• Anonym (Anonym.)

    Vågade inte säga nej..

    Var med om en sak några år sen som jag fortfarande kan tänka på ibland, det kändes väldigt fel men grejen är att jag gjorde inget speciellt motstånd.

    I början var jag med på det, att ha sex med EN kille men sen kom 2 av hans vänner in i rummet och började klä av sig också.

    Jätte äckligt jag vet, men hamna i en slags chock de va liksom 3 stycken alla äldre än mig, vågade inte säga nej trots att jag inte var med på det egentligen. De frågade aldrig om jag ville men jag gjorde inte heller direkt något motstånd? Har även nu i efterhand fått reda på att det filmades då en video har spridits. Mår jätte dåligt av detta, men finns det någonting jag kan göra?

  • Svar på tråden Vågade inte säga nej..
  • Anonym (#metoo)

    Självklart. Du kan börja med att polisanmäla dem för våldtäkt och för att sprida videon. Ta reda på var man kan se den så att du har bevis.

  • Anonym (Tuppis)

    Ring tjej eller kvinnojouren eller googla på det, de hjälper dig.

  • Anonym (A)

    Om du själv ville eller inte sa nej så finns det inget man kan göra.

  • Anonym (.)

    Anmäl iallafall filmen, förbjudet att sprida. Det kan även vara till din fördel om du är yngre och killarna äldre, att du inte vågade. 

    Utan motstånd eller nej, så kan det vara svårt . ord mot ord..

    Ibland sätter man sig i dumma situationer, så försök att tänka på det i framtiden. Ha sex utan massa folk runt där det kanske även alkohol inblandat, så som fester eller liknande.

  • Anonym (ooo)
    Anonym (A) skrev 2020-08-23 15:38:25 följande:

    Om du själv ville eller inte sa nej så finns det inget man kan göra.


    hon ville ju inte, hur läser du
  • Anonym (A)
    Anonym (ooo) skrev 2020-08-23 16:03:38 följande:

    hon ville ju inte, hur läser du


    Om man inte vill får man väl säga nej..
  • AnnaZL
    Anonym (A) skrev 2020-08-23 16:56:33 följande:
    Om man inte vill får man väl säga nej..

    Aha, Anonym (A), du trollar bara, har du inget bättre för dig?

    TS, det låter verkligen hemskt och obehagligt. Du har fått bra råd om att kontakta en kvinnojour för hjälp. Det är alltid bra att ha stöd vid polisanmälan. Har du möjlighet att få tag i filmen så är det bevis. Du befann dig ju i en sk särskilt utsatt situation, så om våldtäkten ägde rum tidigast 1/6/2013 täcks den av lagstiftningen.


    Hoppas att du får allt stöd och hjälp du behöver, lycka till!

Svar på tråden Vågade inte säga nej..