• Anonym (Johnn)

    kvinnor trötta på män som mest vill ha sex

    Varför?
    Sex är ju bland det bästa som finns, det tycker kvinnor också.

    Kvinnor säger själva att man inte måste dela alla intressen, göra allt tillsammans. Lite egentid är bra.
    Kvinnor har oftast roligare ihop med väninnorna, då män och kvinnor ofta tänker olika.

    Men just sex är ju roligt att ha tillsammans. Varför är det då så hemskt att män mest är ute efter sex med kvinnor? När vi ändå inte har så mycket utbyte av att umgås med varann, utöver sex.

  • Svar på tråden kvinnor trötta på män som mest vill ha sex
  • Anonym (nja)
    Anonym (Johnn) skrev 2020-08-04 09:09:11 följande:

    Varför?
    Sex är ju bland det bästa som finns, det tycker kvinnor också.

    Kvinnor säger själva att man inte måste dela alla intressen, göra allt tillsammans. Lite egentid är bra.
    Kvinnor har oftast roligare ihop med väninnorna, då män och kvinnor ofta tänker olika.

    Men just sex är ju roligt att ha tillsammans. Varför är det då så hemskt att män mest är ute efter sex med kvinnor? När vi ändå inte har så mycket utbyte av att umgås med varann, utöver sex.


    Det blir lite enkelspårigt resonemang. Om man bara är ute efter typ KK så absolut, då håller ditt resonemang men är man ute efter en livspartner, bilda familj osv, så är det en ganska så komplex bild av allt som man önskar ska stämma, och då räcker det inte i längden att det är kul att ha sex. 

    Jag håller dessutom inte alls med om premissen du ställer: att man inte har så mycket gemensamt om det inte är med samma kön. Jag och min man delar många intressen, älskar att umgås med varann och har superbra sex också - allt i ett paket - win win! Jag hade inte gift mig med denne man om vi enbart hade sexet som gemensam nämnare. 
  • Anonym (Roll)

    Ens partner ska ju vara ens bästa vän, så man kan göra allt tillsammans. Givetvis finns det undantag, men det är oftast en bra förutsättning.

  • Anonym (Johnn)
    Anonym (nja) skrev 2020-08-04 09:30:40 följande:
    Det blir lite enkelspårigt resonemang. Om man bara är ute efter typ KK så absolut, då håller ditt resonemang men är man ute efter en livspartner, bilda familj osv, så är det en ganska så komplex bild av allt som man önskar ska stämma, och då räcker det inte i längden att det är kul att ha sex. 

    Jag håller dessutom inte alls med om premissen du ställer: att man inte har så mycket gemensamt om det inte är med samma kön. Jag och min man delar många intressen, älskar att umgås med varann och har superbra sex också - allt i ett paket - win win! Jag hade inte gift mig med denne man om vi enbart hade sexet som gemensam nämnare. 
    Jag har aldrig haft så roligt med en kvinna som när jag har sex med henne. Jag tycker det är det absolut bästa med kvinnor.
  • Anonym (Johnn)
    Anonym (Roll) skrev 2020-08-04 09:35:31 följande:

    Ens partner ska ju vara ens bästa vän, så man kan göra allt tillsammans. Givetvis finns det undantag, men det är oftast en bra förutsättning.


    Säg det till alla män som hamnar i kompisfacket Skrattande
  • Anonym (S)
    Anonym (Johnn) skrev 2020-08-04 09:38:13 följande:

    Säg det till alla män som hamnar i kompisfacket 


    Att man vill att ens partner också ska vara en nära vän är inte samna som att nan vill att alla nära vänner ska vara partners.
  • Fjäril kär

    Men på riktigt, du tycker att detta är raketforskning?

    Vill jag ha kk har jag inga problem med att det bara gäller sex.

    Vill jag ha en partner måste ju många saker passa ihop. Intressen, syn på hem och hushåll, syn på barnuppfostran etc..

    Däremot så det många kvinnor och även jag trötta på män som inte kan vara ärlig med vad han vill ha. Säg inte att du vill ha seriöst förhållande om du bara vill ligga.

  • Sexlicens
    Fjäril kär skrev 2020-08-04 10:02:06 följande:

    Men på riktigt, du tycker att detta är raketforskning?

    Vill jag ha kk har jag inga problem med att det bara gäller sex.

    Vill jag ha en partner måste ju många saker passa ihop. Intressen, syn på hem och hushåll, syn på barnuppfostran etc..

    Däremot så det många kvinnor och även jag trötta på män som inte kan vara ärlig med vad han vill ha. Säg inte att du vill ha seriöst förhållande om du bara vill ligga.


    Du har så rätt men det gäller även tjejer/kvinnor.

    Många på dating sidorna som är skenheliga och målar upp en bild på vad de söker. När det sen kommer till date så är det bara sex de vill ha, sen hejdå.
  • Fjäril kär
    Sexlicens skrev 2020-08-04 10:29:53 följande:

    Du har så rätt men det gäller även tjejer/kvinnor.

    Många på dating sidorna som är skenheliga och målar upp en bild på vad de söker. När det sen kommer till date så är det bara sex de vill ha, sen hejdå.


    Förvisso men det har tyvärr egentligen att göra med att kvinnor fortfarande anses slampiga om de officiellt söker kk och får ju då svar därefter.. Ska hon sen söka en riktig partner är hon ju dödsdömd... Sorgligt men sant.
  • Tecum
    Fjäril kär skrev 2020-08-04 10:57:28 följande:
    Förvisso men det har tyvärr egentligen att göra med att kvinnor fortfarande anses slampiga om de officiellt söker kk och får ju då svar därefter.. Ska hon sen söka en riktig partner är hon ju dödsdömd... Sorgligt men sant.
    Fast både män och kvinnor kan mena allvar med att de söker något seriöst. Men efter att man umgåtts lite och kanske haft sex visar det sig att personen inte var rätt. Inte lätt att avgöra det vid första kontakten.
  • Tukt
    Anonym (Johnn) skrev 2020-08-04 09:09:11 följande:

    Varför?
    Sex är ju bland det bästa som finns, det tycker kvinnor också.

    Kvinnor säger själva att man inte måste dela alla intressen, göra allt tillsammans. Lite egentid är bra.
    Kvinnor har oftast roligare ihop med väninnorna, då män och kvinnor ofta tänker olika.

    Men just sex är ju roligt att ha tillsammans. Varför är det då så hemskt att män mest är ute efter sex med kvinnor? När vi ändå inte har så mycket utbyte av att umgås med varann, utöver sex.


    Ditt synsätt på kön är förmodligen också ditt problem. Det avspeglar sig mycket där du skriver att "män och kvinnor tänker olika".
    Ja, det kan nog finnas skillnader mellan hur män och kvinnor tänker. Men det finns minst lika stora skillnader mellan ålder, härkomst, geografi, sociekonomisk tillhörighet, fritidsintressen och liknande.
    Att utgå från att män och kvinnor tänker så olika är som att göra oss till olika arter. Det är vi inte.
    Även tankemönstret att man med automatik har roligt för man "tänker samma"  gäller inte alla människor. Många får ut mycket mer av ett umgänge där man faktiskt inte tänker olika.
  • Anonym (Johnn)
    Tukt skrev 2020-08-04 11:50:25 följande:
    Ja, det kan nog finnas skillnader mellan hur män och kvinnor tänker. 
    Oh ja, det kan det, och det gör det.
  • Tukt
    Anonym (Johnn) skrev 2020-08-04 11:59:57 följande:
    Oh ja, det kan det, och det gör det.
    Du ser ett problem. Du störs av problemet. Men du väljer att adressera problemet till någon annan, något annat, väldigt diffust där du gör män till ett offer för omständigheterna.
    Män med bristande självinsikt är sällan speciellt attraktiva partners för kvinnor. Ja inte för någon.
    Jag tror också många kvinnor finner det är tämligen oattraktiv med ett synsätt där det inte finns ett "vi" utan att kvinnan är en annan främmande ras.
    Men som sagt, man kan ju välja att skylla på andra, eller att fundera på vad man själv kan göra åt problemet.
  • Anonym (Johnn)
    Tukt skrev 2020-08-04 12:28:51 följande:
    Du ser ett problem. Du störs av problemet. Men du väljer att adressera problemet till någon annan, något annat, väldigt diffust där du gör män till ett offer för omständigheterna.
    Nej, det är alltid kvinnor som är offer.
    Som en skrev tidigare:
    Förvisso men det har tyvärr egentligen att göra med att kvinnor fortfarande anses slampiga om de officiellt söker kk och får ju då svar därefter.. Ska hon sen söka en riktig partner är hon ju dödsdömd... Sorgligt men sant.
  • Tukt
    Anonym (Johnn) skrev 2020-08-04 12:35:04 följande:
    Nej, det är alltid kvinnor som är offer.
    Som en skrev tidigare:
    Förvisso men det har tyvärr egentligen att göra med att kvinnor fortfarande anses slampiga om de officiellt söker kk och får ju då svar därefter.. Ska hon sen söka en riktig partner är hon ju dödsdömd... Sorgligt men sant.
    Och där har du nästa problem. Svartvita resonemang. Du generaliserar en hel massa och det är inte till din eller någons fördel.
  • Anonym (Xylofon)
    Anonym (Johnn) skrev 2020-08-04 12:35:04 följande:

    Nej, det är alltid kvinnor som är offer.

    Som en skrev tidigare:

    Förvisso men det har tyvärr egentligen att göra med att kvinnor fortfarande anses slampiga om de officiellt söker kk och får ju då svar därefter.. Ska hon sen söka en riktig partner är hon ju dödsdömd... Sorgligt men sant.


    Det finns kvinnliga puckon och så även manliga.

    Det fråntar dock inte det egna ansvaret i dessa situationer. Man kan faktiskt välja att inte känna sig kränkt.
Svar på tråden kvinnor trötta på män som mest vill ha sex