• Anonym (Nappflaskan)

    Vi ska starta familj. Nu!

    En tjej skriver såhär "Du ska vilja och vara redo för att bilda familj inom en ganska snar framtid. "

    Vad tror vi om den tjejens chanser att killar blir sugna på att skriva till henne?

  • Svar på tråden Vi ska starta familj. Nu!
  • molly50
    Anonym (Nappflaskan) skrev 2020-07-17 10:08:26 följande:
    Hade hon formulerat sig annorlunda, t ex "jag hoppas att du också längtar efter familjeliv, och vill ha barn i framtiden"... men nej, det är "du ska".
    Såna kvinnor planerar allt i minsta detalj. Har en tidsplan och har säkert en lista som hon bockar av. För att livet ska bli så perfekt som möjligt.
    Det är ju din tolkning av det hela.
    Du har ju inte en aning om hur hon verkligen tänker.
  • molly50
    Anonym (Nappflaskan) skrev 2020-07-17 10:24:53 följande:

    Kvinnor som ska stressa fram saker är osexiga tycker jag.


    Det är inte en sexig egenskap hos män heller.
  • Fjäril kär
    Anonym (Nappflaskan) skrev 2020-07-17 10:13:31 följande:

    Jag läser aldrig mäns profiler så jag vet inte. Jag skriver inte så, att hon "ska" en massa.


    Men det är samma sak oavsett kön. Det står en massa "ska" i mäns profiler också.

    Det är väl lika illa?
  • Fjäril kär
    Anonym (Nappflaskan) skrev 2020-07-17 10:12:17 följande:

    En känsla jag får. Läser mellan raderna med tanke på hur hon formulerar sig.

    Lite som kvinnor gör när de läser nåt som en man skrivit. Har han formulerat sig fel enligt henne, så är han körd. Hon får en känsla, läser mellan raderna.


    Ja och skillnaden mellan dig och mig är att jag inte känner mig kränkt av en sån formulering från en man.
  • Anonym (Erika)
    Anonym (Nappflaskan) skrev 2020-07-17 10:24:53 följande:

    Kvinnor som ska stressa fram saker är osexiga tycker jag.


    Och män som blir kränkta över något en kvinna aldrig sagt är också osexigt
  • Anonym (Nappflaskan)
    Fjäril kär skrev 2020-07-17 10:59:50 följande:
    Men det är samma sak oavsett kön. Det står en massa "ska" i mäns profiler också.

    Det är väl lika illa?
    Det är upp till dom. Kvinnor skrattar åt män som tror de kan ställa krav.
  • Anonym (Nappflaskan)
    Anonym (Erika) skrev 2020-07-17 11:02:03 följande:
    Och män som blir kränkta över något en kvinna aldrig sagt är också osexigt
    Jag blir inte kränkt. Jag undrar om killar bli sugna på att kontakta en tjej som har som krav att mannen ska vilja ha barn mycket snart.
  • Anonym (Erika)
    Anonym (Nappflaskan) skrev 2020-07-17 11:11:26 följande:

    Jag blir inte kränkt. Jag undrar om killar bli sugna på att kontakta en tjej som har som krav att mannen ska vilja ha barn mycket snart.


    Och vi säger att ja det finns det.
  • Anonym (Maja)

    Alltså jag har varit en sån tjej som varit supertydlig med att jag vill ha barn inom kort. Och tro mig många killar har jag träffat som även de vill ha barn fort. Det har varit jag dom sedan fått tacka nej, då kemin inte stämt för mig.

    En helt normal kille som jag var hemma hos första gången efter några dejter visade mig vardagsrummet och sa, detta kan man dela av så man får en barnkammare..

    (Jag är inte så himla snygg, så tror inte det är det som lockat heller)

    Så visst finns det många män som längtar efter att få bli pappor där ute.

  • Fjäril kär
    Anonym (Nappflaskan) skrev 2020-07-17 11:10:09 följande:

    Det är upp till dom. Kvinnor skrattar åt män som tror de kan ställa krav.


    Och du skrattar ju uppenbarligen åt kvinnor på samma sätt
Svar på tråden Vi ska starta familj. Nu!