• RenLuft

    När är det för tidigt att fråga efter kontaktuppgifter?

    Hej!

    Jag vill inte verka för på. Och jag har förstått att många män är ute efter sex och att många gånger kanske försöker kvinnor vara lite på sin vakt för att inte bli utnyttjande. Så jag försöker ta det försiktigt men det gör mig också förvirrad att veta hur långsamt man bör gå.

    Jag vill inte skrämma iväg personen och eventuellt förlora vänskap.

    Jag träffade idag någon jättetrevlig människa. Jag ville fråga om det gick bra att lägga till varandra på Facebook så man har kontakt på Messenger. Men jag ville backa undan utifall att det skulle vara konstigt att lägga till någon så snabbt. Inte heller vågade jag fråga efter nummer. Men hon skulle ändå vara i samma förening/församling. Men vore det ändå inte klokt att fråga om det ändå var okej att lägga till varandra på Facebok så man har kontakt?

    Är det dumt att fråga personen om denne skulle vilja fika?

    Jag vill inte sabotera något. Jag vill inte gå för snabbt framåt. Jag vet samtidigt inte heller hur långsamt man bör gå.

    Tack för alla tips!

  • Svar på tråden När är det för tidigt att fråga efter kontaktuppgifter?
  • Steven01

    Gör så här. Kom på någon anledning till att du behöver kontakta henne, tex någon aktivitet i föreningen/församlingen (?) då blir det mindre uppenbart.

  • Ms H

    Jag skulle inte gillat att du frågade om Facebook, lägger inte till folk jag inte känner lite mer där och tycker det känns sådär att behöva säga nej.

  • RenLuft
    Ms H skrev 2020-07-18 08:41:13 följande:

    Jag skulle inte gillat att du frågade om Facebook, lägger inte till folk jag inte känner lite mer där och tycker det känns sådär att behöva säga nej.


    Jag föll också tankarna om att jag bör nog inte fråga alls. Det finns nog vissa som säger ja och okej till saker och ting för att de tycker det är jobbigt att säga nej.

    Jag skall avvakta. Även om kontakten mellan henne och mig gick väldigt bra. Så skall jag avvakta Glad
Svar på tråden När är det för tidigt att fråga efter kontaktuppgifter?