• Digitus tertius

    Passa på att byta bank när jag ska köpa lägenhet?

    Hade tänkt att köpa lägenhet till hösten och har börjat fundera på om det inte är ett bra läge att samtidigt byta bank. Är inte särskilt nöjd med sparbanken skåne som är den bank jag alltid haft. Dålig kundservice och snåla när det gäller lånelöfte.

    Låter det som en god idé att besöka t.ex. SEB, Handelsbanken och Länsförsäkringar Bank för att se vad dom har att erbjuda? Några andra alternativ som ni rekommenderar? Eller rekommenderar ni att ha olika banker till olika saker?

    Hur hade ni gått till väga?

  • Svar på tråden Passa på att byta bank när jag ska köpa lägenhet?
  • Anonym (P)

    Vi har samma bank vi har haft hela livet, är lite för lata för att byta. Men allt vårt sparande, både buffert och fonder/aktier har vi på Avanza, så i Swedbank har vi bara lönekonton och lite extra pengar samt banklån.

    Vår son bytte bank när han köpte ny lägenhet, fick bättre bolån.

  • Digitus tertius

    Har också lite aktier hos avanza. Hört att dom även har ett sparkonto men har inte satt mig in där, kanske man borde göra.

    Får man fråga till vilken bank grabben bytte till?

  • Steven01
    Digitus tertius skrev 2020-06-21 15:14:10 följande:

    Har också lite aktier hos avanza. Hört att dom även har ett sparkonto men har inte satt mig in där, kanske man borde göra.

    Får man fråga till vilken bank grabben bytte till?


    Avanza har bäst villkor. Det enda är att dom inte har fysiska kontor att besöka men om det inte spelar någon roll är det ett bra alternativ.
  • Anonym (12345)

    För mig är det viktigast att det funkar på nätet och över telefon, när besökte man en bank senast?
    Det händer men man gör det inte så ofta.

Svar på tråden Passa på att byta bank när jag ska köpa lägenhet?