• Anonym (Herregud)

    Han vill inte dejta men han slutar inte höra av sig

    Hej. Behöver råd och vill höra era tankar kring detta.

    Jag är 18 år och har sedan fem månader tillbaka träffat en kille via Tinder som är 26 år. Innan vi matchade hade vi sett varandra på gymmet flera gånger, så helt obekant var han inte.

    Ända sedan vi matchade har vi skrivit väldigt ofta. Vi hade kontakt dagligen (han hör av sig fortfarande) och det har alltid varit han som hört av sig först, oftast. Under dessa fem månader har vår relation inte utvecklats särskilt mycket. Vi hade daglig kontakt, vi träffades på gymmet och där stannade vi och pratar i flera timmar. Vi har även setts ute på krogen och där höll han om mig och sedan följde han mig hem då han inte ville låta mig gå hem själv.

    Vi har aldrig haft sex eller varit intima på det sättet. Vi har bara legat och myst med varandra. Han brukar ge mig komplimanger för mitt utseende och han har sagt att han tycker om mig, men att han tycker att jag är för ung.

    Jag blir osäker på vad han vill med oss? Han är inte ute efter sex - detta känner jag mig väldigt säker på. Han har aldrig tagit initiativ till sex och han har aldrig bjudit hem mig till honom. Jag har sagt till honom att jag tycker att vi ska hitta på något någon dag, han instämmer men det blir aldrig av då han kommer med någon ursäkt sedan. Han vill aldrig planera in träffar, men han hör av sig dagligen och vill ha kontakt samt att han vill stå och prata med mig i timmar på gymmet och lägga armen om mig.

    Jag känner att jag vill mer. Vill inte vara fast i den här gråzonen, för då kan jag lika gärna hitta någon annan som vill dejta på riktigt. Har sagt till honom att jag är intresserad av honom och att han får bestämma sig om han vill mer än vad vi har nu, eller om han vill att vi slutar ha kontakt. Vi pratade om detta i verkliga livet och han sa att han inte kunde bestämma sig utan var tvungen att tänka. Han sa att han tycker att jag är för ung och att det bara är där skon klämmer, men att han tycker det är tråkigt om vi inte ska ha kontakt längre. Fick också höra att han gillar mig.

    Det gick några dagar och jag frågade om han bestämt sig, han sa nej. Senare frågade jag igen hur han känner och han sa att han inte tror att det blir något, att jag är för ung. Jag accepterade detta och sa att då vill jag inte ha någon mer kontakt. Han sa att han förstod men sedan dess har han fortsatt att höra av sig, varje dag och detta trots att jag inte svarar.

    Det har gått cirka tre veckor sedan vi pratade om det här.

    Han vill ju inte ha något mer än vad vi har nu, men han hör ändå av sig varje dag. Jag har sagt åt honom igen ?jag sa ju att jag inte vill att du ska höra av dig något mer?. Ändå fortsätter han. Vad vill han? Han skriver inget viktigt alls, ingenting av intresse.

    Förstår att jag måste ge upp hoppet om honom. Jag tycker inte att 18 och 26 känns som en för stor åldersskillnad. Har funderat en del på det här. Jag undrar om det verkligen är anledningen till att han inte vill dejta mig, eller om det beror på något annat? Det är också så att jag har en vän som är lika gammal som mig och hon tränar på samma gym som mig och denna kille. Ett tag efter att jag sa till honom att jag inte ville ha någon mer kontakt och slutade höra av mig, så la han till min kompis på snapchat men hon har inte accepterat. Han följer henne även på instagram sedan innan och gillar hennes bilder ibland, samma som han gör med mig.

    Är han en sådan som tycker att unga tjejer är snygga och vill leka runt med oss och gärna prata och ha kontakt, men ingenting mer än så? Eller är åldersskillnaden en bortförklaring och det är något annat som gör att han inte vill dejta mig?

    Varför tror ni att han fortsätter att höra av sig till mig? Tycker att han är svamlig för att vara 26 år.

    Förlåt för lång text.

  • Svar på tråden Han vill inte dejta men han slutar inte höra av sig
  • Anonym (tobbe)

    För en 26 åring kan en 18 åring kännas som väldigt ung. Det är ju lite på gränsen mellan vuxen och äldre barn. Så det kan vara det som gör att han tvekar. Sen kan det ju vara så att han är osäker av någon annan anledning. Vet du om han överhuvudtaget haft något förhållande tidigare? Det kan vara det som håller honom tillbaka men att han inte vill erkänna det för dig. Eller så är han bara jävligt osäker på vad han vill. Försök rota till på nätet om han har några ex. Har han inte det då kan det vara där skon klämmer.

  • Anonym (S)

    Jag vet inte vad han vill osv, men anser det respektlöst att fortsatta att ta regelbunden kontakt med dig trots att du uttryckligen bett honom låta bli. Så oavsett orsak är det inte ett särskillt trevligt sett att bete sig på.

  • Anonym (Linn)

    Jag tycker att det är rätt av dig att bryta när han bara velar fram och tillbaka. Starkt av dig! Sannolikt hade han bara velat i flera månader till och du hade spillt massa tid på honom.

    Jag tycker att det är oroväckande att han fortsätter att höra av sig fast du har sagt ifrån. Han respekterar inte ditt nej. Det är inte ett schysst beteende.

  • Anonym (Blocka)

    Om jag vore dig skulle jag fundera på att blocka honom. Hade han velat dejta dig så hade ni gjort det. Han vill inte och han hindrar dig från att gå vidare genom att han hör av sig hela tiden.

    Jag var tvungen att blocka mitt ex för att kunna gå vidare.

  • Anonym (Anonym 666)

    Blocka honom. Det spelar ingen roll varför han hör av sig, han respekterar inte ditt nej och det räcker så. Då vet du vad du har med att göra. Han verkar jättekonstig.

  • Anonym (Hanna)

    Orkade inte läsa allt men så som jag tolkar honom så känner han att du är för ung. Att som 26 åring dejta en 18 åring får någ många att rynka på näsan lite. Han tycker säkert om dig, men du är för ung. Så ung att han inte är bekväm med att ha sex med dig.

    Att han heller inte vill planera in något är också ett tecken på att han inte är seriös. Kanske han inte vill planera något ifall något roligare dyker upp. Du är reservplanen.

    Han vill hålla kontakt för att han gillar dig, får ut sitt närhetsbehov från dig och säkert en del bekräftelse med från dig.

    Vill du något mer så bör du avsluta kontakten eller markera.

  • Kråksången

    Låter konstigt.

    Är du säker på att han inte har ett förhållande?

    Kan vara därför han inte har bjudit hem dig och även har svårt att få till en bestämd dag för träff.

    Enkelt att kolla upp om han bor med någon, bara att söka på hans namn på mr koll.

Svar på tråden Han vill inte dejta men han slutar inte höra av sig