• Jayas

    Kontakta expojkvännens senaste offer?

    Min före detta pojkvän blev för cirka två år sedan dömd för misshandel som han utsatt mig för under vårat förhållande. Detta har satt djupa spår i mitt mående och är fortfarande mycket påverkad av detta i form av depression, panikångest och social ångest. Av säkerhetsskäl så gör jag utdrag på hans belastningsregister då och då för att se vad han har för sig och var han befinner sig. Det har på så sätt framkommit att han nu återigen blivit dömd för misshandel på en annan ung kvinna. Värt att tillägga är då att detta ägt rum i en annan stad och jag känner inte till tjejen sedan innan. Domen gick igenom för cirka 6 månader sedan så det är ganska nyligen.

    Det jag då undrar är om jag skulle kunna kontakta denna tjej, för att fråga om hon vill prata och försöka bearbeta det vi varit med om? Jag vet vad hon går igenom och jag vet hur ensam hon känner sig. Jag tror verkligen att vi skulle kunna stötta varandra och kanske få ut något positivt från denna psykopatiska kille vi båda blivit utsatta för. Samtidigt är jag rädd att ett samtal från mig skulle vara oönskat och kanske riva upp en del av hennes liv som hon nu vill komma långt bort ifrån? Eller kanske har hon valt att gå tillbaka till honom? Jag vet ingenting om henne förutom det som står i domen.

    Hur hade ni gjort?

  • Svar på tråden Kontakta expojkvännens senaste offer?
  • C78

    Hej. Tråkigt att höra vad du varit med om. Jag hade hört av mig till den andra tjejen. Tror att ni kan få mycket stöd från varandra. Kontakta henne och se vart det leder. Skulle hon känna att hon inte vill kommer hon att säga det, alternativt att hon ignorerar dig. Önskar dig lycka till och ta hand om dig

  • Vanessa89

    Nej, nej och åter nej. Ta inte kontakt! Sen får du även sluta använda termen belastningsregister eftersom det inte är belastningsregistret som du "drar ut", utan det är väl snarare tjänster som lexbase som redovisar domar.

    Jobba med dig själv istället, för du har ju uppenbarligen en helt åt helvete preferensram eftersom du valde ett praktarsel till pojkvän.

  • Smart Cat
    C78 skrev 2020-06-23 17:25:33 följande:

    Hej. Tråkigt att höra vad du varit med om. Jag hade hört av mig till den andra tjejen. Tror att ni kan få mycket stöd från varandra. Kontakta henne och se vart det leder. Skulle hon känna att hon inte vill kommer hon att säga det, alternativt att hon ignorerar dig. Önskar dig lycka till och ta hand om dig


    Jag håller med. Ni kan få hjälp av varandra. Ensam är inte stark och som sagt, vill hon inte säger hon det eller skiter i att höra av sig. De enda som har något emot nätverk mot svin är svinen själva.
  • Anonym (ooo)
    Vanessa89 skrev 2020-06-23 17:26:46 följande:

    Nej, nej och åter nej. Ta inte kontakt! Sen får du även sluta använda termen belastningsregister eftersom det inte är belastningsregistret som du "drar ut", utan det är väl snarare tjänster som lexbase som redovisar domar.

    Jobba med dig själv istället, för du har ju uppenbarligen en helt åt helvete preferensram eftersom du valde ett praktarsel till pojkvän.


    Varför inte? Glasklart att hon borde. Kanske dessa två kan stoppa så han int gör detsamma med ännu fler kvinnor 

    Bra för dig då, att du alltid lyckats välja helt perfekta pojkvänner. 
  • neverpreggo

    Ja, skriv ett kort meddelande så får hon ta steget om hon vill.


    Strunta i trollen.

  • Vanessa89
    Anonym (ooo) skrev 2020-06-23 17:52:04 följande:

    Varför inte? Glasklart att hon borde. Kanske dessa två kan stoppa så han int gör detsamma med ännu fler kvinnor 

    Bra för dig då, att du alltid lyckats välja helt perfekta pojkvänner. 


    Hur ska de stoppa honom menar du?
  • Anonym (Måste nog vara anonym nu)
    neverpreggo skrev 2020-06-23 17:58:45 följande:

    Ja, skriv ett kort meddelande så får hon ta steget om hon vill.


    Strunta i trollen.


    Här håller jag med, iallafall i den första meningen.

    De som skrivit att ts inte ska ta kontakt är inte troll. Alla tänker olika.

    Nåväl.
    Jag är en fd misshandlad kvinna, jag vet hur det känns att bli slagen så skelettet ger vika, så ögonen är igenmulade och näsbenet avslaget.
    Jag vet hur det är att bli halvdöv efter en totalt demolerad trumhinna.

    Jag vet också att JAG inte skulle velat bli kontaktad med några "krav" av ett annat ex till honom. Men ett kort meddelande som lämnar det helt öppet till mig att svara, ja det skulle kännas ok.
    Även om jag personligen inte nappat på det. Iallafall inte i den akuta fasen som faktiskt ännu, efter ett halvår, pågår.
  • Avenia

    Misshandlade kvinnor kan känna sig missförstådda och ensamma. Så sträck ut en hand och säg att hon får kontakta dig om hon vill.

  • C78
    Vanessa89 skrev 2020-06-23 17:26:46 följande:

    Nej, nej och åter nej. Ta inte kontakt! Sen får du även sluta använda termen belastningsregister eftersom det inte är belastningsregistret som du "drar ut", utan det är väl snarare tjänster som lexbase som redovisar domar.

    Jobba med dig själv istället, för du har ju uppenbarligen en helt åt helvete preferensram eftersom du valde ett praktarsel till pojkvän.


    Men what ? Tror knappast pojkvännen startade med att visa att han var ett as och jag tror inte heller att TS har förmågan att fullt ut se in i framtiden så hon kunnat värja sig. Idiotisk kommentar som praktiskt taget spottar på alla de kvinnor som råkat på dessa våldsamma män.
  • neverpreggo
    Anonym (Måste nog vara anonym nu) skrev 2020-06-23 18:29:43 följande:
    De som skrivit att ts inte ska ta kontakt är inte troll. Alla tänker olika.
    Folk med nystartade konton som går otrevligt fram i trådar i Känsliga Rummet är till 99% troll. Att hävda att man ska jobba med sig själv är naivt för det är långt ifrån alltid som man ser tecken innan som du vet antar jag :)
  • Anonym (Zita)

    Du skriver att du vet att hon känner sig ensam men du kan omöjligt veta. Hon kanske inte alls känner som du och då kan det bli väldigt fel om du kontaktar henne med avsikt att ni ska hjälpa varandra.

    Du kan om du vill, skicka ett kort brev där du presenterar dig själv, utan att göra antydningar om henne. Tex ?hej, jag heter x och var tillsammans med y dåochdå, jag vill gärna ha kontakt med dig, om du vill ha kontakt med mig är min adress x/mitt nr xxxxx?

    Det räcker. Sedan får hon välja om hon vill skriva till dig eller inte.

  • Smart Cat
    neverpreggo skrev 2020-06-23 18:59:04 följande:
    Folk med nystartade konton som går otrevligt fram i trådar i Känsliga Rummet är till 99% troll. Att hävda att man ska jobba med sig själv är naivt för det är långt ifrån alltid som man ser tecken innan som du vet antar jag :)
    Kanske inte naivt men medvetet provokativt och det är exakt så trollen brukar jobba.
  • Anonym (Måste nog vara anonym nu)
    neverpreggo skrev 2020-06-23 18:59:04 följande:
    Folk med nystartade konton som går otrevligt fram i trådar i Känsliga Rummet är till 99% troll. Att hävda att man ska jobba med sig själv är naivt för det är långt ifrån alltid som man ser tecken innan som du vet antar jag :)
    Fast det där med att jobba med sig själv var det nu inte jag som skrev. Glad
    När jag läste nu så förstår jag dock hur du tänkte kring trollande.
    Människan som skrev det där borde inte ägna sig att ge "råd" till andra, utan följa sitt eget råd om att jobba på sig själv istället.
Svar på tråden Kontakta expojkvännens senaste offer?