• Anonym (Nadia)

    Jag är muslim- fråga mig vad du vill!

    Som rubriken lyder!

  • Svar på tråden Jag är muslim- fråga mig vad du vill!
  • Anonym (Nadia)
    Anonym (Men varför?) skrev 2020-07-30 21:57:52 följande:

    www.expressen.se/kvallsposten/naouel-38-blev-utfryst-nar-hon-satte-pa-sig-sloja-/

    Saxat: "I Koranen står det ?Människor! Vi har skapat er av en man och en kvinna och vi har samlat er i folk och stammar för att ni ska lära känna varandra?. Män och kvinnor är jämlikar."

    Då undrar jag vad som menas med "jämlikar" när det kommer till att skyla sig.


    Både män och kvinnor ska klä sig på ett anständigt sätt
  • Anonym (Men varför?)

    Varför måste kvinnor gå ett steg längre när de är jämlika män?

  • Anonym (Nadia)
    Anonym (Men varför?) skrev 2020-07-30 22:43:13 följande:

    Varför måste kvinnor gå ett steg längre när de är jämlika män?


    Vad menar du med att "gå ett steg längre?"
  • Anonym (Men varför?)
    Anonym (Nadia) skrev 2020-07-31 00:02:53 följande:

    Vad menar du med att "gå ett steg längre?"


    Att täcka sig mer än män.
  • Anonym (Nadia)
    Anonym (Men varför?) skrev 2020-07-31 00:12:41 följande:

    Att täcka sig mer än män.


    Kvinnor och män är inte lika utformade kroppsmässigt
  • Anonym (Men varför?)
    Anonym (Nadia) skrev 2020-07-31 00:14:23 följande:

    Kvinnor och män är inte lika utformade kroppsmässigt


    Och...? Förklara mer. Varför måste kvinnan gå ett steg längre i att "klä sig anständigt"?
  • Anonym (Men varför?)

    Står det inte i koranen att mannen och kvinnan är jämlikar? Då undrar jag vad de är '"jämlikar" i och varför kvinnan måste täcka sig än mer än mannen såsom att täcka håret.

  • Anonym (Men varför?)

    Men vet du "Nadja".. ? Att jag kommer från ett av världens mest islamistiska land med de sjukaste och mest perversa religiösa synsätten både bland en del i befolkningen men främst hos de som styr landet. Jag har många troende muslimer i släkten, vissa mer rättrogna, andra mindre. Jag tycker mest att det är roligt att fråga de här frågorna här i tråden. Mer som underhållning. För att se vilka svar jag får. Jag är ingen expert inom islam dock, och det verkar du heller inte vara. Vet också att det finns lika många tolkningar om islam och hur man bör leva som det finns människor på Jorden. Och trots alla mina erfarenheter av hur det är att leva i ett totalmuslimskt samhälle, av alla muslimer jag lärt känna under min livstid hittills och alla frågor jag frågat och fått svar på så är jag fortfarande öppen för att vidga mina vyer ytterligare.

    Så skippa den jävla biologilektionen om mannens och kvinnans biologiska skillnader och svara på mina frågor som en vuxen och mogen kvinna.

  • Anonym (Nadia)
    Anonym (Men varför?) skrev 2020-07-31 00:52:16 följande:

    Men vet du "Nadja".. ? Att jag kommer från ett av världens mest islamistiska land med de sjukaste och mest perversa religiösa synsätten både bland en del i befolkningen men främst hos de som styr landet. Jag har många troende muslimer i släkten, vissa mer rättrogna, andra mindre. Jag tycker mest att det är roligt att fråga de här frågorna här i tråden. Mer som underhållning. För att se vilka svar jag får. Jag är ingen expert inom islam dock, och det verkar du heller inte vara. Vet också att det finns lika många tolkningar om islam och hur man bör leva som det finns människor på Jorden. Och trots alla mina erfarenheter av hur det är att leva i ett totalmuslimskt samhälle, av alla muslimer jag lärt känna under min livstid hittills och alla frågor jag frågat och fått svar på så är jag fortfarande öppen för att vidga mina vyer ytterligare.

    Så skippa den jävla biologilektionen om mannens och kvinnans biologiska skillnader och svara på mina frågor som en vuxen och mogen kvinna.


    Jag tycker överlag att din attityd i din kommentar är väldigt tråkig, har inte gett dig "en jävla biologilektion " utan ren fakta är att kropparna är olikt skapa och en kvinnas former anses mer sexuellt tilltalande än en mans kropp vilket uppenbarligen ger mer att skyla. Jag är verkligen ingen expert inom islam, och det här jag heller inte påstått. Jag kan inte Koranen i huvudet bara för att jag läst den, och det är jag nog inte ensam om. Jag svarar på frågor utifrån MIN tolkning. Duger inte det för dig så är du alltid välkommen att lämna tråden. Att indirekt kalla mig omogen och barn är väldigt tråkigt och ledsamt.

    Eftersom att du har vuxit upp i ett islamiskt samhälle så kan väll du ge mig mer kunskap (som du uppenbarligen besitter) så att jag kan lära mig mer.

    Tack för mig.
  • oanonym
    Anonym (Nadia) skrev 2020-07-30 20:51:40 följande:
    Muslimer på flykt som kommer till exempelvis Sverige borde ha integrerats bättre i samhället. Extremister finns det i alla religioner och länder och det är synd att man inte kan få sin vardag att gå ihop trots att man tvingas ändra sitt leverne.
    oanonym skrev 2020-07-30 12:08:27 följande:

    En god och rättvis gud borde ge alla vägledning, eller i alla fall visa att han finns. Nu finns bara människors påståenden om diverse gudars åsikter. 

    Hur vägleder Gud dig? Hör du en röst? Kan flera höra rösten samtidigt?


    Gud vägleder mig genom bl.a mod, förståelse och tålamod. Finns ofantligt många saker men de får lång tid att rabbla upp. Jag hör inte röster och det gör nog ingen annan heller.Att bli omskuren gör dig inte till muslim.
    Anonym (Tänkvärt) skrev 2020-07-30 13:31:26 följande:

    Kanske någon frågat förut men vill du införa sharia i Sverige?


    Jag trivs i Sverige så som det är.
    Jag frågade HUR Gud vägleder dig. Vilken metod använder han?
Svar på tråden Jag är muslim- fråga mig vad du vill!