• Lucia N

    BF Januari 2021

    En tråd för oss som väntar barn i januari!

    Plussade idag på BIM -4. Kände att oavsett om det går vägen eller inte är det skönt att ventilera tankar och känslor!

    Enligt NC-appen har jag BF 5/1

  • Svar på tråden BF Januari 2021
  • jvck6

    jo tjena, jag bad min sambo skriva ner hennes symptom och tänkte att för skojs skull, så får ni spekulera vilket kön den lilla jäveln är!

    här är vad hon skrev:

    Hungrig hela tiden

    mår illa, hela tiden men värst på kvällarna

    gigantiska tuttar för att vara mig, hårda och ömma

    jättetörstig

    sover dåligt med mycket mardrömmar

  • Evi82
    jvck6 skrev 2020-06-06 00:31:20 följande:

    jo tjena, jag bad min sambo skriva ner hennes symptom och tänkte att för skojs skull, så får ni spekulera vilket kön den lilla jäveln är!

    här är vad hon skrev:

    Hungrig hela tiden

    mår illa, hela tiden men värst på kvällarna

    gigantiska tuttar för att vara mig, hårda och ömma

    jättetörstig

    sover dåligt med mycket mardrömmar


    Jag brukar äta mkt och hela tiden när det är pojke. Men med tjej äter jag nästan inget och mår dåligt.
  • Anonym (A)

    Hej! Är det någon som kan översätta det här? Vag: Visar en afld uterus med ett intrauterin viabelt foster, CRL motsvarar ålder på vecka 8 + 4. Vad menas med intrauterin

  • Anonym (Mamma)
    Anonym (A) skrev 2020-06-07 14:19:28 följande:

    Hej! Är det någon som kan översätta det här? Vag: Visar en afld uterus med ett intrauterin viabelt foster, CRL motsvarar ålder på vecka 8 + 4. Vad menas med intrauterin


    Intra är inuti, uterin är alltså din livmoder, dvs i livmodern
  • Anonym (A)
    Anonym (Mamma) skrev 2020-06-07 14:37:38 följande:

    Intra är inuti, uterin är alltså din livmoder, dvs i livmodern


    Tack! Så det verkar normalt? Att det är en normal grav
  • Anonym (Mamma)
    Anonym (A) skrev 2020-06-07 14:43:50 följande:
    Tack! Så det verkar normalt? Att det är en normal grav
    Det verkar så :) Jag vet inte vad afld är förkortning för (kanske någon annan vet) men om något vore fel hade de så klart sagt det.
  • Bebis2021

    Alltså jag är nu i vecka 6+5 men har än så länge inte känt minsta illamående, har alla mina tidigare tre graviditeter haft lite illamående första veckorna (dock ej spytt och ganska lindrigt illamående) samt att jag alltid fått lite avsmak för kaffe. Men alltså nu har jag som sagt inget illamående och inga problem att dricka kaffe, är däremot dock trött, kissar rätt ofta och har lite ilningar/växtvärk i livmodern. Men känner mig så otroligt nojjig och börjar tänka mer och mer att jag inte tror att det är levande i magen, någon annan utan illamående?? Har vul 17/6 så vågar inte hoppas för mkt innan dess och hoppas iaf innerligt att man får se ett tickande hjärta....

  • Nykär15
    Anonym (Mamma) skrev 2020-06-07 14:49:46 följande:

    Det verkar så :) Jag vet inte vad afld är förkortning för (kanske någon annan vet) men om något vore fel hade de så klart sagt det.


    Det betyder anteflekterad (normal position) av livmodern (uterus), viabel står för levande/välmående foster i livmodern:)

    Hälsar en gyn-sekreterare :)
  • Anonym (Mamma)
    Nykär15 skrev 2020-06-07 21:32:41 följande:
    Det betyder anteflekterad (normal position) av livmodern (uterus), viabel står för levande/välmående foster i livmodern:)

    Hälsar en gyn-sekreterare :)
    Tack så mycket :) Nu har man lärt sig något nytt igen! Resten visste jag åtminstone ;)
  • FiaW
    Bebis2021 skrev 2020-06-07 20:58:48 följande:

    Alltså jag är nu i vecka 6+5 men har än så länge inte känt minsta illamående, har alla mina tidigare tre graviditeter haft lite illamående första veckorna (dock ej spytt och ganska lindrigt illamående) samt att jag alltid fått lite avsmak för kaffe. Men alltså nu har jag som sagt inget illamående och inga problem att dricka kaffe, är däremot dock trött, kissar rätt ofta och har lite ilningar/växtvärk i livmodern. Men känner mig så otroligt nojjig och börjar tänka mer och mer att jag inte tror att det är levande i magen, någon annan utan illamående?? Har vul 17/6 så vågar inte hoppas för mkt innan dess och hoppas iaf innerligt att man får se ett tickande hjärta....


    Jag var knappt illamående, mer än någon enstaka gång, när jag väntade min son. Denna gången mår jag mer illa. Kan det ha med könet på barnet att göra kanske? Har hört andra som upplevt det. Eller du har kanske både pojkar och flickor sen tidigare?

    Önskar dig lycka till i vilket fall :)
Svar på tråden BF Januari 2021