• Lucia N

    BF Januari 2021

    En tråd för oss som väntar barn i januari!

    Plussade idag på BIM -4. Kände att oavsett om det går vägen eller inte är det skönt att ventilera tankar och känslor!

    Enligt NC-appen har jag BF 5/1

  • Svar på tråden BF Januari 2021
  • Bebis2021
    FiaW skrev 2020-06-07 23:41:35 följande:

    Jag var knappt illamående, mer än någon enstaka gång, när jag väntade min son. Denna gången mår jag mer illa. Kan det ha med könet på barnet att göra kanske? Har hört andra som upplevt det. Eller du har kanske både pojkar och flickor sen tidigare?

    Önskar dig lycka till i vilket fall :)


    Jo jag tänkte också den tanken för jag har mått identiskt med alla tre tidigare graviditeter och då har alla varit pojkar (senaste slutade i MA) men då går jag ju isåfall mot myterna om jag mår bättre med en ev. flicka ????men men man får väl se
  • Anonym (A)
    Nykär15 skrev 2020-06-07 21:32:41 följande:

    Det betyder anteflekterad (normal position) av livmodern (uterus), viabel står för levande/välmående foster i livmodern:)

    Hälsar en gyn-sekreterare :)


    Tack snälla????
  • AndraSladdis

    Vi har varit på tidigt ultraljud i dag (eller jag var där och sambon var med via videosamtal). Det syntes ett tydligt pickande hjärta! Och fostret motsvarade ungefär v. 7+1 på någon dag.

    Är så glad och lättad för att det verkar gå bra än så länge.

  • NiMi12
    AndraSladdis skrev 2020-06-08 21:03:21 följande:

    Vi har varit på tidigt ultraljud i dag (eller jag var där och sambon var med via videosamtal). Det syntes ett tydligt pickande hjärta! Och fostret motsvarade ungefär v. 7+1 på någon dag.

    Är så glad och lättad för att det verkar gå bra än så länge.


    Grattis :)

    Hur fick Möjlighet till ett sånt tidigt VUL? Jag oroar mig för att något är fel då det kommer lite blod då och då. Skulle gärna se om det utvecklas som det ska i magen.
  • Emilie bfJan21

    Halloj, hoppar in lite sent jag. Känns som en helt ny djungel för mig då det är första barnet och det finns massvis med appar och sidor man blir tipsad om ????

    BF 1/1-2021 och är i v11 (10+2) idag. Mitt första barn och sambons andra.

    Mått otroligt upp å ned med rejäla hormonsvängningar, otroligt trött och hade från att jag plussade v5 till v9 otroliga problem med molnande typ mensvärk, något som MVC va helt normalt. Otroligt glad att värken försvunnit, samtidigt som jag blivit nervös sen dess att bebis inte finns kvar ????

  • Nykär15
    Emilie bfJan21 skrev 2020-06-08 21:50:14 följande:

    Halloj, hoppar in lite sent jag. Känns som en helt ny djungel för mig då det är första barnet och det finns massvis med appar och sidor man blir tipsad om ????

    BF 1/1-2021 och är i v11 (10+2) idag. Mitt första barn och sambons andra.

    Mått otroligt upp å ned med rejäla hormonsvängningar, otroligt trött och hade från att jag plussade v5 till v9 otroliga problem med molnande typ mensvärk, något som MVC va helt normalt. Otroligt glad att värken försvunnit, samtidigt som jag blivit nervös sen dess att bebis inte finns kvar ????


    När moderkakan börjar ta över mer och mer så förändras hormonerna i kroppen och man hamnar i något som kallas spökveckor där symtomen kan minska eller nästan försvinna helt, det är helt normalt och sker runt de veckor du är nu!
  • Tildurrr

    Börjar komma in lite nya här i tråden igen, välkomna! Vill tipsa om en privat facebook grupp vi startat, enbart för folk från denna tråden! Skriv ett pm till mig här så fixar jag in er i gruppen!

  • Anonym (Orolig)

    Hej, bf i slutet av januari, men är så orolig för missfall. Har haft 3 missfall tidigare och analyserar nu minsta lilla symptom eller icke symptom. Är illamående men magen har slutat vara uppblåst och brösten har slutat ömma.

  • m12345678

    Jag har haft symtom som kommit och gått från att jag plussa. I v. 5-6 kände jag mig inte alls gravid och var helt säker på att jag fått ma eller mf. Gjorde ett vul för 2 veckor sen där jag såg ett hjärta.. Nu är jag i v 10 ( 9+3 ) o nu har alla symtom försvunnit så nu e jag väldigt orolig igen =(

  • Nykär15
    Anonym (Orolig) skrev 2020-06-09 09:48:28 följande:

    Hej, bf i slutet av januari, men är så orolig för missfall. Har haft 3 missfall tidigare och analyserar nu minsta lilla symptom eller icke symptom. Är illamående men magen har slutat vara uppblåst och brösten har slutat ömma.


    m12345678 skrev 2020-06-09 10:23:37 följande:

    Jag har haft symtom som kommit och gått från att jag plussa. I v. 5-6 kände jag mig inte alls gravid och var helt säker på att jag fått ma eller mf. Gjorde ett vul för 2 veckor sen där jag såg ett hjärta.. Nu är jag i v 10 ( 9+3 ) o nu har alla symtom försvunnit så nu e jag väldigt orolig igen =(


    Förstår er oro, och känner igen mig. Men det kommer och går och försöker ttänka att det är normalt. Jag har med haft missfall, MA och även X. De första veckorna är jättejobbiga med ovisshet och oro, men försök slappna av.
Svar på tråden BF Januari 2021