• Anonym (Zoe)

    Varför är det mer status att få en flicka?

    Varför är det mer status bland mammor att få flickbebisar? Nästan som om det är lite synd om mammorna som får söner?

    Väntar en son själv och har fått frågor liknande ?hur känns det för dig då?? ?Känns det ok med en kille?? Osv osv....

    När man tittar på Instagram där folk spränger ballonger med antingen rosa el blå färg i så blir mammorna oftast helt galna av lycka om det är rosa färg!?

  • Svar på tråden Varför är det mer status att få en flicka?
  • Anonym
    Anonym (Mom) skrev 2020-08-02 11:31:34 följande:
    Myt att alla män vill ha son.Är förvånad hur ofta jag hört att de önskade sig en dotter ochså.Men fick aldrig det.
    Nej, det är ingen myt. Det är dagens sanning.
    Att önska sig en dotter OCKSÅ är en helt annan sak, då har man redan fått den som man önskade från början.
  • Anonym (Eva)
    Djurvän03 skrev 2020-08-02 12:32:37 följande:

    Men lever inte du med pappan till dina ?underbara fina? döttrar?


    Vi får nog utgå från att det har skett en jungfrufödsel, inte bara en utan två gånger.
  • Anonym
    Anonym (Inte pojkar) skrev 2020-08-02 11:50:18 följande:
    Så bara för att jag inte gillar småpojkar är jag trångsynt? Jag är extremt lyckligt lottad som har två fina underbara flickor. Jag förstår precis varför man blir besviken om man väntar en pojke. Som sagt så hoppas jag mina flickor håller sig till andra flickor och inte börjar leka med pojkar.
    Hoppas verkligen att de är homosexuella båda två också, så du slipper framtida svärsöner.
  • Xenia

    Jag har en dotter. Till en början liknande hon mig. Stillsam, blyg, tyckte om att läsa. Precis som jag väntat mig. Vi var väldigt tajta. Men sedan blev hon vildare, äventyrligare och mer rastlös och ingen tid att läsa böcker. Hellre vara med kompisar och träna hårt. Känner verkligen inte igen de dragen, de kommer då inte från mig. Hon är mer lik sin extroverte och energiske far än sin introverta mor.

    Så bara för att man får en dotter ska man inte tro att hon blir en kopia av sin mamma.

    Detsamma gäller en pojke. Man vet aldrig hur ett barn kommer att utvecklas. Är det inte det som är så roligt och intressant, att få se hur ett barn blir? Varje barn är en egen individ, inte "en typisk flicka" eller "en typisk pojke".

  • Djurvän03
    Anonym (Eva) skrev 2020-08-02 12:44:10 följande:

    Vi får nog utgå från att det har skett en jungfrufödsel, inte bara en utan två gånger.


  • Anonym
    Anonym (Inte pojkar) skrev 2020-08-02 12:43:46 följande:
    Vilken tur att du inte bestämmer då :)
    Vet du vad, jag tror att du bara är här för att provocera.
    Skulle du mot förmodan vara allvarlig, och verkligen mena all skit du skriver... ja, då är nog en psykolog det du behöver.
  • Anonym (Mom)
    Anonym skrev 2020-08-02 12:43:44 följande:

    Nej, det är ingen myt. Det är dagens sanning.

    Att önska sig en dotter OCKSÅ är en helt annan sak, då har man redan fått den som man önskade från början.


    Tror inte det helt.Och står för min åsikt,innan jag hör bevis.
  • Anonym (Inte pojkar)
    Anonym skrev 2020-08-02 12:50:36 följande:

    Vet du vad, jag tror att du bara är här för att provocera.

    Skulle du mot förmodan vara allvarlig, och verkligen mena all skit du skriver... ja, då är nog en psykolog det du behöver.


    Tro det eller ej men jag är faktiskt fullt seriös. Jag tycker inte om pojkar och det kommer jag aldrig göra.
  • Anonym
    Anonym (Mom) skrev 2020-08-02 12:51:51 följande:
    Tror inte det helt.Och står för min åsikt,innan jag hör bevis.
    Gör som du vill, en åsikt är en åsikt men fakta är fakta.
    Du får gärna tycka att himlen är grön och gräset är blått också. Men fakta är att det är precis tvärtom.
  • Anonym
    Anonym (Inte pojkar) skrev 2020-08-02 12:52:45 följande:
    Tro det eller ej men jag är faktiskt fullt seriös. Jag tycker inte om pojkar och det kommer jag aldrig göra.
    Ta då till dig mitt råd och kontakta en psykolog.

    Tycker du illa om män också, eller "bara" pojkar?
Svar på tråden Varför är det mer status att få en flicka?