• Anonym (Ingen rasist. Ingen rasist tråd!)

    Varför röstar man fortfarande för invandringen?

    Detta är ingen som helst rasist tråd! Här följer vi fortfarande reglerna. Men jag tycker det är viktigt att våga ställa frågan. Man kan lära sig av varandra!

    Du som röstar och tycker det är bra med invandringen. Tycker inte du att det har spårat ur. Tycker inte du att det sker mängder av brott.

    Ja, många arbetar och sköter sig. Men problemet är att brottsligheten ökar och statiken visar att det är mest människor med invandrarbakgrund som oftast sitter på anstalten.

    Tycker du ändå inte att det finns något mönster. Varför röstar du i sådan fall fortfarande för mer invandringen? Vore det inte en god idé att fokusera på de som bor här. Antaslten har blivit fulla och med taken på vad statiktiken visar, så beror det återigen på människor med invandrarbakgrund som spårar ur.

    På 60-70-talet var det betydligt mycket mer tryggare. Tycker inte du det finns något mönster? Varför röstar man fortfarande för att fler invandrare som kommer in i detta land?

    Det har dessvärre blivit ett katastrof land och jag själv är född 93. Jag minns början av 00-talet hur lugnt och fint det var i mitt område. Idag i det området som jag växte upp i är stämplad som utsatt område. Och majroteten som bor där är människor med invandrarbakgrund. Mängder av områden som justär utsatt område, så bor det mest människor med invandrarbakgrund.

    Jag kan tänka mig i jämförelse med att om man är uppväxt i Sveriges 60-70 tal. Så måste man ha sett det vackra och lugna landet. Självfallet fanns det oroligheter. Men inte lika mycket explosioner, skottlossningar och massa annat som är obehagligt.

    Du får gärna tala om vad du tycker är bra med fortsatt invandring. Självklart så arbetar många och gör rätt för sig. Men om vi stoppade invandringen. Så skulle inte anstalten varit fulla. Brottsligheten skulle inte vara så katastrofalt högt. Och nej, invandrare tar inte arbeten som ''Ingen annan vill ha''. Vi har gott med folk som vill och kan jobba. Dessutom skulle landet tjäna mängder på att inte ha det så oroligt och stökigt. Så även om det fanns ''små'' mängder av medborgare som jobbade på dessa arbeten som ''Ingen annan vill ha'' Så skulle brottsligheten ändå inte vara så hög = Trygghet, välmående och roligare att befinna sig ute m.m.

    Jag personligen har velat ta mig kvällspromenader, men backat undan och vandrat runt i min bostad just för den oroligheten som existerar. Det är ingen skämt om att samhället är katastrofalt och det är människor med invandrarbakgrund som gör dem flesta olagliga gärningar.

    Som  jag skrev i början av tråden. Detta är ingen rasistisk tråd. Ni får dela era åsikter, men gör det med respekterade ton. Det gäller även dem människor som tycker att tråden är idiotisk. Jag ställer frågor för att veta. Tillsammans kan vi lära av oss varandra. Jag kanske lär mig och får veta mer av saker och ting. Så ha en respekterade ton mot varandra, så kommer vi nog veta en hel del!
    TACK!

    Jag är ingen RASIST!
  • Svar på tråden Varför röstar man fortfarande för invandringen?
  • Anonym (Tuppis)
    storpappan skrev 2020-08-25 19:56:36 följande:

    Ordet "Rasist" är så missbrukat och uttjatat när godhetsmaffian får slut på argumenten! Alla ser vilka i den här tråden!


    Vad är motsatsen till godhetsmaffian....
  • Anonym (U)
    Anonym (för att alla har rätt att leva) skrev 2020-08-23 22:07:17 följande:
    Hur illa jag än tycker om invandringen, och hur länders kultur och samhällsklimat förändras i grunden och klart försämras på de flesta sätt, så måste ju människor få skydd. 
    Mer än 70% av de migranter som kommer via Medelhavet till EU har inget skydsbehov enligt FN.

    https://www.telegraph.co.uk/news/2020/08/18/majority-migrants-crossing-major-sea-route-eu-not-need-protection/
  • Anonym (Tuppis)
    Anonym ((R)ealist) skrev 2020-08-25 19:27:44 följande:

    T och R sitter hemma i köket hos T. Plötsligt börjar det lukta bränd isolering, och det börjar ryka om diskmaskinen.

    (R): "Diskmaskinen brinner, vi stänger av elen och släcker elden."

    (T): "Nej, det är inte bra att det brinner. Men el är bra, så den ska vi inte stänga av. Men det är inte bra att det brinner."

    (R): "Elden kommer bara bli värre om vi inte slår av huvudströmbrytaren."

    Nu börjar det slå upp lågor från diskmaskinen. T sitter fortfarande på sin stol.

    (T): "Det är bra med el, den ska vi inte stänga av."

    (R): "Det är elfel. Det kommer bara bli värre om vi inte gör något."

    (T): "Det är inte bra att det brinner. Men el är bra."

    Vid det här laget har elden spridit sig till köksskåpen och det brinner friskt i köket.


    Eller så rycker man ut sladden till maskinen det är fel på och släcker inte hela huset....
  • nihka
    Anonym (Tänkvärt) skrev 2020-08-25 16:40:09 följande:

    Bor själva i sina trygga och etniskt trygga områden medans andra ska solidariskt acceptera kaoset i dom allt fler utsatta områdena! Och Jan Helin som värnar om mångfalden hur är det t.ex på hans förra arbetsplats med det?


    Det handlar inte om att man har valt "etniskt trygga områden" utan att folk med pengar köper lyxigare bostäder vilket de allra flesta nyanlända inte har råd med.

    De flesta nyanlända brukar inte heller dyka in i journalistyrket.

    Hur är detta konstigt?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (Halleluja) skrev 2020-08-25 18:01:00 följande:
    Bra du tog upp det för det drullar omkring många drogpåverkade och som ej har innehav av körkort idag på vägarna , ja just det dom kommer ofta från nya länder som på senaste tiden blivit representerade i Sverige....så självklart ut med dom till sina ursprungsländer bra idé Tuppis du börjar ju fatta Vilka du ska rösta på nästa gång för en tryggare framtid 
    Tycka, tro och tänka sig är fortfarande ingen statistik. Här kommer de riktiga siffrorna, i diagramform så till och med en död gris ska fatta:

    https://www.bra.se/statistik/statistik-utifran-brottstyper/rattfylleri-och-trafikbrott.html
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (xyz)
    nihka skrev 2020-08-25 21:58:51 följande:
    Tycka, tro och tänka sig är fortfarande ingen statistik. Här kommer de riktiga siffrorna, i diagramform så till och med en död gris ska fatta:

    https://www.bra.se/statistik/statistik-utifran-brottstyper/rattfylleri-och-trafikbrott.html
    De "riktiga" siffrorna tillför inget i den här tråden eftersom politikerna har förbjudit BRÅ att rapportera etnicitet, medborgarskap etc. hos anmälda/misstänkta/lagförda.
    Den enda uppdelning BRÅ vågar göra är mellan män och kvinnor.
  • nihka
    Anonym (xyz) skrev 2020-08-26 01:10:12 följande:
    De "riktiga" siffrorna tillför inget i den här tråden eftersom politikerna har förbjudit BRÅ att rapportera etnicitet, medborgarskap etc. hos anmälda/misstänkta/lagförda.
    Den enda uppdelning BRÅ vågar göra är mellan män och kvinnor.
    Fast siffrorna är inte "riktiga" utan riktiga och visar inga större förändringar sedan 2010 förutom att smitning ökat markant.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Pain)
    nihka skrev 2020-08-26 02:04:28 följande:

    Fast siffrorna är inte "riktiga" utan riktiga och visar inga större förändringar sedan 2010 förutom att smitning ökat markant.


    Nej, det är mörkare siffror(pk) allt för att dölja för naiva svenskar som dig.
  • Anonym (Tuppis)
    Anonym (Pain) skrev 2020-08-26 06:40:19 följande:

    Nej, det är mörkare siffror(pk) allt för att dölja för naiva svenskar som dig.


    Kan du förklara vad du menar? Menar du att människor med utrikes påbrå enligt statistiken ökat i antal sedan 2010?
  • nihka
    Anonym (Pain) skrev 2020-08-26 06:40:19 följande:
    Nej, det är mörkare siffror(pk) allt för att dölja för naiva svenskar som dig.
    Aha. En konspirationsteoretiker. Vår tids förlorade barn.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
Svar på tråden Varför röstar man fortfarande för invandringen?