• Emelie 01

    Vi som vill bli gravida 2020

    Finns säkert redan en massa grupper. Men är ny här och det är svårt att hoppa in när konversationerna redan är superlångaFlört


    Jag och min sambo har beslutat oss för att skaffa ett gemensamt barn. Sedan tidigare har jag två ljuvliga pojkar och min sambo är en underbar bonuspappa. 


    Men nu känns det som att det är dags för oss att bli en större familj. 
    Finns det någon som vill följas åt med målat att bli gravida? 


    Jag har BIM 21/6, men eftersom min mens inte är återställd helt efter pillerstopp så kan det vara så att det inte stämmer. 


    Hur håller ni koll på ägglossning?
    Någon mer som slutat med minipiller som vill dela med sig om hur lång tid det tog innan eran kropp var tillbaka i normal cykel?


    Kram på er alla

  • Svar på tråden Vi som vill bli gravida 2020
  • mammajenny87

    Hej! Jag hänger gärna på denna tråd och hoppas också på ett plus 2020. Vi gjorde ett försök tre dagar innan ägglossning och väntar nu in BIM för att se om vi får plus på stickan! Men tror inte det med tanke på hur långt innan det blev. Så jobbig denna väntan... Har två söner sedan tidigare på 3 och 5 år. Annars är nästa ägglossning 22 juli =)

  • Emelie 01

    Nä aldrig går tiden så sakta som när man väntar på ägglossning / bim!

    Använder ni ägglossningstest eller har du stenkoll på din ägglossning?

    Sist jag sluta med piller blev jag gravid direkt. Men det är ju några år sen och kroppen verkar inte lika samarbetsvillig nu som då.

  • mammajenny87

    Håller verkligen med! Köpte hem test som man kunde testa 5 dagar innan så ska nog testa redan på lördag... Jag har använt appar och kartlagt ägglossningen sen några månader tillbaka och använder ägglossningstest. Vore extra roligt med en flicka denna gång så läste att det ökade chansen för det genom att ha det innan ägglossning så tänkte prova det men såklart är ett friskt barn det viktigaste så funkar det inte innan gör vi som senaste graviditetena och prickar ägglossning. Då gick det på första försöket båda gångerna. Vi har kört avbrutet sedan flera år tillbaka så har ingen erfenhet av piller stopp men hoppas din menscykel blir regelbunden, använder du några appar/ägglossningstest?

  • Emelie 01

    Åh ja jag skulle också önska att det blir en flicka men som du säger så är det ju viktigast att barnet blir friskt. Har också två grabbar sedan innan. Så en lillasyster hade varit lite extra roligt. 

    Jag har tidigare testat fertilitetsmoniter men nu köpte jag ägglossningsstickor, har du erfarenhet av dessa? Fick i fredags negativt på det,missa att testa i lördags, igår två fina sträck och idag ett suddigt resultat test. Innebär det (tror du) att ägglossningen är förbi? Känns som att jag skulle kunna ha ägglossning nu, har molande värk i magen både igår och idag. Ska man fortsätta testa ändå eller är det meningslöst?


    Men man greppar ju efter alla halmstrå, känns som att väntan mellan ägglossning/ mens är oändligt lång.
    Har börjat att se bebismagar överallt. Glad När vi väl bestämde oss för att börja bebis verkstaden så längtar man ju något grymt efter det där pluset på stickan. 

  • Anonym (Hallonet)

    Fick första barnet för lite mer än två månader sedan och både jag och sambon är redan sugna på ett syskon. Allt har flutit på otroligt bra med vår lilla bebis. Jag har tänkt redan under graviditeten att hösten kanske vore bra att börja försöka. Men nu när vi redan börjat mysa igen och även känns som nykära så har vi sagt att händer det som händer det :) Körde clearblues ägglossningstest och det funkade förra gången, skulle också tycka det var roligt med en flicka denna gång men såklart spelar det ingen roll när det väl händer. Men vore kul med en av varje men framför allt om de hamnar nära i ålder! :)

  • Anonym (Längtan)

    Hoppar in!

    Min sambo och jag har bestämt oss med nu att börja försöka. Lyckades inte förra månaden. Har BIM på tisdag 16/5 men tog ett testa tidigt idag, men negativt. Är det helt kört tror ni?

    Vi har varit gravida en gång tidigare för ca 2 år sedan, men slutade i en abort tyvärr. Helt fel tid i livet.

  • Emelie 01
    Anonym (Hallonet) skrev 2020-06-10 23:33:25 följande:

    Fick första barnet för lite mer än två månader sedan och både jag och sambon är redan sugna på ett syskon. Allt har flutit på otroligt bra med vår lilla bebis. Jag har tänkt redan under graviditeten att hösten kanske vore bra att börja försöka. Men nu när vi redan börjat mysa igen och även känns som nykära så har vi sagt att händer det som händer det :) Körde clearblues ägglossningstest och det funkade förra gången, skulle också tycka det var roligt med en flicka denna gång men såklart spelar det ingen roll när det väl händer. Men vore kul med en av varje men framför allt om de hamnar nära i ålder! :)


    wow va häftigt att du känner längtan efter syskon redan. Jag har 14 månader mellan mina barn. Det var otroligt tufft första tiden. Men nu har dom sån glädje av varandra. 


    Är det digitala Clearblues du använder ? Jag funderade på om jag skulle köpa en fertilitetsmoniter. Men kanske får ge det någon månad till först. 


    Jag har BIM den 21/6 oändligt länge tills dess. Men sannolikheten att det skulle tagit sig är inte så stor så mina förhoppningar är små även om jag önskar att det tagit sig av hela mitt hjärta. Har faktiskt spänningar i brösten och bröstvårtorna är så ömtåliga. Men det kan dom ju vara före mens med. 

  • Emelie 01
    Anonym (Längtan) skrev 2020-06-11 08:51:54 följande:

    Hoppar in!

    Min sambo och jag har bestämt oss med nu att börja försöka. Lyckades inte förra månaden. Har BIM på tisdag 16/5 men tog ett testa tidigt idag, men negativt. Är det helt kört tror ni?

    Vi har varit gravida en gång tidigare för ca 2 år sedan, men slutade i en abort tyvärr. Helt fel tid i livet.


    Va kul !!
    Nä jag tror inte det är kört. Jag har plussat efter BIM med min första graviditet. Då har antagligen ägget tagit länge tid på sig att fästa bara :) Ingen anledning att ge upp. 


     

  • Anonym (Mamma)

    Vi har ett barn sedan tidigare och försöker få ett syskon. Tyvärr fick jag missfall igår i vecka 9... Så nu väntar vi på att kroppen ska få läka och sedan börja testa för ägglossning igen. Jag använder Clearblue lila stickor som visar upp till fyra dagar, de ger tydligast svar. Jag vet inte när jag har bim, men antagligen i början av juli.

  • Anonym (Längtan)
    Emelie 01 skrev 2020-06-11 09:06:32 följande:

    Va kul !!

    Nä jag tror inte det är kört. Jag har plussat efter BIM med min första graviditet. Då har antagligen ägget tagit länge tid på sig att fästa bara :) Ingen anledning att ge upp. 

     


    Ååå detta fick mig och hålla hoppet uppe. Sist jag var gravid plussade jag på BIM -3 om jag inte missminner mig. Men har förstått att det är olika för alla graviditeter. Åker till landet idag och ska stanna till nästa helg, men lämnar testen hemma så får vi se om mensen dyker upp.
Svar på tråden Vi som vill bli gravida 2020