• soffi891

    Bebis kissar mindre nattetid

    Hej!

    Jag har en två månaders här hemma. Hen har alltid haft bra nattsömn med ca två-tre uppvak per natt för att ammas. I samband med det har vi alltid bytt blöja då bebis bajsat. Sedan någon vecka tillbaka är det bara kissblöjor.

    Det jag uppmärksammat de senaste tre nätterna är att bebis också kissar mindre. Första natten var blöjan torr mellan 20-04. De andra nätterna har det kommit väldigt lite. Bebis mår bra, ammar som vanligt och kissar bra på dagen. Blir det så att de kissar allt mindre på natten också till slut? Tycker hen känns så liten för att inte kissa/ kissa väldigt lite nattetid.

    Är förstagångsförälder, vilket säkert bidrar till att man är mer orolig och överanalyserar. Sa detta till BVC när vi var där men fick ingen direkt respons.

    Hur kissar era två månaders nattetid?

  • Svar på tråden Bebis kissar mindre nattetid
  • EttLitetSmultron

    Jag minns inte exakt hur det var nattetid just vid 2 månader, men ungefär i den åldern började jag med babypottning dagtid, dvs låta bebis kissa i pottan vid blöjbyte. Vid 3 månader vet jag däremot att min bebis inte kissade i sömnen utan enbart ibland när hon vaknade till på natten. Började potta även nattetid ca 2 ggr per natt för att hon sparkade så mycket på mig i sömnen när hon var kissnödig tills hon var tillräckligt vaken för att kissa. Ofta var då blöjan helt torr när jag tog upp henne för att kissa i pottan. Så min erfarenhet byggd på enbart ett barn är att det inte alls låter konstigt om din bebis kissar mer sällan på natten än på dagen.

Svar på tråden Bebis kissar mindre nattetid