• Mallanino

    Testdag 27/6 2020

    Hejsan! Letar efter fler som har testdag 27/6 eller runt där som vill följas åt :D

    Jag hade äggplocket i Måndags och fick ut 3 ägg var av bara ett klarade sig. Jag skulle haft insättning på onsdagen men det hade delat sig ojämt så dom ville vänta för dom trodde inte det skulle klara sig... Dock på torsdagen såg allt perfekt ut så nu ruvar jag :D Detta är vårt första IVF försök och vi går privat i Malmö på Livio :)

  • Svar på tråden Testdag 27/6 2020
  • Anonym (Längtan)
    Grilimy skrev 2020-06-25 15:32:35 följande:

    Har tagit ett tredje äl test. Ännu svagare. Blöder som vanlig mens nu. Har dessutom blivit överstimulerad sen igår så det har jag pratat med dem om idag. Det enda bra med det är att det tydligen blir av att äggen fäst. Dock stötte mitt immunförsvar bort dem som vanligt. Trots kortison denna gång. Hoppar över lutinus nu, känns meningslöst eftersom testerna blivit svagare, knappt synbart nyss. Men tack för allt peppande. Enda hoppet är om de erbjuder mig rätt behandling (som jag fått veta de har men ej erbjöd mig trots de visste mitt immunproblen) i augusti med vårt frysta och att det klarar upptining. Just nu är jag så knäckt. Sista chansen i augusti sen är vi för gamla och har inte råd med en till behandling heller, räcker med att fått en skuld på 33000 nu utan bebis. :( Så sjukt ledsen.


    :( ledsen jag blir, skickar massa styrkekramar till er.

    Håller tummarna för er
  • Anonym (Längtan)
    Marmeladboll skrev 2020-06-25 20:21:43 följande:

    Okej då har du gjort 4 ägguttag då anonym?

    Fick ni tre ägguttag betalt av landstinget? Låter som ni gått och betalat privat på alla försök?

    Ja vi har försökt sedan höst 2017 och med IVF sedan augusti 2019.

    Jag är 37 och känner att åldern tickar på ????. Vem kunde tro att allt skulle ta så lång tid. Min mamma va 35 när hon fick mig. Men klart har två syskon innan mig. Osis helt enkelt.

    Vi fick bra utdelning gällande vår IVF 6 blastocyster. Men inne på min fjärde ruvning och haft 1 MA. Och snart gått 1 år sedan äggutaget förra året. Värst är all tid som försvinner. Blir stressad och orolig att det aldrig kommer gå. Börjar fundera på PGS. Vi får ju inte testa det i Sverige. Vilket jag börjar irretera mig då jag tänker att så mkt tid vi ev. Skulle spara om vi kunde sålla bort de embryon som är dåliga. Mycket oro, stress och sorg.

    Kollat på Olgas klinik verkar göra underverk för hopplösa fall. Men kostar mycket pengar ????.

    Jag tar som du lutinus och proygnon 6 tabletter om dagen och är på RD 10.

    Googlat så mkt på behandling utomlands att det är nästan som jag förutsätter att jag misslyckas. Vågar inte hoppas. Men tycker att mina brösten är en storlek större. Men inte så ömma längre och lite mensvärk ibland. Mycket trött men det kan va annat. När jag va gravid på första fet i ostimulerad cykel. Så kändes det som ett jordskred. Var tvungen att sova med bh och kunde inte sova på mage så ömma brösten och mage hade jag samt häftig molvärk. Jämför med den gången hela tiden men inte haft nått liknande efter det. Kliniken säger att det kan va olika varje gång. Jag är undrar om det stämmer.


    Förslåy skrev lite hastigt innan, ja vi är på vårt 3:dje som vi betalat sjäkva och vi har haft 3 betalda av landstinget.

    Mitt amh värde va lite lågt och pga det så fick vi ej betala för ett paket på 3 gånger vilket va jätte tråkigt så vi har gått o betalt 3 ivf o billigt e det ju inte som ni redan vet.

    Nu denna gång bytte vi klinik och vi har varit jätte nöjda fast än corona och allt så har vi knappt känt oro eller annat, dom har ringt uppdaterat oss hela tiden knappt så man behövde ringa själv utan man fick all information man behövde.

    Vi är på Livio i Malmö nu, innan va vi på nordic ivf center Göteborg

    Nästa steg om detta inte går vägen kan bli äggdonation då mina är på gränsen. Vi får se hur det går jsg hoppas så klart att jag slipper.

    Jag förstår din oro och all stress man är ju inte sig själv plus all väntan.

    Vilken klinik gör ni på? Jag kan gott rekommendera Livio.

    Jag har gått o tänkt om jag ska tjuvtesta men känner mig inte redo för besvikelse får nog hålla ut till måndag
  • MissKS
    Grilimy skrev 2020-06-25 20:59:00 följande:

    Tack. Jag bad om hjälp för mitt immunförsvar redan denna gång och fick tvärnej. Dock hjälpte min allergiläkare mig med kortison då han vet om mitt problem. Varje gång jag blir gravid så får jag en extrem frossa när det har fäst, jag skakar klär på mig tjocka kläder som värsta influensan, då vet jag det fäst och stöts bort sen kommer blod. Lika denna gång, tredje dagen efter insättning så kom frossan, då visste jag det fäst och även att min kropp kämpade för att stöta bort. Och så blev det även nu.

    Fick veta nu efteråt från en sköterska att det finns en behandling mot detta problem. Men det sa läkaren inget om och hon vägrade ens ge mig kortison, de undanhöll mig en behandling som kanske var avgörande. Tvivlar starkt på att de hjälper mig i Augusti heller. Läkaren verkar helt ovillig att hjälpa till, hon blev tydligen även irriterad på min allergiläkare när han försökte förklara mitt immunförsvar för henne och mitt behov av hjälp. Gör de inte detta i aug så finns ingen mening att återföra det frysta tyvärr. :(

    Angående lutinus så har rätt starkt plus gått till nästan obefintligt så det är ju omöjligt att fortfarande vara gravid då. Även om det är med ägglossningstest. Det ger ju samma utslag. :(

    Kram


    Det enda ställe i Sverige som är villiga att skriva ut innohep, prednisolon och ge intralipiddropp är Livio i Falun! Jag reser från Skåne dit. De räddade min femte graviditet efter fyra missfall och nu är jag gravid på första försöket med syskon, samma behandling. Mitt immunförsvar verkar inte samarbeta med foster.
    Besök mig gärna, nabbarochklor.bloggproffs.se
  • Grilimy
    MissKS skrev 2020-06-25 22:28:11 följande:

    Det enda ställe i Sverige som är villiga att skriva ut innohep, prednisolon och ge intralipiddropp är Livio i Falun! Jag reser från Skåne dit. De räddade min femte graviditet efter fyra missfall och nu är jag gravid på första försöket med syskon, samma behandling. Mitt immunförsvar verkar inte samarbeta med foster.


    Det är där jag går och tyvärr var det absolut nej på hjälp där. :( Men hoppas verkligen de ändrar sig tills augusti. Dock har vi bara ett fryst så är jätterädd det inte klarar upptining då vi inte har råd att göra en ny ivf. :(
  • Grilimy
    Grilimy skrev 2020-06-25 23:03:06 följande:

    Det är där jag går och tyvärr var det absolut nej på hjälp där. :( Men hoppas verkligen de ändrar sig tills augusti. Dock har vi bara ett fryst så är jätterädd det inte klarar upptining då vi inte har råd att göra en ny ivf. :(


    Predniloson var det jag fick av min allergiläkare. Men det var tydligen inte tillräckligt för att behålla bebis. Kanske var dosen för svag, 10 mg, tog en morgon o kväll.
  • Grilimy
    Jagerika skrev 2020-06-26 09:48:04 följande:

    Officiell test dag idag <3


    Stort grattis och lycka till! Kram
  • Anonym (Längtan)
    Jagerika skrev 2020-06-26 09:48:04 följande:

    Officiell test dag idag <3


    Stort grattis och lycka till nu.

    Mitt officiella är på måndag vågar knappt tänka på det. Rd 10 idag och jag känner absolut ingenting inte ens mensvärk längre Börje tappa hoppet här.
  • Anonym (Längtan)

    Jag måste dela detta med mig.

    Jag har precis samlat mig efter 30 min gråtande i detta fall grät jag av lycka min sambo likadant.

    12 år i förhållande ivf resan började 2011 längtan har varit enorm men tyvärr besvikelse efter besvikelse

    Idag samlade jag mod och tjuv testade rd10 det står Gravid 2-3 har aldrig sätt detta innan kunde inte tro mina ögon sitter och stirrar fortfarande på testet och kan inte fatta att detta är sant.

  • MissKS
    Anonym (Längtan) skrev 2020-06-26 19:51:18 följande:

    Jag måste dela detta med mig.

    Jag har precis samlat mig efter 30 min gråtande i detta fall grät jag av lycka min sambo likadant.

    12 år i förhållande ivf resan började 2011 längtan har varit enorm men tyvärr besvikelse efter besvikelse

    Idag samlade jag mod och tjuv testade rd10 det står Gravid 2-3 har aldrig sätt detta innan kunde inte tro mina ögon sitter och stirrar fortfarande på testet och kan inte fatta att detta är sant.


    Men åh vad härligt!! Stort grattis! Vilken målgång!
    Besök mig gärna, nabbarochklor.bloggproffs.se
Svar på tråden Testdag 27/6 2020