• Anonym (sandra)

    Om mannen kräver faderskapstest?

    Såg en tråd på ett annat forum, där killen ville ha dna-test på de ofödda barnet och flickvännen sagt att då gör hon hellre abort, han tog det då som ett säkert tecken på att något var fel, eftersom han trots allt inte haft koll på henne alla dygnets timmar. 

    Är det bara jag som tycker det är en chockerande inställning? 

    Faktum är att övervägande delen killar/män (och en del kvinnor) som läste hans inlägg höll med om att han skulle dna-testa barnet i smyg.

    Hur hade ni själva reagerat och tänkt om er partner krävde faderskapstest? Jag förstår ju att det kan vara en känslig fråga, samtidigt som det faktiskt är en myt att väldigt många barn har fel far enligt dna-tester. Det ska handla om max 3 % och vanligtvis 1% världen över.

    Märker man inte att det är fel far på andra sätt? 

  • Svar på tråden Om mannen kräver faderskapstest?
  • Akidoki
    Anonym (man) skrev 2020-09-07 16:38:36 följande:

    Då borde ju rimligtvis betyda att reagera som du gör på att en man oxå vill vara säker på att barnet är hans betyda att man är inkompatibel?


    En sådan man har sannolikt problem han behöver bearbeta hos någon professionell innan han kan vara i en relation med en annan människa.
  • Anonym (sandra)
    Anonym (man) skrev 2020-09-07 16:43:41 följande:
    Absolut, du nekar inte, du säger bara att om du gör så så drar jag... så neka kanske inte rätt ord för det, göra det jävligt svårt för honom är kanske en bättre beskrivning :)

    En skada som inte hade behövt uppstå om man kunde acceptera att en man oxå har rätt att vara lika säker på sin avkomma som kvinnan.
    Jag hade inte blivit gravid med en sådan man.
  • Anonym (sandra)
    Anonym (man) skrev 2020-09-07 16:38:36 följande:
    Då borde ju rimligtvis betyda att reagera som du gör på att en man oxå vill vara säker på att barnet är hans betyda att man är inkompatibel?
    Ja, med mig i alla fall. Andra kan säkert tänka sig att fortsätta ändå.
  • Anonym (man)
    Akidoki skrev 2020-09-07 17:42:37 följande:
    En sådan man har sannolikt problem han behöver bearbeta hos någon professionell innan han kan vara i en relation med en annan människa.
    Ok så om man är man och vill vara säker på att ett barns är ett eget så har man problem, men för kvinna är det fullt normalt?

    Jag skulle snarare vilja påstå att om man nästan kissar i byxan av kränkthet för att ens man oxå vill vara lika säker som man själv är så har man stora problem med självkänsla och ett vädligt bräckligt ego.
  • Anonym (man)
    Anonym (sandra) skrev 2020-09-07 18:32:11 följande:
    Jag hade inte blivit gravid med en sådan man.
    Förstår det för du verkar inte tycka att män har rätt att vara säker på sin avkomma utan måste förlita sig på det kvinnan säger.
  • Anonym (sandra)
    Anonym (man) skrev 2020-09-07 18:38:51 följande:
    Förstår det för du verkar inte tycka att män har rätt att vara säker på sin avkomma utan måste förlita sig på det kvinnan säger.
    Du kommer aldrig förstå vad jag menar.
  • EnAnonumius
    Akidoki skrev 2020-09-07 17:42:37 följande:
    En sådan man har sannolikt problem han behöver bearbeta hos någon professionell innan han kan vara i en relation med en annan människa.
    Ja och kvinna har ju i så fall problem, som hon borde bearbeta hos någon professionell, om hon tar frågan om ett DNA-test som en automatisk och personlig anklagelse om att hon varit otrogen, och att mannen saknar tilltro/tillit till henne.

    Saken är den att vi kvinnor kan veta till 100% (rent biologiskt) att barnet är vårt, det kan inte en man även om mannen litar på kvinnan och har tilltro till henne, så kan aldrig en man veta )(rent biologiskt på samma villkor som oss kvinnor.

    Tilltro/tillit är tvåvägs, och den skall gå åt båda hållen. Lyssna på mannen varför han vill ha ett DNA-test, och ha tilltro på hans ord, i stället för att ta som första utväg att säga att relationen är över och automatiskt utgå från att han indirekt anklagar kvinnan för att vara otrogen.


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (sandra)
    EnAnonumius skrev 2020-09-07 18:46:33 följande:
    Ja och kvinna har ju i så fall problem, som hon borde bearbeta hos någon professionell, om hon tar frågan om ett DNA-test som en automatisk och personlig anklagelse om att hon varit otrogen, och att mannen saknar tilltro/tillit till henne.

    Saken är den att vi kvinnor kan veta till 100% (rent biologiskt) att barnet är vårt, det kan inte en man även om mannen litar på kvinnan och har tilltro till henne, så kan aldrig en man veta )(rent biologiskt på samma villkor som oss kvinnor.

    Tilltro/tillit är tvåvägs, och den skall gå åt båda hållen. Lyssna på mannen varför han vill ha ett DNA-test, och ha tilltro på hans ord, i stället för att ta som första utväg att säga att relationen är över och automatiskt utgå från att han indirekt anklagar kvinnan för att vara otrogen.
    Jamen seriöst. Det är ju det som antyds. Hur menar du annars att någon annan skulle kunna vara far till barnet?
  • EnAnonumius
    Anonym (sandra) skrev 2020-09-07 18:32:51 följande:
    Ja, med mig i alla fall. Andra kan säkert tänka sig att fortsätta ändå.
    Ja för jag kan använda skallen och tänka rationell, och vet att tillit/tilltro är något som går åt _båda_ hållen på lika villkor (oavsett vad som gäller i en relation) jag hade automatiskt som en första reaktorn frågat "varför vill han ha ett DNA-test" automatiskt. Jag hade inte kunnat klä på mig offerkoftan och känna mig anklagad för otrohet.


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (sandra)
    EnAnonumius skrev 2020-09-07 19:02:45 följande:
    Ja för jag kan använda skallen och tänka rationell, och vet att tillit/tilltro är något som går åt _båda_ hållen på lika villkor (oavsett vad som gäller i en relation) jag hade automatiskt som en första reaktorn frågat "varför vill han ha ett DNA-test" automatiskt. Jag hade inte kunnat klä på mig offerkoftan och känna mig anklagad för otrohet.
    Nej, det är ju beundransvärt att du inte tror att han misstänker att du varit otrogen när han vill dna-testa ert barn för att se om barnet på något magiskt sätt inte är hans utan otrohet.
Svar på tråden Om mannen kräver faderskapstest?