• Anonym (jfkr356)

    Konstigt sova med förälder på lantställe?

    Hej.
    Jag är 20 år och min familj bestående av min mamma och jag är ofta på vårt landställe på sommaren som vi delar med andra i släkten. Ibland, kanske 2-3 veckor så brukar hela släkten vara samlad där och då finns det inte så mycket plats vilket gör att jag och min mamma brukar behöva sova i en stor dubbelsäng. Finns inget annat sätt vi kan vara där alla tillsammans annars. Skulle ni säga att det är konstigt?
  • Svar på tråden Konstigt sova med förälder på lantställe?
  • Anonym (L)

    Nej, skulle inte tycka det är konstigt. Har delat säng med min döttrar som är i din ålder. Har även delat säng med min egen mamma när vi varit på semester i ngn vecka.

  • Anonym (Lina)

    Nej, det är inte konstigt, oavsett om du är en tjej eller kille. Hade det funnits något annat alternativt som var möjligt så hade man ju inte delat säng med sin mamma, men annars är det inte konstigt. Jag gjorde samma sak i din ålder, när jag följde med min familj på olika saker. Jag och mamma var tvungen att dela säng flera gånger och då handlade det ofta om en trång bäddsoffa. Dock slutade jag följa med familjen på sådana saker när jag var typ 14-15, då blev det tråkigt.

  • Anonym (Gilla läget)

    Fullt normalt att dela på semestern.
    Annars tälta, sov med småkusinerna eller stanna hemma.
    Denna Coronasommar kommer det dessutom vara guld värt att ha ett lantställ.

  • neverpreggo

    Nej. Men personligen så skulle jag aldrig göra det.

  • Anonym (Livia)

    Nej, det är inte speciellt konstigt med tanke på att de inte finns mer plats. Hade ni haft hela lantstället för er själva och det fanns ytterligare sovrum och ni ändå valde att dela säng skulle det vara lite udda. 

  • Lexikon

    Helt normalt. Har gjort samma när jag tex varit på resa med min mamma. Och första gången min bebis blev sjuk så fick jag också sova hos henne, med bebisen i mitten. Det är guld värt att ha en mamma som back-up i livet.

  • Anonym (Anonym 666)

    Nej inte alls konstigt. Däremot om ni hade varit av olika kön skulle jag tycka annorlunda.

  • Drottningen1970
    Anonym (Anonym 666) skrev 2020-05-28 16:37:31 följande:

    Nej inte alls konstigt. Däremot om ni hade varit av olika kön skulle jag tycka annorlunda.


    Varför??
  • Anonym (Anonym 666)
    Drottningen1970 skrev 2020-05-28 18:25:11 följande:
    Varför??
    För att det är olämpligt.
  • Anonym (U)
    Anonym (Anonym 666) skrev 2020-05-28 16:37:31 följande:
    Nej inte alls konstigt. Däremot om ni hade varit av olika kön skulle jag tycka annorlunda.
    Jag skulle faktiskt inte heller vilja göra det. Kan inte svara på varför. Jag fattar ju logiskt att det inte är fel, men det skulle göra mig sjukt obekväm. Nej tack!
Svar på tråden Konstigt sova med förälder på lantställe?