• Nico91

    BIM Augusti 2020

    Hej!

    Så kom den oönskade mensen i juli igen.

    Denna cykel blir försök nummer två med bisolvonmetoden.

    Har någon av er testat bisolvon? Fungerade det? Hur lång tid tog det innan det tog sig isåfall?

    Håller tummar och tår för att denna månad blir en månad med PLUS! :)

  • Svar på tråden BIM Augusti 2020
  • Jenzia
    Amidina skrev 2020-07-31 13:32:58 följande:

    Vänta med krämen! Kan vara att de testar dina progesteronnivåer (det ska de egentligen göra) och då blir det ju helt missvisande om du boostat med kräm. :)

    Har missat din kurva, du har inte lust att slänga upp en till bild? ;) Tempar du under tungan eller vaginalt? Och sorry om du redan svarat på det, guldfisk här.. 

    Så himla spänd inför er utredning också, känns ju som om jag ska göra om min egen nästan. :P 


    Tror jag slipper vänta på mensen i två dagar iaf, känns redan som om den är på ingång. Har molvärk och lätt illamående :-/ Borde dyka upp om max några timmar om jag känner min kropp rätt!

    Hinner nog med näääästan en hel cykel till vår tid för uppstart av utredning, den 24/8. Tror inte mätningen av progesteron blir förrän i september då, i o m att första mötet är bara infomöte och då är jag nog redan på CD22-23. Men nog dumt att testa progesteronkräm en cykel före utredning! Kan ev rubba cykeln och mina egna hormoner. Läste att man kan öka sitt egna progesteron genom att äta högdos c-vitamin, så blir nog det Alternativet i sådant fall

    Här kommer en bild på min kurva, rätt platt som du ser Tempat under tungan hela cykeln, tänkte testa vaginalt från nästa cykel.

  • Jenzia
    Anonym (Kinder) skrev 2020-07-31 13:18:57 följande:

    Tror ni att man undermedvetet kan känna av redan innan man försökt att man kommer ha svårt att bli gravid, eller ja fertilitetsproblem? Jag har haft den känslan i flera år att det nog kommer bli svårt, har egentligen inte så mycket som styrker det. Förutom möjligen att jag använt mig av avbrutet samlag som metod i 15 år och aldrig blivit gravid, men det behöver ju inte betyda något.

    Hoppas ni som försökt länge inte tar illa upp av min fundering, all kärlek till er .


    Samma för min del! Slutade äta p-piller när jag var 23 år och sedan dess bara skyddat mig med avbrutet samlag. Aldrig varit gravid heller, mensen har i stort sätt kommit som en klocka.

    Tråkigt att din mens har kommit Min är också igång, bläää!!! Men skam den som ger sig! Augusti here we go!
  • Jenzia
    Alexandra93 skrev 2020-07-31 14:03:01 följande:

    För två dagar sedan var testet blankt och trodde det var kört denna månad men idag fick jag detta! Det är svagt och har haft tidigt missfall förut men ändå, sånt lyckorus i kroppen nu!


    Grattis Hoppas du får behålla den här graviditeten!
  • Alexandra93
    Jenzia skrev 2020-07-31 14:17:55 följande:

    Grattis Hoppas du får behålla den här graviditeten!


    Vågar knappt tro att det är sant, vill se en ökning och gärna ett plus på det digitala innan jag kan andas ut!
  • Jenzia
    Amidina skrev 2020-07-31 12:35:04 följande:

    38 nya inlägg, där får jag för att jag pausade en dag. :P Har läst alla era inlägg och det är så spännande att följa alla nu!

    Entusiastisk, vilken fin tempskiftning du fick, och på tiden! Jag har själv i princip alltid ÄL på kvällen, och numera kommer även mensen igång då, så det ligger nog nåt i det du skrev.

    Maken och jag träffades för 3,5år sen, och idag är det på dagen 3år sen vi förlovade oss, haha!

    Jenzia, neeej vad tråkigt med tempen! :( Hoppas det bara är ett spratt och den sticker upp igen! Men i annat fall så är det ju som du säger, andra chansen i augusti så tummar och tår hållna som vanligt! <3

    Här är det rätt lugnt om än väldigt otåligt. ÄL+5, sovit dåligt de senaste dagarna men det får väl ge sig snart. Ännu en höna har lagt sig på ägg, så om 3 veckor blir det ännu fler bebisar här. Lär nog bli tvungen att sälja av några för så himla mycket plats har vi då inte. :P Men förstår varför de säger att man alltid ska bygga dubbelt så stort hönshus som man tänkt! 

    7 dagar kvar och det vete tusan hur jag ska kunna få den tiden att gå fort! 


    Är det fortfarande valpen som stör sömnen eller? Tyckt visserligen också jag sover sämre nätterna efter äl, kanske är otåligheten och alla tankar som snurrar som stör!

    Haha, ni får snart öppna upp kycklingzoo!!

    Hur ter sig din temp nu dagarna efter äl? Vill du visa din kurva?

    Och tappen?!?
  • Jenzia
    Alexandra93 skrev 2020-07-31 14:20:00 följande:

    Vågar knappt tro att det är sant, vill se en ökning och gärna ett plus på det digitala innan jag kan andas ut!


    Förstår det! Hade också velat se en ökning de första veckorna. Samtidigt får man förlita sig på att kroppen gör vad den ska, och att det här barnet är menat att bli till

    Du borde nog få plus på ett digitalt imorgon
  • Alexandra93
    Jenzia skrev 2020-07-31 14:25:56 följande:

    Förstår det! Hade också velat se en ökning de första veckorna. Samtidigt får man förlita sig på att kroppen gör vad den ska, och att det här barnet är menat att bli till

    Du borde nog få plus på ett digitalt imorgon


    Ja Man får ju hoppas på det!

    Jag köpte ett och funderar på att ta det imorgonbitti!
  • Amidina
    Alexandra93 skrev 2020-07-31 14:03:01 följande:

    För två dagar sedan var testet blankt och trodde det var kört denna månad men idag fick jag detta! Det är svagt och har haft tidigt missfall förut men ändå, sånt lyckorus i kroppen nu! 


    Jaa, grattis! :D Hoppas hoppas att det bara fortsätter bli starkare nu!
    35 år, inga barn, kämpat i 3 år, endo och myom. Nördig gällande kvinnlig fertilitet, fråga mig gärna så hjälper jag alltid!
  • Alexandra93
    Amidina skrev 2020-07-31 14:37:59 följande:

    Jaa, grattis! :D Hoppas hoppas att det bara fortsätter bli starkare nu!


    Vågar knappt säga tack, hoppas också att detta lilla frö får stanna!
  • Plutto87

    Hej, jag har läst här utan användare ett tag, vill mest bara säga att ni alla verkar vara så fina tjejer och önska lycka till. Jag plussade själv imorse, vet knappt vad jag ska göra av mig själv nu. Hoppas vi kan följas åt så många som möjligt i någon BF-grupp.

Svar på tråden BIM Augusti 2020