• Ölandstoka

    IVF hösten/vintern 2020

    Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

    Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

  • Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Chajsa
    Scasm skrev 2020-10-07 11:03:55 följande:

    Å vad kul! Grattis, nu håller vi alla tummar. Bra att du tillåter dig att drömma.

    Jag har återföring på fredag om allt går som de ska.


    Håller verkligen tummarna för dig, berätta hur det går!
  • Clemmentina
    Chajsa skrev 2020-10-07 10:59:32 följande:

    Liten update från mig efter ÄP igår, av nio ägg hade sju blivit befruktade och de ska låta de odla vidare till söndag så jag är superglad! Får hoppas att allt går vägen nu, jag tillåter mig själv att drömma korta stunder men håller det känslomässigt ifrån mig ganska mycket för att inte hamna i ett djupt hål om det inte går. Hur vanligt är det att tillväxten avstannar och det inte blir nånting efter fem dagar, har det hänt någon av er? Någon annan som har återföring denna vecka?


    Spännande, låter hoppfullt! Läste någonstans att i snitt utvecklas 20-30 procent till blastocyster. Håller tummarna att ni får många fina blastisar!
  • Enkeli
    Clemmentina skrev 2020-10-07 11:09:40 följande:

    Åh vad roligt! Härliga nyheter.


    Men åhh, magiskt!! Stort grattis!
  • eeerica
    Sussna85 skrev 2020-10-07 08:30:14 följande:

    Ja! Läkaren verka mycket mer lyhörd över vårt problem. Ja,haha,jag har sånt jäkla kontrollbehov och vill läsa på själv hur medicinerna har funkat för andra,så jag fråga om ALLT de tänker stoppa i mig :D

    Akupunktur gick jag oxå på nu sist,traditionell kinesisk,har läst att det ska hjälpa för fragmenterade ägg. Tyvärr verka det inte positivt för oss denna gång,men är villig att pröva det igen,var väldigt lärorikt och intressant!Spännande! 1-2 dagar efter insättning med blastocyst sägs det väl att det är det är vanligast att de fäster. Så då låter ju din tempdipp lovande:)


    Då återstår för oss anades att hålla tummarna för dig och hålla utkik efter uppdateringar :)
  • GlitterLina
    Grustradgarden skrev 2020-10-07 10:24:45 följande:

    Vul efter ivf 2 et idag! V 8+1 och hjärtat slog. 16 mm lång.


    Åh va underbart:)
  • GlitterLina
    MsShepard skrev 2020-10-07 10:54:15 följande:

    Jag är på ruvardag 8 idag med 5-dagars och tjuvtestade med cb fertilitetsmonitors gravtest som visade graviditet. Så nu hoppas jag att det kommer stanna kvar och bli en bebis.


    Grattis :) håller tummar
  • Sussna85
    Grustradgarden skrev 2020-10-07 10:24:45 följande:

    Vul efter ivf 2 et idag! V 8+1 och hjärtat slog. 16 mm lång.


    Grattis!! Vad härligt att få se ett hjärta slå Hjärta
  • Sussna85
    Scasm skrev 2020-10-07 10:19:49 följande:

    Då var äggplock gjort. Det kändes en hel del måste jag säga. Men det gick snabbt och personalen var så trevlig.

    13 ägg fick de ut och har återförande på fredag. Jag hoppas att de inte ringer innan och säger att det inte var något som växte. Men av 13 så borde ju något av dem ta sig? IVF är verkligen ett tålamodsprov.


    Jo,det känns nog SkämsMen det låter väldigt lovande skulle jag säga Gladsen kan det vända snabbt i dessa svängar när det gäller ivf har man ju tyvärr fått erfara. Men av 13 ägg tror jag nog att ni lyckas få en del befruktade absolutHjärta{#emotions_dlg.flower}
  • Sussna85
    Scasm skrev 2020-10-07 10:19:49 följande:

    Då var äggplock gjort. Det kändes en hel del måste jag säga. Men det gick snabbt och personalen var så trevlig.

    13 ägg fick de ut och har återförande på fredag. Jag hoppas att de inte ringer innan och säger att det inte var något som växte. Men av 13 så borde ju något av dem ta sig? IVF är verkligen ett tålamodsprov.


    Få en hel del skulle det stå :)
  • Sussna85
    MsShepard skrev 2020-10-07 10:54:15 följande:

    Jag är på ruvardag 8 idag med 5-dagars och tjuvtestade med cb fertilitetsmonitors gravtest som visade graviditet. Så nu hoppas jag att det kommer stanna kvar och bli en bebis.


    Grattis grattis! Hoppas den lill* har boat in sig ordentligt :)
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020