• NewOrleansDreams

    Min gravida kompis kille har varit otrogen

    Min kollegas kille har varit otrogen. Hon är höggravid och ska få barn i sommar och han har legat med en annan. Jag är kompis med honom också. Ska jag berätta för henne? Är du gravid? Skulle du vilja veta?

  • Svar på tråden Min gravida kompis kille har varit otrogen
  • Kakmonstret1

    Tala med mannen och berätta om ditt dilemma. Fråga om hans syn på saken och försök tillsammans komma fram till en lösning. Hota inte med något utan tala som till den vän han är. Om han inte vill berätta och inte vill att du berättar kan du ändå förklara för honom att du kanske ändå kommer att behöva göra det. Skriv sen hur det går! :)

  • Anonym (Exakt)
    Anonym (Berätta) skrev 2020-05-28 19:44:36 följande:

    Informera honom om att han berättar om inom en vecka. Annars gör DU det.

    Dom har varit ihop kort tid och han är redan otrogen. Ett barn lär tära ytterligare på förhållandet och lär ju vara risk att han gör om det.

    Hon har rätt att veta. Jag hade velat veta. Jag skulle säga att det är betydligt bättre att det kommer fram nu än efter att barnet är fött


    Exakt så.
  • Anonym (Berätta nu)

    Mitt ex var otrogen mot mig när jag var höggravid. Några bekanta visste, men ingen berättade. Det var inget snedsprång på fyllan utan en relation. Jag kom på det när barnet var ett halvår. Då var det försent. Hade redan skrivit under på gemensam vårdnad. Exet ville hämnas för att jag berättade för alla vad som hänt. Då vägrade han ge mig några föräldradagar, han vägrade vara föräldraledig själv, tvingade mig att betala för dubbla boenden tills bodelningen var löst och vägrade inskrivning på dagis. Som grädde på moset smittade han mig med HPV, en av de värsta. Så det här tagit tid att läka i kropp och själ. Hade någon berättat hade jag haft enskild vårdnad och sluppit konisering.

    Men jag talar ur min egen erfarenhet. Andra kanske inte hade velat veta.

  • Anonym (ooo)

    Hur blir det om hon får veta det senare men då förstår att tex DU har vetat jättelänge! Om du är rädd om vänskapen så berättar du nu. Och hur skulle det se ut att du försöker fortsätta vara vän med honom och inte sagt en sån sak till henne? 

    Om deras relation inte varit långvarig och inte barnet planerat så är det rätt hög risk för att det ändå skulle ta slut. En otrohet kanske bara gör att beslutet tas innan barnet föds, och det blir lugnast för mamman om hön gör det valet. Då vet hon vad hon kan ställa in sig på. Det är inte så lätt för en nybliven mamma att tex få veta det när bebisen är 3 månader och då försöka ta ett beslut mitt i amning och blöjperioden. 

    Om du vet vem killen var otrogen med är annars ett alternativ att du säger till den tjejen att du vet, och att du tycker den tjejen ska informera den blivande mamman.

  • NewOrleansDreams

    Tack för alla svar! Har sovit på saken och känner sån ångest för att krossa hennes dröm med bara en månad kvar till förlossningen. Känner att jag inte bör lägga mig i men har själv blivit bedragen och har två barn ihop med min man och valde att förlåta honom. Känner samtidigt att hon har chansen nu att lämna sin kille innan det är ?för sent?.

    Känner mig lite sugen på att kontakta tjejen han var otrogen med för att höra om det var en engångsföreteelse eller om de fortfarande träffas. OM det skulle vara fallet så känns beslutet lättare på något vis.

    Annars lutar det åt att jag säger till honom att jag vet.

  • Anonym (Exakt)
    NewOrleansDreams skrev 2020-05-29 13:36:52 följande:

    Tack för alla svar! Har sovit på saken och känner sån ångest för att krossa hennes dröm med bara en månad kvar till förlossningen. Känner att jag inte bör lägga mig i men har själv blivit bedragen och har två barn ihop med min man och valde att förlåta honom. Känner samtidigt att hon har chansen nu att lämna sin kille innan det är ?för sent?.

    Känner mig lite sugen på att kontakta tjejen han var otrogen med för att höra om det var en engångsföreteelse eller om de fortfarande träffas. OM det skulle vara fallet så känns beslutet lättare på något vis.

    Annars lutar det åt att jag säger till honom att jag vet.


    Att kontakta tjejen i fråga är oerhört onödigt. Det tar inte kort det faktum att han faktist har vart otrogen.

    Tala om för honom att om han inte berättar så gör du det. Vuxen man får stå för sina handlingar. Det här handlar om respekt mot din kollega. Du sitter på ett forum och talar ut om deras privatliv men du har inte mage nog att tala om för henne då du är rädd att krossa hennes drömmar?

    Jag kan tala om för dig att oavsett om du berättar eller ej så är det mannen som har krossat din kollegas drömmar. Inte du
  • Ms anybody

    Jag tycker definitivt att du ska berätta.

    Sätt dig själv i hennes situation med ett barn påväg.

    Hade inte du velat veta?

    Jag förstår inte folk som säger nej berätta inte. Alla vet att om de var hög gravida och dera man var otrogen så hade de velat veta.

    Så cut the bullshit och var en vän och berätta.

  • NewOrleansDreams
    Anonym (Exakt) skrev 2020-05-29 13:47:29 följande:

    Du sitter på ett forum och talar ut om deras privatliv men du har inte mage nog att tala om för henne då du är rädd att krossa hennes drömmar?


    Det handlar inte om huruvida jag inte har mage nog eller ej. Vågar gör jag. Jag är bara rädd för att krossa henne i sitt sårbara tillstånd. Du har rätt i att det är han som är boven men om jag håller tyst så är hon fortfarande lyckligt ovetande.

    Jag skriver på ett forum där jag och du bland annat kan vara anonym just för att inte hänga ut henne eller hennes privatliv.

    Tack för Input.
  • Anonym (.....)
    NewOrleansDreams skrev 2020-05-29 13:36:52 följande:

    Tack för alla svar! Har sovit på saken och känner sån ångest för att krossa hennes dröm med bara en månad kvar till förlossningen. Känner att jag inte bör lägga mig i men har själv blivit bedragen och har två barn ihop med min man och valde att förlåta honom. Känner samtidigt att hon har chansen nu att lämna sin kille innan det är ?för sent?.

    Känner mig lite sugen på att kontakta tjejen han var otrogen med för att höra om det var en engångsföreteelse eller om de fortfarande träffas. OM det skulle vara fallet så känns beslutet lättare på något vis.

    Annars lutar det åt att jag säger till honom att jag vet.


    Den springande punkten här känns ju som ifall det var ett misstag, ett ONS utan känslor inblandat, eller om det var/är något mer seriöst.

    Jag tycker du ska kontakta den andra kvinnan och sedan prata med pojkvännen också för att höra deras versioner. Du skrev att den andra kvinnan inte visste att han var i en relation, på så vis ljög han ju för henne också? Nu fick du veta det av en slump för att du råkade träffa den andra kvinnan och hon försa sig för att hon inte visste att han var i en relation om jag förstod dig rätt - han kanske flirtar och ligger runt till höger och vänster?
Svar på tråden Min gravida kompis kille har varit otrogen