alltid går bra, så då oroar jag mig mer nu känner jag någon annan i samma vecka med lite symtom?[/quote]

  • Bebis2021

    Skönt att höra att jag inte är ensam med lite symtom ja de är väl kanske så att man får vara glad så länge man mår bra! Har bara testat med 1 gravtest och de var tydligt plus men har faktiskt beställt två till bara för att kunna kolla lite mer

  • Nykär15
    Danni 83 skrev 2020-05-20 22:17:27 följande:

    Tack Tildurrr. Jag har inte blött något mer. Kan vara en sk genombrottsblödning läste jag på 1177. Man får vänta och se helt enkelt.

    Nykär15 håller tummarna att det går bra och att bebisen stannar.


    Hcg låg i måndags på 421 och i onsdags 922, så det var bra sa läkaren, skönt se så långt iaf. Vecka 5+0 idag och nästa delmål är vul 10/6.
Svar på tråden BF Januari 2021