• Lucia N

    BF Januari 2021

    En tråd för oss som väntar barn i januari!

    Plussade idag på BIM -4. Kände att oavsett om det går vägen eller inte är det skönt att ventilera tankar och känslor!

    Enligt NC-appen har jag BF 5/1

  • Svar på tråden BF Januari 2021
  • Anonym (Orolig)
    Nykär15 skrev 2020-06-09 12:14:18 följande:

    Förstår er oro, och känner igen mig. Men det kommer och går och försöker ttänka att det är normalt. Jag har med haft missfall, MA och även X. De första veckorna är jättejobbiga med ovisshet och oro, men försök slappna av.


    Tack för peppen! Är dock svårt. Jämför mycket också med den graviditet som faktiskt gick bra (min dotter 4 år). Då kände jag mig gravid hela tiden och var aldrig orolig för missfall. Nu med mitt truck record så blir jag ju extra orolig. Hjälp mig hålla tummarna att det går bra den här gången!
  • Nykär15
    Anonym (Orolig) skrev 2020-06-09 13:35:16 följande:

    Tack för peppen! Är dock svårt. Jämför mycket också med den graviditet som faktiskt gick bra (min dotter 4 år). Då kände jag mig gravid hela tiden och var aldrig orolig för missfall. Nu med mitt truck record så blir jag ju extra orolig. Hjälp mig hålla tummarna att det går bra den här gången!


    Jag hjälper till med tumhållning :)

    Jag ska på vul i morgon, väldigt nervös...
  • AndraSladdis
    NiMi12 skrev 2020-06-08 21:40:50 följande:

    Grattis :)

    Hur fick Möjlighet till ett sånt tidigt VUL? Jag oroar mig för att något är fel då det kommer lite blod då och då. Skulle gärna se om det utvecklas som det ska i magen.


    Tack! Vi har gjort IVF och då brukar IVF-kliniken erbjuda det tidiga ultraljudet. Annars kan man göra det privat också, 850 kr på en klinik jag kollade upp i Stockholm, finns säkert liknande på andra håll i landet.
  • Lucia N

    Man kan få VUL genom vanliga vården också om de bedömer att det behövs.

    När jag hade en blödning (det rann) i v.6 fick jag VUL. Och allt såg bra ut som tur är! :)

  • NiMi12
    Lucia N skrev 2020-06-10 08:29:25 följande:

    Man kan få VUL genom vanliga vården också om de bedömer att det behövs.

    När jag hade en blödning (det rann) i v.6 fick jag VUL. Och allt såg bra ut som tur är! :)


    Gyn på sjukhuset sa att de inte hade möjlighet att ta emot mig för någon kontroll. Jag får återkomma om två veckor om jag fortfarande blöder. Så nu vet jag inte hur jag ska göra med hälsosamtalet på måndag. Ska ringa BM när de har telefontid.
  • EvaLisaP
    NiMi12 skrev 2020-06-10 09:25:28 följande:

    Gyn på sjukhuset sa att de inte hade möjlighet att ta emot mig för någon kontroll. Jag får återkomma om två veckor om jag fortfarande blöder. Så nu vet jag inte hur jag ska göra med hälsosamtalet på måndag. Ska ringa BM när de har telefontid.


    Finns det ingen gynakut? Gå dit, klart man måste kolla upp blödning. Kan ju vara utanförhavande och då behöver du hjälp! Överdriv om det behövs att du har kraftig smärta också tex, klart du ska undersökas!
  • NiMi12
    EvaLisaP skrev 2020-06-10 09:48:04 följande:

    Finns det ingen gynakut? Gå dit, klart man måste kolla upp blödning. Kan ju vara utanförhavande och då behöver du hjälp! Överdriv om det behövs att du har kraftig smärta också tex, klart du ska undersökas!


    Inte gynakut utan då får jag gå till akuten. Men känns inte rätt att hitta på att jag har ont.
  • Anonym ((Sofia))
    NiMi12 skrev 2020-06-10 10:25:27 följande:

    Inte gynakut utan då får jag gå till akuten. Men känns inte rätt att hitta på att jag har ont.


    Jag håller helt med dig angående att hitta på att du har ont. Speciellt nu när sjukvården går på knä. Sen inte för att vara den som är den. Men är det ett missfall och det är så här tidigt, så finns det inget som kan göras åt saken ändå. Även om det är jobbigt och fruktansvärt tråkigt, så är det sanningen.

    Hoppas och håller tummarna så att det inte är någon fara.
  • NiMi12
    Anonym ((Sofia)) skrev 2020-06-10 10:45:45 följande:

    Jag håller helt med dig angående att hitta på att du har ont. Speciellt nu när sjukvården går på knä. Sen inte för att vara den som är den. Men är det ett missfall och det är så här tidigt, så finns det inget som kan göras åt saken ändå. Även om det är jobbigt och fruktansvärt tråkigt, så är det sanningen.

    Hoppas och håller tummarna så att det inte är någon fara.


    Jag vill bara veta om det är mf eller inte. Och jag har fått tid för ul imorgon så då kommer jag veta :) Då slipper jag ovissheten. Är det ett mf är det ok, då var det antagligen något fel på embryot tröstar jag mig med.
  • EvaLisaP

    Ringde och bokade inskrivning till MVC, ska dit nästa vecka.

    Barnmorskan trodde jag var längre än vad jag räknat, pga tidigt gravtest. Plus att jag innan dess har haft 20-23 dagar mellan mens. Så troligt kommer jag bli framflyttad så är troligtvis i v8 nu och inte v7 som jag tror ????

Svar på tråden BF Januari 2021