• Anonym (Ingen rasist. Ingen rasist tråd!)

    Varför röstar man fortfarande för invandringen?

    Detta är ingen som helst rasist tråd! Här följer vi fortfarande reglerna. Men jag tycker det är viktigt att våga ställa frågan. Man kan lära sig av varandra!

    Du som röstar och tycker det är bra med invandringen. Tycker inte du att det har spårat ur. Tycker inte du att det sker mängder av brott.

    Ja, många arbetar och sköter sig. Men problemet är att brottsligheten ökar och statiken visar att det är mest människor med invandrarbakgrund som oftast sitter på anstalten.

    Tycker du ändå inte att det finns något mönster. Varför röstar du i sådan fall fortfarande för mer invandringen? Vore det inte en god idé att fokusera på de som bor här. Antaslten har blivit fulla och med taken på vad statiktiken visar, så beror det återigen på människor med invandrarbakgrund som spårar ur.

    På 60-70-talet var det betydligt mycket mer tryggare. Tycker inte du det finns något mönster? Varför röstar man fortfarande för att fler invandrare som kommer in i detta land?

    Det har dessvärre blivit ett katastrof land och jag själv är född 93. Jag minns början av 00-talet hur lugnt och fint det var i mitt område. Idag i det området som jag växte upp i är stämplad som utsatt område. Och majroteten som bor där är människor med invandrarbakgrund. Mängder av områden som justär utsatt område, så bor det mest människor med invandrarbakgrund.

    Jag kan tänka mig i jämförelse med att om man är uppväxt i Sveriges 60-70 tal. Så måste man ha sett det vackra och lugna landet. Självfallet fanns det oroligheter. Men inte lika mycket explosioner, skottlossningar och massa annat som är obehagligt.

    Du får gärna tala om vad du tycker är bra med fortsatt invandring. Självklart så arbetar många och gör rätt för sig. Men om vi stoppade invandringen. Så skulle inte anstalten varit fulla. Brottsligheten skulle inte vara så katastrofalt högt. Och nej, invandrare tar inte arbeten som ''Ingen annan vill ha''. Vi har gott med folk som vill och kan jobba. Dessutom skulle landet tjäna mängder på att inte ha det så oroligt och stökigt. Så även om det fanns ''små'' mängder av medborgare som jobbade på dessa arbeten som ''Ingen annan vill ha'' Så skulle brottsligheten ändå inte vara så hög = Trygghet, välmående och roligare att befinna sig ute m.m.

    Jag personligen har velat ta mig kvällspromenader, men backat undan och vandrat runt i min bostad just för den oroligheten som existerar. Det är ingen skämt om att samhället är katastrofalt och det är människor med invandrarbakgrund som gör dem flesta olagliga gärningar.

    Som  jag skrev i början av tråden. Detta är ingen rasistisk tråd. Ni får dela era åsikter, men gör det med respekterade ton. Det gäller även dem människor som tycker att tråden är idiotisk. Jag ställer frågor för att veta. Tillsammans kan vi lära av oss varandra. Jag kanske lär mig och får veta mer av saker och ting. Så ha en respekterade ton mot varandra, så kommer vi nog veta en hel del!
    TACK!

    Jag är ingen RASIST!
  • Svar på tråden Varför röstar man fortfarande för invandringen?
  • Anonym (Halleluja)
    nihka skrev 2020-10-01 20:12:03 följande:
    Vadd i öronen när Kristersson sa att det inte var aktuellt överhuvudtaget att ha med SD i någon regering?

    Så roligt att du alltid tror på vad en politiker säger, en politiker säger för stunde vad som är bäst dom så att man kan skaffa sig ett övertag.
    Övertaget i det här fallet är att skaffa sig ett bra förhandlingsläge på SD inför nästa val. Sen när Moderaterna presenterar sin regering kommer man att framlägga det som typ vi gör detta för Sveriges bästa då inga andra alternativ återstod.
    Alla vet att det funkar så, ja inte du förstås samt någon annan vilsen själ som inte har koll på hur politiken fungerar ..

    ?Kan man politik så vet man vad som kommer att ske....
    KD var helt emot SD förut nu är det annat ljud när Ebba pratar....
    ?Sossarna sviker sina egna ideal som man hållet på sen man bildade partiet och alla val löften är som bortblåsta dom är den stora förloraren i nästa val 
    Moderaterna skulle aldrig bli beroende av SD nu pratar man ändå samarbete ...


    Jag lovar dig regeringen blir som jag omnämnt och sedan kommer landet att få en bra regering speciellt på en post som blir extra viktig gissa vilken ! Hehe


    Fortsatt otrygghet i landet är = extremvänstern och fortsatt okontrollerbar invandring 

  • Anonym (Halleluja)
    KillBill skrev 2020-10-01 20:28:48 följande:
    Framförallt har Halleluja blundat när denna nyhet publicerades. 

    www.svd.se/m-avfardar-vs-hot-om-misstroende-mot-lofven

    Men hallå är det slut nu tror du...detta är ju bara början för nu ska Sossarna svika sina fasta grundregler som partiet vill skylta med och därmed svika alla som röstat på dom . Detta kommer inte att hända så osmart är inte ens svetsaren han kommer att försöka förhandla med Liberalerna och Centern om att vi måste ta tillbaka det vi kom överens om. Liberalerna har redan sagt att det kommer inte att bli någon omförhandling och därmed är sagan slut och det blir omval....Snipp snapp slut i tv rutan för nu är sagan slut
  • nihka
    KillBill skrev 2020-10-01 20:28:48 följande:
    Framförallt har Halleluja blundat när denna nyhet publicerades. 

    www.svd.se/m-avfardar-vs-hot-om-misstroende-mot-lofven
    Kristersson har inga som helst planer på att stoppa innehållet i januariavtalet. Han vill inte bli av med borgerlig politik under en socialdemokratisk regering. Däremot vill han på sikt bli av med Löfven.

    Som ett barn som fantiserar om sitt dream team med Ronaldo, Lucky Luke och Bambi
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym (Halleluja) skrev 2020-10-01 20:30:11 följande:

    Så roligt att du alltid tror på vad en politiker säger, en politiker säger för stunde vad som är bäst dom så att man kan skaffa sig ett övertag.
    Övertaget i det här fallet är att skaffa sig ett bra förhandlingsläge på SD inför nästa val. Sen när Moderaterna presenterar sin regering kommer man att framlägga det som typ vi gör detta för Sveriges bästa då inga andra alternativ återstod.
    Alla vet att det funkar så, ja inte du förstås samt någon annan vilsen själ som inte har koll på hur politiken fungerar ..

    ?Kan man politik så vet man vad som kommer att ske....
    KD var helt emot SD förut nu är det annat ljud när Ebba pratar....
    ?Sossarna sviker sina egna ideal som man hållet på sen man bildade partiet och alla val löften är som bortblåsta dom är den stora förloraren i nästa val 
    Moderaterna skulle aldrig bli beroende av SD nu pratar man ändå samarbete ...


    Jag lovar dig regeringen blir som jag omnämnt och sedan kommer landet att få en bra regering speciellt på en post som blir extra viktig gissa vilken ! Hehe


    Fortsatt otrygghet i landet är = extremvänstern och fortsatt okontrollerbar invandring 


    Jepp. Det är så SD fungerar. Fullständigt opålitliga och räknar med att alla andra är likadana. Man tror varje gång att nu möter maka kaka och så ger hon fingret. 

    Gång på gång har man nästan kissat i byxorna när man trott att nu får man komma till. 2014, 2018 och sedan blir 2022 en favorit i repris. Åkesson är väl ute i världen "på äventyr" om han inte är hemma och snorar ner riksdagen.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Halleluja)

    Jag skulle vilja säga som så här....det är dom andra partierna som fungerar så fullständigt opålitliga
    SD har inte agerat så dom står för vad dom säger....så sluta lipa för att verkligheten kommit ifatt dig

  • Anonym (Halleluja)

    Som sagt var nu är det hela tiden avslöjande och stackars pensionärer som ska drabbas hela tiden
    Först så lurar regeringen dom med snacka om att vi måste öka invandringen med analfabeter så att ni kan få en tryggad pension.
    I själva verket är facit att dom får betala dessa nysvenskar istället och får det ännu sämre
    Nu blir dom dessutom lurade på detta sätt

    https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/dld8eo/ganget-misstanks-ha-lurat-aldre-pa-miljonbelopp

    Otroligt och sorgligt

    Rösta rätt ni som fortfarande önskar en förändring....

    ??Ökad otrygghet = extremvänstern och den okontrollerade invandringen

  • Padirac
    Anonym (Halleluja) skrev 2020-10-01 21:53:55 följande:
    Jag skulle vilja säga som så här....det är dom andra partierna som fungerar så fullständigt opålitliga
    SD har inte agerat så dom står för vad dom säger....så sluta lipa för att verkligheten kommit ifatt dig
    Näe.. SD har sagt sig stödja en sak och sedan röstat mot sitt eget förslags innehåll som kommit från andra partier.

    SD har under sina första två mandatperionder visat på en fullständigt nochalans för det parlamentariska arbetet och istället försökt att utnyttja varje cjhans de kunnat skapa för att utpressa den sida som de sagt sig stödja.

    Senaste mandatperionden har inte dessa charader rapporterats om i media.. kanske har SD mognat.. men jag har inte sett att de driver någon politik i någon parlamentarisk mening. Att inget av de övriga partierna vill samarbeta med dem är deras eget fel, dels har de värdeingar som inget annat parti delar, dels har de inte lärt sig det parlamentariska arbetet.
  • nihka
    Anonym (Halleluja) skrev 2020-10-01 21:53:55 följande:

    Jag skulle vilja säga som så här....det är dom andra partierna som fungerar så fullständigt opålitliga

    SD har inte agerat så dom står för vad dom säger....så sluta lipa för att verkligheten kommit ifatt dig


    Exakt. SD har inte agerat på så vis att de står för vad de säger. Nolltollerens mot rasism är det största skämtet.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Tommy2

    Får tacka Ulf "jag ska avskaffa välfärden" Kristersson för fler röster till SD!

  • Anonym (Tuppis)
    Anonym (Halleluja) skrev 2020-10-01 22:02:23 följande:

    Som sagt var nu är det hela tiden avslöjande och stackars pensionärer som ska drabbas hela tiden

    Först så lurar regeringen dom med snacka om att vi måste öka invandringen med analfabeter så att ni kan få en tryggad pension.

    I själva verket är facit att dom får betala dessa nysvenskar istället och får det ännu sämre

    Nu blir dom dessutom lurade på detta sätt

    www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/dld8eo/ganget-misstanks-ha-lurat-aldre-pa-miljonbelopp

    Otroligt och sorgligt

    Rösta rätt ni som fortfarande önskar en förändring....

    ??Ökad otrygghet = extremvänstern och den okontrollerade invandringen


    Stackars pensionärer... Blev ju rätt lurade av de politiker vi röstade fram för några år sedan genom jobbskatteavdraget så ja jag håller med dig, jäkla rövargäng.
Svar på tråden Varför röstar man fortfarande för invandringen?