• Lionessa85

    Försök med första barn - BIM maj / juni

    Tänker starta en ny tråd för oss kvinnor 2020 som försöker skaffa ett litet knyte

    & det fanns bara tråd från 2018. :)

    Jag är 35, första försöket med min man. BIM sista maj.

    Några till här som vill hänka på tråden och heja på varann! <3

  • Svar på tråden Försök med första barn - BIM maj / juni
  • Charlottemarianne

    Hej!

    Hoppar in här, har bim om tre dagar. Har försökt sedan september förra året. Första barnet, jag är 24 år och min sambo 26 år. Håller tummarna för alla er andra ??

  • Charlottemarianne

    Hej!

    Hoppar in här, har bim om tre dagar. Har försökt sedan september förra året. Första barnet, jag är 24 år och min sambo 26 år. Håller tummarna för alla er andra ??

  • Charlottemarianne

    Hej!

    Hoppar in här, har bim om tre dagar. Har försökt sedan september förra året. Första barnet, jag är 24 år och min sambo 26 år. Håller tummarna för alla er andra ??

  • Magda11

    Gått och väntat på min ÄL lääänge nu...

    Har haft ÄL två gånger sedan mitt missfall och har då haft det på CD14 och sedan haft väldigt kort lutealfas och fått mens på CD22 och CD24. Innan missfallet hade jag långa cyklar (37-40 dagar).

    Just nu är jag på CD24 och har inte ens fått positivt på ÄL-test. Blir ju väldigt glad om min cykel (med längre lutealfas) är tillbaka till hur den var, men det som förvirrar mig är att mina tester kring ÄL vanligtvis blir lite starkare en dag, sen fullt utslag nästa dag och sen sjunker de igen dagen efter det. Nu har jag fått ganska höga utslag, som höjer sig för varje dag, i några dagar och såhär brukar det inte vara...

  • Lionessa85
    Magda11 skrev 2020-06-18 17:08:23 följande:

    Gått och väntat på min ÄL lääänge nu...

    Har haft ÄL två gånger sedan mitt missfall och har då haft det på CD14 och sedan haft väldigt kort lutealfas och fått mens på CD22 och CD24. Innan missfallet hade jag långa cyklar (37-40 dagar).

    Just nu är jag på CD24 och har inte ens fått positivt på ÄL-test. Blir ju väldigt glad om min cykel (med längre lutealfas) är tillbaka till hur den var, men det som förvirrar mig är att mina tester kring ÄL vanligtvis blir lite starkare en dag, sen fullt utslag nästa dag och sen sjunker de igen dagen efter det. Nu har jag fått ganska höga utslag, som höjer sig för varje dag, i några dagar och såhär brukar det inte vara...


    Magda kul att se dig här igen! Hmm.. men jag skulle be min gyn kika på det och de kan se ifall du har eller är påväg att få ÄLl. Håller alla mina tummar för dig Magda Hjärta 
  • Lionessa85
    Steeph skrev 2020-06-18 12:01:26 följande:
    Åh okej! Men det är ju superbra med ÄL mitt i cykeln ja men precis haha! Jag har högre temp efter ägglossning denna gång märker jag (36,85) vilket jag tolkar positivt. Ska bli kul vilka som får plus om någon vecka

    Det ska du absolut göra, betyder att du har släpp ett fint ägg Solig


    Jag tror nästan 100% att damen i rött är på gång för mig och jag är på BIM-3/4 .. Mina bröstv. har ömmat ända sen äl+3 tills idag, progesteronet verkar sjunka nu ordentligt även om tempen har varit stabil. Jag ska nog testa ändå på lördag bara för att få besvikelsen ur vägen plus passar på att ta ett glas bubbelSkål.


    Fan hade hoppats på att bli preggo snart men verkar gå segt för mig men skutt på nästa, försök nr 2!  Nästa BIM 18-19/7 {#emotions_dlg.flower} 


    Jag håller alla mina tummar, min lilla vovves små "tummar" också för dig Steeph (för alla er). 

  • Magda11
    Lionessa85 skrev 2020-06-18 17:39:07 följande:

    Magda kul att se dig här igen! Hmm.. men jag skulle be min gyn kika på det och de kan se ifall du har eller är påväg att få ÄLl. Håller alla mina tummar för dig Magda  


    Tack! <3 Får ringa dom på måndag och höra om jag inte fått positivt utslag innan dess :/

    Hur går det för dig? :)
  • Lionessa85
    Magda11 skrev 2020-06-18 17:50:05 följande:
    Tack! <3 Får ringa dom på måndag och höra om jag inte fått positivt utslag innan dess :/

    Hur går det för dig? :)

    Vad bra Magda, gör det! Tror att du kanske kan boka online på 1177.
    Berätta sen gärna :D <3


    Jag hade ägglossning CD13-14, hade också en dov smärta i högra sidan hela den äl-helgen så jag kikade in hos min gyn äl+1 och han konstaterade att jag hade en liten cysta (haft det hela mens-livet) funktionella cystor men denna var sån tur bara 0.25mm vilket innebar att jag hade precis släppt ett ägg och den sprack ÄL+3. 

    Jag skrev samma precis till Steeph att jag är nästan 99,99% säker på att jag inte är gravid och att damen i rött är på gång, är på BIM - 3/4 men ska ta ett gravtest på lördag för att få loss besvikelsen haha! 


    Då jag satsar på nästa månad BIM 18-19/7 {#emotions_dlg.flower} 

  • Lionessa85
    Charlottemarianne skrev 2020-06-18 14:45:38 följande:

    Hej!

    Hoppar in här, har bim om tre dagar. Har försökt sedan september förra året. Första barnet, jag är 24 år och min sambo 26 år. Håller tummarna för alla er andra ??


    Hej Charlottemarianne, kul att ha dig här!


    Hur har ni försökt/försöker ni då, tempar, äl-stickor etc? 

  • Li89

    Hej,

    Hoppar in här. Är ny här.

    Vi är på vår 5e försök och första månaden med rosenrot och bidrottninggele.

    Erfarenhet av det? Har läst äldre inlägg men vill gärna ha lite nya information.

Svar på tråden Försök med första barn - BIM maj / juni