• PelloBello

    Följas åt till ny graviditet efter MA/Missfall/Avbruten graviditet

    Tänkte att det måste ju finnas fler som kämpar med barn men just varit med om en misslyckad graviditet. Här tänkte jag att vi kan följas åt när vi letar efter våra nya cyklar, nya plus och känslor och oro inför att bli gravida igen.

    Vi kämpar med syskon till sonen på 5 år.

    Blev gravida I mars efter 11 månaders försök. Men fick avbryta förra torsdagen pga fosterskador. Hoppet är inte ute, utan vi vill försöka direkt igen.

    Jag känner mig stressad för allas våra åldrar. Vill inte ha för länge mellan barnen, men verkar inte ha något val. Jag är 34, maken 37.

    Nu är jag på sluttampen med avbrytandet med spottings och väldigt väldigt svagt graviditetstest. Så snart hoppas jag att kroppen hittar tillbaka.

  • Svar på tråden Följas åt till ny graviditet efter MA/Missfall/Avbruten graviditet
  • Steeph

    Någon mer som fortfarande kämpar månad ut och månad in utan ett plus?

    Är inne på 10e försöket nu efter ma. Att det kan gå så lätt för att sedan inte gå alls... känner mig så nere.

    Har gjort äggledarspolning denna cykel, allt såg fint ut. Har ett bra amh. Mannen har bra spermier. Jag har ÄL varje månad (tempar). Det enda är att mensen är mindre (från 5 till 3 dagar). Tar bra kvalitativa kosttillskott. Rör på mig varje dag. Äter bra kost och varken dricker alkohol, röker eller dricker koffein. Som tur är så ska vi på sista delen av utredningen i februari.

  • Rosahimmel86

    Fick Missfall/MA i Januari förra året och komplikationer som blev långdragna. Så vi har inte fått försöka igen förrän denna månaden - ett år senare.
    ÄL vad i går så nu har vi nedräkning till BIM :)

  • Nykär15
    Steeph skrev 2021-01-18 10:15:15 följande:

    Någon mer som fortfarande kämpar månad ut och månad in utan ett plus?

    Är inne på 10e försöket nu efter ma. Att det kan gå så lätt för att sedan inte gå alls... känner mig så nere.

    Har gjort äggledarspolning denna cykel, allt såg fint ut. Har ett bra amh. Mannen har bra spermier. Jag har ÄL varje månad (tempar). Det enda är att mensen är mindre (från 5 till 3 dagar). Tar bra kvalitativa kosttillskott. Rör på mig varje dag. Äter bra kost och varken dricker alkohol, röker eller dricker koffein. Som tur är så ska vi på sista delen av utredningen i februari.


    Vi kämpar på sen MA i juni...dock stundar IVF äntligen runt hörnet, hoppas på start med sprutor om 2 veckor! Känns som det iaf ger lite hopp...denna månad såg vi på vul att jag ägglossar på fel sida där jag saknar äggledare...så rätt halvhjärtat försök denna månad. Vi har ju ev bara varannan gång som chans och då tar det dubbelt så lång tid, tid jag inte har pga min ålder,...fyller 44 i mars...
  • bananmilkshake

    Ååh är så less nu... efter senaste ma i okt/nov så känns det inte helt bra. Efter första mensen efteråt så har jag haft spottings/bruna flytningar och som molvärk/brännande känsla i magen, i omgångar. Nu andra mensen efter ma hade jag det en vecka innan, och nu när mensen borde vara slut är det tillbaka, ihop med molvärken i magen. Idag högg det en massa i äggstocken fast det är en vecka till äl.

    Har nån haft så? Jag ringer nog gyn imorgon för nåt fel måste det ju vara. Är så orolig att nåt är fel i kroppen som lett till mina ma men tycker det är svårt att stå på sig... jag skulle vilja få blodprov taget också men det tycker väl inte dom förrän jag plågats med ett tredje ma. :(

  • Babymonitor
    bananmilkshake skrev 2021-01-19 21:36:32 följande:

    Ååh är så less nu... efter senaste ma i okt/nov så känns det inte helt bra. Efter första mensen efteråt så har jag haft spottings/bruna flytningar och som molvärk/brännande känsla i magen, i omgångar. Nu andra mensen efter ma hade jag det en vecka innan, och nu när mensen borde vara slut är det tillbaka, ihop med molvärken i magen. Idag högg det en massa i äggstocken fast det är en vecka till äl.

    Har nån haft så? Jag ringer nog gyn imorgon för nåt fel måste det ju vara. Är så orolig att nåt är fel i kroppen som lett till mina ma men tycker det är svårt att stå på sig... jag skulle vilja få blodprov taget också men det tycker väl inte dom förrän jag plågats med ett tredje ma. :(


    Men åh 3 ring gyn imorgon och stå på dig! Vet att det är svårt men om första personen inte lyssnar så be att få prata med någon annan. Självklart ska du få komma in om du har ont och är ur balans. Säkra före det osäkra!

    Skickar en stor kram!
  • bananmilkshake
    Babymonitor skrev 2021-01-19 21:58:38 följande:

    Men åh 3 ring gyn imorgon och stå på dig! Vet att det är svårt men om första personen inte lyssnar så be att få prata med någon annan. Självklart ska du få komma in om du har ont och är ur balans. Säkra före det osäkra!

    Skickar en stor kram!


    Tack. :) Ja jag hoppas dom har en tid snart. Dom har varit väldigt hjälpsamma tidigare. Usch, jag är inte ens peppad på ägglossning nu, känner mig helt säker på att en graviditet skulle bli ännu ett ma. :( Förhoppningsvis känns det bättre imorgon, idag var ingen bra dag.

    Stor kram tillbaka till dig! <3
  • EMSAAN

    Jag följs gärna åt, fick ett tidigt missfall men jag ger inte upp. Kommer däremot ta en ?pause? från ÄL test, temp och börja försöka ordentligt i mars - april kanske tom maj för att få tankarna på annat en stund. känner mig dock lite stressad då jag fyller 33 i år och vill så gärna ha syskon till våran 7:åring här hemma!

  • Bebis2021

    Här är en till med två sena MA i bagaget, minns inte om jag skrivit tidigare i denna tråd men har läst iallafall litegrann. Fick senaste MA i augusti, blev uppmanad av läkarna att vänta minst två menstruationer innan vi börjar försöka igen (hade varit gravid precis innan det också så totalt ca 9 månader graviditet med endast en månads uppehåll mellan mina två MA.) Men har känt att jag velat låta kroppen vila så vi har inte gjort några försök förrens nu senaste äl, eller vi gjorde inget aktivt försök då heller men vi hade mys ca 3 dagar innan äl. Så nu hoppas man såklart på ett plus, är dock inställd på att de inte tagit sig, kanske mest för att inte bli besviken men känner faktisk ingen stress (än) utan tänker att de blir när de är menat. Men har nu 4 dagar till bim, tycker inte jag haft några direkt tecken på graviditet men har senaste Dagarna haft ilningar/slit i livmodern samt att jag drömt ovanligt mkt och märkliga saker senaste nätterna, sååå då börjar man ju undra om de möjligtvis kan bli ett plus. Tänker vänta minst till bim innan jag testar, tar hellre en mens än ett negativt test

  • Annha354

    Åh läser alla inlägg i denna tråd och känner så igen mig. Hade senaste missfall i juni. Nu är jag gravid. Men går bara och väntar på att jag skall börja blöda och få ett tredje missfall. Har inte ens ringt mvc då det känns som att om jag ringer kommer jag börja blöda och få avboka tiderna.

    Så jobbigt! Hjälper ju inte att hormonerna gör en superlabil heller. Och så mår jag bättre en dag. Och då tänker jag att det beror på att det är ett missfall på gång. De andra gångerna har jag direkt märkt på mitt mående innan jag börjat blöda att det skitigt sig.

    Lycka till till er allihopa här inne!

  • bananmilkshake

    Uppdatering på det här inlägget. Jag kom äntligen fram på telefon idag och barnmorskan hälsade genom hon som ringde att det inte låter som något att oroa mig för. Inatt vaknade jag av mensvärksliknande värk och hade svårt att somna om. :/ Men jag tänker lita på bm och avvakta lite till. Två MA på 4 månader kan nog ställa till det lite. 


    bananmilkshake skrev 2021-01-19 21:36:32 följande:

    Ååh är så less nu... efter senaste ma i okt/nov så känns det inte helt bra. Efter första mensen efteråt så har jag haft spottings/bruna flytningar och som molvärk/brännande känsla i magen, i omgångar. Nu andra mensen efter ma hade jag det en vecka innan, och nu när mensen borde vara slut är det tillbaka, ihop med molvärken i magen. Idag högg det en massa i äggstocken fast det är en vecka till äl.

    Har nån haft så? Jag ringer nog gyn imorgon för nåt fel måste det ju vara. Är så orolig att nåt är fel i kroppen som lett till mina ma men tycker det är svårt att stå på sig... jag skulle vilja få blodprov taget också men det tycker väl inte dom förrän jag plågats med ett tredje ma. :(


Svar på tråden Följas åt till ny graviditet efter MA/Missfall/Avbruten graviditet