• Anonym (Ingen rasist. Ingen rasist tråd!)

    Varför röstar man fortfarande för invandringen?

    Detta är ingen som helst rasist tråd! Här följer vi fortfarande reglerna. Men jag tycker det är viktigt att våga ställa frågan. Man kan lära sig av varandra!

    Du som röstar och tycker det är bra med invandringen. Tycker inte du att det har spårat ur. Tycker inte du att det sker mängder av brott.

    Ja, många arbetar och sköter sig. Men problemet är att brottsligheten ökar och statiken visar att det är mest människor med invandrarbakgrund som oftast sitter på anstalten.

    Tycker du ändå inte att det finns något mönster. Varför röstar du i sådan fall fortfarande för mer invandringen? Vore det inte en god idé att fokusera på de som bor här. Antaslten har blivit fulla och med taken på vad statiktiken visar, så beror det återigen på människor med invandrarbakgrund som spårar ur.

    På 60-70-talet var det betydligt mycket mer tryggare. Tycker inte du det finns något mönster? Varför röstar man fortfarande för att fler invandrare som kommer in i detta land?

    Det har dessvärre blivit ett katastrof land och jag själv är född 93. Jag minns början av 00-talet hur lugnt och fint det var i mitt område. Idag i det området som jag växte upp i är stämplad som utsatt område. Och majroteten som bor där är människor med invandrarbakgrund. Mängder av områden som justär utsatt område, så bor det mest människor med invandrarbakgrund.

    Jag kan tänka mig i jämförelse med att om man är uppväxt i Sveriges 60-70 tal. Så måste man ha sett det vackra och lugna landet. Självfallet fanns det oroligheter. Men inte lika mycket explosioner, skottlossningar och massa annat som är obehagligt.

    Du får gärna tala om vad du tycker är bra med fortsatt invandring. Självklart så arbetar många och gör rätt för sig. Men om vi stoppade invandringen. Så skulle inte anstalten varit fulla. Brottsligheten skulle inte vara så katastrofalt högt. Och nej, invandrare tar inte arbeten som ''Ingen annan vill ha''. Vi har gott med folk som vill och kan jobba. Dessutom skulle landet tjäna mängder på att inte ha det så oroligt och stökigt. Så även om det fanns ''små'' mängder av medborgare som jobbade på dessa arbeten som ''Ingen annan vill ha'' Så skulle brottsligheten ändå inte vara så hög = Trygghet, välmående och roligare att befinna sig ute m.m.

    Jag personligen har velat ta mig kvällspromenader, men backat undan och vandrat runt i min bostad just för den oroligheten som existerar. Det är ingen skämt om att samhället är katastrofalt och det är människor med invandrarbakgrund som gör dem flesta olagliga gärningar.

    Som  jag skrev i början av tråden. Detta är ingen rasistisk tråd. Ni får dela era åsikter, men gör det med respekterade ton. Det gäller även dem människor som tycker att tråden är idiotisk. Jag ställer frågor för att veta. Tillsammans kan vi lära av oss varandra. Jag kanske lär mig och får veta mer av saker och ting. Så ha en respekterade ton mot varandra, så kommer vi nog veta en hel del!
    TACK!

    Jag är ingen RASIST!
  • Svar på tråden Varför röstar man fortfarande för invandringen?
  • nihka
    Anonym (M) skrev 2020-08-23 06:52:53 följande:
    Alla invandrare från MENA beter sig inte illa. Men att namnge alla skulle ta mer minne från min dator än den är bestyckad med.
    Att namnge alla som "beter sig" skulle kräva långt, långt, långt mer utrymme...
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Halleluja)
    nihka skrev 2020-08-23 21:24:15 följande:
    Det finns statistik på en överrepresentation gällande invandrare och kriminalitet, men den säger inget generellt om att personer från Mellanösten "beter sig illa".

    Myntet som behöver trilla ner är att det är rasistiskt att klandra hela grupper för vad delar av en grupp gör. R A S I T I S K T.  Jag hoppas att alla rasister som förnekar och försvarar sin rasism ställs tills svars för den.  

    Naturligtvis förstod du inte. Byt ut tax mot invandrare så kanske det klarnar: Bara för att dina invandrarvänner/bekanta är kriminella betyder det inte alla alla invandrare är kriminella. Dina observationer kanske säger mer om dig än den grupp du uttalar dig om.
    Som jag skrev godnatt detta gav inget heller 
  • Anonym (Halleluja)

    Sådär ja just nu på nyheterna nu är man trött på socialdemokraterna i dom utsatta områdena som ej vågar agera säger väl allt vilket misslyckande detta parti fixat

  • Anonym (för att alla har rätt att leva)

    Varför man fortfarande röstar för invandring och asylrätt är pga mänskliga rättigheter om fredliga livsvillkor, och för att så stora delar av mänskligheten far illa, dödas och torteras i sina egna länder, ofta när de demonstrerar för bättre villkor. Det verkar vara de demokratiska ländernas ansvar numera att försörja och skydda all världens medborgare istället för att ställa krav på deras egna ledare, vilket kunde gjorts i form av olika sanktioner tex men i slutändan handlar allt om pengar och makt som styr och står över allt humanitärt kapital.

    Hur illa jag än tycker om invandringen, och hur länders kultur och samhällsklimat förändras i grunden och klart försämras på de flesta sätt, så måste ju människor få skydd. Man måste sätta sig själv och sina närmsta i samma kontext så har man svaret på invandringen. Inte hade du väl accepterat att torteras och bli skjuten i ditt eget land för att några envåldshärskare inte vill ge med sig av makten eller enas för fred?

    Vi kan inte stoppa denna utveckling eftersom världen och mänskligheten spårat ur. Vi kan däremot förbättra integreringen och fördelningen och tänka mer på människorna i vårt eget land och deras säkerhet. Allt annat är en form av tortyr och respektlöshet för människors liv.

  • nihka
    Anonym (Halleluja) skrev 2020-08-23 21:57:49 följande:
    Som jag skrev godnatt detta gav inget heller 
    Det är inte mitt problem att du har svårt för att ta till dig innehållet i text och tror det är sovdags varje gång något flyger över ditt huvud.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Halleluja)
    nihka skrev 2020-08-23 22:20:10 följande:
    Det är inte mitt problem att du har svårt för att ta till dig innehållet i text och tror det är sovdags varje gång något flyger över ditt huvud.
    Godnatt?-
  • Anonym (Halleluja)
    Anonym (för att alla har rätt att leva) skrev 2020-08-23 22:07:17 följande:

    Varför man fortfarande röstar för invandring och asylrätt är pga mänskliga rättigheter om fredliga livsvillkor, och för att så stora delar av mänskligheten far illa, dödas och torteras i sina egna länder, ofta när de demonstrerar för bättre villkor. Det verkar vara de demokratiska ländernas ansvar numera att försörja och skydda all världens medborgare istället för att ställa krav på deras egna ledare, vilket kunde gjorts i form av olika sanktioner tex men i slutändan handlar allt om pengar och makt som styr och står över allt humanitärt kapital.

    Hur illa jag än tycker om invandringen, och hur länders kultur och samhällsklimat förändras i grunden och klart försämras på de flesta sätt, så måste ju människor få skydd. Man måste sätta sig själv och sina närmsta i samma kontext så har man svaret på invandringen. Inte hade du väl accepterat att torteras och bli skjuten i ditt eget land för att några envåldshärskare inte vill ge med sig av makten eller enas för fred?

    Vi kan inte stoppa denna utveckling eftersom världen och mänskligheten spårat ur. Vi kan däremot förbättra integreringen och fördelningen och tänka mer på människorna i vårt eget land och deras säkerhet. Allt annat är en form av tortyr och respektlöshet för människors liv.


    Vackra ord men sanningen är ju en annan när det gäller dom som kommer hit och nu måste vi faktiskt fundera på hur vi ska vända denna negativa spiral och då hjälper inte vackra ord, regeringem, kommuner,domstolar, poliser,socialtjänst,kuratorhjälp eller bidrag förmår inte heller minska problemet. Vi måste helt enkelt stoppa flyktinginvandringen och börja skicka tillbaka dom som begår brott ändra lagarna så det verkligen går att göra det enkelt att skicka hem dom. Kommer man hit utan papper så förstår ju alla att dom kommer inte genom Europa utan giltiga papper ändå accepteras detta och ska utredas dom borde stoppats direkt vid gränsen. Finns så mycket och det hjälper inte med att öppna sitt hjärta som en politiker sa för några år sen....då resultatet slutar med ett brustet hjärta 
  • nihka
    Anonym (Halleluja) skrev 2020-08-23 23:12:34 följande:
    Godnatt?-
    Jag kan tyvärr inte svara på det.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (M)
    Anonym (för att alla har rätt att leva) skrev 2020-08-23 22:07:17 följande:

    Varför man fortfarande röstar för invandring och asylrätt är pga mänskliga rättigheter om fredliga livsvillkor, och för att så stora delar av mänskligheten far illa, dödas och torteras i sina egna länder, ofta när de demonstrerar för bättre villkor. Det verkar vara de demokratiska ländernas ansvar numera att försörja och skydda all världens medborgare istället för att ställa krav på deras egna ledare, vilket kunde gjorts i form av olika sanktioner tex men i slutändan handlar allt om pengar och makt som styr och står över allt humanitärt kapital.

    Hur illa jag än tycker om invandringen, och hur länders kultur och samhällsklimat förändras i grunden och klart försämras på de flesta sätt, så måste ju människor få skydd. Man måste sätta sig själv och sina närmsta i samma kontext så har man svaret på invandringen. Inte hade du väl accepterat att torteras och bli skjuten i ditt eget land för att några envåldshärskare inte vill ge med sig av makten eller enas för fred?

    Vi kan inte stoppa denna utveckling eftersom världen och mänskligheten spårat ur. Vi kan däremot förbättra integreringen och fördelningen och tänka mer på människorna i vårt eget land och deras säkerhet. Allt annat är en form av tortyr och respektlöshet för människors liv.


    Och alla som far illa ska komma hit? Det finns väl andra sätt att hjälpa?
  • nihka
    Anonym (Halleluja) skrev 2020-08-23 23:25:33 följande:
    Vackra ord men sanningen är ju en annan när det gäller dom som kommer hit och nu måste vi faktiskt fundera på hur vi ska vända denna negativa spiral och då hjälper inte vackra ord, regeringem, kommuner,domstolar, poliser,socialtjänst,kuratorhjälp eller bidrag förmår inte heller minska problemet. Vi måste helt enkelt stoppa flyktinginvandringen och börja skicka tillbaka dom som begår brott ändra lagarna så det verkligen går att göra det enkelt att skicka hem dom. Kommer man hit utan papper så förstår ju alla att dom kommer inte genom Europa utan giltiga papper ändå accepteras detta och ska utredas dom borde stoppats direkt vid gränsen. Finns så mycket och det hjälper inte med att öppna sitt hjärta som en politiker sa för några år sen....då resultatet slutar med ett brustet hjärta 
    Och exakt vilka "vi" tänkte du skulle "minska problemet" och "börja skicka tillbaka dom" om inte regeringen, kommunerna, domstolarna och polisen mfl skulle vara inblandade?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
Svar på tråden Varför röstar man fortfarande för invandringen?