• Sussna85

    Ivf Maj 2020

    Hej! Alla andra trådar var så fulla redan, så tänkte va tusan, jag får väl starta en ny Glad
    Här har sambon och jag just startat vår första ivf,så nån som vill följas åt på denna väg, utbyta lite tankar och funderingar?

    Detta är väldigt nytt...har två barn sen tidigare i ett annat förhållande.
    Nu visa det totalt stopp i båda äggledare vid en äggledarspolning nu i April,
    står handfallen och jag vet inte varför det har hänt Gråter

    Så nu sätter vi vårt hopp till ivf som kan hjälpa oss till vägen mot ett gemensamt barn...
    Så, skriv skriv skriv gärna!Skrattande

  • Svar på tråden Ivf Maj 2020
  • Sussna85
    Svea Ragnarök skrev 2020-05-28 20:47:53 följande:
    Nordic IVF tar 36.000 per IVF var i kontakt med dem, pratade med en klinik i Riga också. 3500? plus resor...

    Men vi ska ta ett paket, vågar inte lita på att det blir något på första försöket så det blir lite mer pengar.... Men barn kostar hela livet, ska upplysa pyret (om det blir nått) att h*n får spara i hop till sitt körkort och bil själv, haha :D Då är vi på plusminusnoll ;)

    Aurakliniken, är det Finland? Vad kostar det där? Ska ni bara göra en IVF och hoppas att det funkar på första försöket eler ska ni också ta ett paket?

    Äggledarstopp låter verkligen mysko! Har du gjort kejsarsnitt eller annan operation i buken? Det verkar vara väldigt vanligt med sammanväxningar då tyvärr....

    Tur att IVF finns då :)
    Före avdrag kostar det 2449 euro, efter avdrag som vi får göra blir det 1995,50 för att vara exakt,haha.
    Aurakliniken ligger i Finland jo, i Åbo, vi tog bara ett försök nu. De fråga inte ens om nått  annat, om vi ville ha paketpris, jag undrar om de har det där
    Kliniken i Riga har jag dock hört gott om.

    Ja men det är väldigt mysko!
    Inga operationer. Vad jag vet inga infektioner, man kan ju dock ha tysta sådana...

    Det enda jag vet är att jag har gått med BV väldigt länge, men det kan väl inte ställa till med totalt stopp i båda äggledare,tror jag?

    Min gynekolog förstod ingenting hon heller, hade inte nått svar på hur detta kan ha hänt.

    Men jo, vilken jäkla tur att vi lever i den tidsåldern där ivf är uppfunnet!
  • Sussna85
    Lillamiia skrev 2020-05-28 20:48:53 följande:
    Jaaa helt sjukt hur livet går till! Det blir aldrig som man tänkt sig iaf, det är en sak som är säker! Ja jag är också otålig men har lärt mig med livets gång att vara tålmodig..

    Exakt jag har en risk för att bli överstimulerad så har fått en dos på 112,5 att börja med. Ska på ultraljudet på måndag vilket är dag 7. Får se ja tror att dom kommer få öka dosen gör ja känner inte så mkt än, idag är ja på dag 3 liksom, så kanske är för tidigt att säga? Hur har du känt hittills av sprutorna? Ja kan få lite magont precis efter, sen kanske lite då och då kan ja få mensvärk men de släpper ganska fort. Känns som vanligt.. kanske lite extra svullen då.. ja är ju väldigt smal naturligt o då ser man verkligen svullen ut när man är lite svullen hehe.. jag håller tummarna för alla oss här inne!! vilken dos har du tagit varje dag?

    Är du nervös inför äggplocket? Ja har sagt de till dom att ja är skit nervös..

    då har vi samma tid på måndag då?! Sjukt! ja hoppas verkligen de går bra för mig. Ja tror ja kommer få ta en högre dos efter måndag, nåt ja känner på mig. Ja fick ju ta dubbeldos med letrozol för att de ens skulle bli ÄL.
    Mmmm jag ska försöka anamma samma tänk,livet kommer att ha sin gång ändå,egentligen bara jobbigt att gå och vara otålig hela tiden,heheGlad

    Jo jag hoppas på tur för oss alla, i vilket skede vi än är i denna ivf snurraHjärta

    Har känt lite drag och ilande i äggstockarna det är allt typ.

    Kanske lite svullen jag med, är smal av naturen oxå,så det syns direkt
  • Svea Ragnarök
    Sussna85 skrev 2020-05-28 21:11:33 följande:

    Före avdrag kostar det 2449 euro, efter avdrag som vi får göra blir det 1995,50 för att vara exakt,haha.

    Aurakliniken ligger i Finland jo, i Åbo, vi tog bara ett försök nu. De fråga inte ens om nått  annat, om vi ville ha paketpris, jag undrar om de har det där

    Kliniken i Riga har jag dock hört gott om.

    Ja men det är väldigt mysko!

    Inga operationer. Vad jag vet inga infektioner, man kan ju dock ha tysta sådana...

    Det enda jag vet är att jag har gått med BV väldigt länge, men det kan väl inte ställa till med totalt stopp i båda äggledare,tror jag?

    Min gynekolog förstod ingenting hon heller, hade inte nått svar på hur detta kan ha hänt.

    Men jo, vilken jäkla tur att vi lever i den tidsåldern där ivf är uppfunnet!


    Förlåt mig fråga, vad är BV?
  • Lillamiia
    Sussna85 skrev 2020-05-28 21:15:40 följande:

    Mmmm jag ska försöka anamma samma tänk,livet kommer att ha sin gång ändå,egentligen bara jobbigt att gå och vara otålig hela tiden,hehe

    Jo jag hoppas på tur för oss alla, i vilket skede vi än är i denna ivf snurra

    Har känt lite drag och ilande i äggstockarna det är allt typ.

    Kanske lite svullen jag med, är smal av naturen oxå,så det syns direkt


    Okej, va spännande de är väl ett positivt tecken iaf att det händer något där nere? Okej ja är du också ganska smal, de får man höra ofta tyvärr. Varje gyn jag varit hos har sagt det till mig att jag är väldigt smal.. men ja ser liksom ut så här, min mamma är likadan. Inget ja kan göra nåt åt, tränar styrka för att försöka få upp lite muskelmassa
  • Sussna85
    Svea Ragnarök skrev 2020-05-28 22:38:42 följande:
    Förlåt mig fråga, vad är BV?
    Bakteriell vaginos :)
  • Svea Ragnarök
    Sussna85 skrev 2020-05-29 17:36:25 följande:

    Bakteriell vaginos :)


    Ja men just det, det skrev du tidigare att du hade problem med...

    Hemskt jobbigt måste det vara.
  • Sussna85
    Lillamiia skrev 2020-05-28 23:30:54 följande:
    Okej, va spännande de är väl ett positivt tecken iaf att det händer något där nere? Okej ja är du också ganska smal, de får man höra ofta tyvärr. Varje gyn jag varit hos har sagt det till mig att jag är väldigt smal.. men ja ser liksom ut så här, min mamma är likadan. Inget ja kan göra nåt åt, tränar styrka för att försöka få upp lite muskelmassa
    Jodå, jag skulle vara lite besviken faktiskt om jag inte skulle kännas nått, haha.
    Då var sista Gonal f och Fyremadel tagen.
    Imorgon kl 22 blir det sista sprutan, Ovitrelle.

    Jag ska ut med mina vänner i morgon och bada jacuzzi på ett hotell. Men det får nog bli hemfärd före kl 22. Och inte vågar jag ta mer än nått glas bubbel heller.

    Hur gör ni alla med alkohol och ivf behandlingen,förresten?

    Vågar nog inte ta med Ovitrelle sprutan?
    Den måste väl vara i kylskåp tills typ 15 min innan använding?

    Jag vill inte riskera nått, att den blir overkasm.
  • Sussna85
    Svea Ragnarök skrev 2020-05-29 18:30:57 följande:
    Ja men just det, det skrev du tidigare att du hade problem med...

    Hemskt jobbigt måste det vara.
    JoGråter Det verkar vara kroniskt detta för mig
  • Lillamiia
    Sussna85 skrev 2020-05-29 21:17:50 följande:

    Jodå, jag skulle vara lite besviken faktiskt om jag inte skulle kännas nått, haha.

    Då var sista Gonal f och Fyremadel tagen.

    Imorgon kl 22 blir det sista sprutan, Ovitrelle.

    Jag ska ut med mina vänner i morgon och bada jacuzzi på ett hotell. Men det får nog bli hemfärd före kl 22. Och inte vågar jag ta mer än nått glas bubbel heller.

    Hur gör ni alla med alkohol och ivf behandlingen,förresten?

    Vågar nog inte ta med Ovitrelle sprutan?

    Den måste väl vara i kylskåp tills typ 15 min innan använding?

    Jag vill inte riskera nått, att den blir overkasm.


    Okej vad kul då slipper du sprutorna nu förmodligen, bara ovitrellen imorn! Bra jobbat

    Skönt att ha lite egentid med människor som står en nära, hoppas du får en kul kväll! Jag dricker inget alls, dricker inte annars heller direkt då jag tränar mkt och så de kan påverka min träning väldigt negativt. Men ett glas då och då typ var tredje månad eller nåt blir det. Nån utekväll ett par ggr per år också. Men nu är allt viktigt med kost och mående i för denna behandling så man vet att man gjort allt man kan för att lyckas hur gör du då med sprutan, ska du åka hem tidigare då så du hinner ta den vid 22?
  • Sussna85
    Lillamiia skrev 2020-05-30 00:46:23 följande:
    Okej vad kul då slipper du sprutorna nu förmodligen, bara ovitrellen imorn! Bra jobbat

    Skönt att ha lite egentid med människor som står en nära, hoppas du får en kul kväll! Jag dricker inget alls, dricker inte annars heller direkt då jag tränar mkt och så de kan påverka min träning väldigt negativt. Men ett glas då och då typ var tredje månad eller nåt blir det. Nån utekväll ett par ggr per år också. Men nu är allt viktigt med kost och mående i för denna behandling så man vet att man gjort allt man kan för att lyckas hur gör du då med sprutan, ska du åka hem tidigare då så du hinner ta den vid 22?
    Såg att jag glömt svara dig förut :)

    Jo..jag är nog lite nervös inför ÄP,man ska ju inte läsa och lyssna alltför mycket över andras historier,endel beskriver det ju som ett helvete, och andra så säger att det inte alls var nått farligt.

    Jag hatar sprutor överlag, och tanken att det ska upp en i underlivet är inte så trevlligt, haha. Men viljan att få gemensamt barn tar över de flesta av mina rädslor faktiskt.

    Jag har tagit 175 IE tills nu två dagar före Ovitrellen då jag skulle gå ner till 150IE av Gonal F.

    Jo, min tanke är att jag får fara hem bara då till kl 22,om jag har förstått rätt så får tiden inte diffa mycket på denna sprutaFörvånad

    Men jo, skönt ändå att komma bort i goda vänners lagGlad

    Jag tar mig gärna ett glas nu och då, men har varit väldigt sparsam nu under min behandling,som du skriver man vill ju göra allt för att lyckas!BabyHjärta

    Tränar gör jag oxå flera dagar i veckan, träningen är väldigt viktig för mig med.
    Är pysventil i en stressad vardag.
Svar på tråden Ivf Maj 2020